1
Vraag
2
Reacties
linda_kaaij

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt iedere dag tijdelijk weg

Sinds een maand of 2-3 gebeurt het eigenlijk iedere dag wel dat het internet hier tijdelijk wegvalt en dat gebeurt dan soms zelfs meerdere keren op een dag. Het internet valt dan 5 minuten tot wel een half uur uit. Het gaat zowel om bekabeld internet als via wifi.

 

Het modem dat wij in gebruik hebben is de Connect Box. Wifi via het modem staat uit. Daarvoor gebruiken we de TP-Link Deco E4 (overigens niet aangeschaft via Ziggo, maar volgens mij wel exact dezelfde als dat Ziggo aanbiedt). Voordat deze problemen een paar maanden geleden begonnen werkte het internet lange tijd nagenoeg vlekkeloos met dezelfde setup.

 

Op basis van wat zoekwerk zag ik dat bij een aantal vergelijkbare topics van andere gebruikers foto's werden geplaatst van de netwerkstatus en de kabelaansluiting. In de bijlagen heb ik daarom ook deze foto's toegevoegd. Rond 12.00 vanmiddag viel het internet hier weer weg. Dat is bij de meldingen in de netwerkhistorie ook duidelijk te zien. Alle kabels en dat POA-ding op de laatste foto zaten in het installatiepakket van Ziggo. 

 

Hopelijk weet iemand van jullie wat er gedaan kan worden om dit probleem te verhelpen!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
linda_kaaij
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor de late reactie, maar bij het terugplaatsen van de splitter voor de hier gevraagde meting viel mij op dat het AOP behoorlijk vol zit met verfresten (met dank aan een niet zo nette schilder). Ik heb de verf van het contactpunt van de kabelaansluiting verwijderd en sindsdien valt het internet niet meer weg. Als ik naar de signaalwaarden kijk zie ik maar een minimale verbetering, maar zo lang het internet niet meer wegvalt vind ik het goed genoeg. Het gaat nu al zo'n 2 weken goed. Mochten de uitvallers toch weer terugkomen ga ik wel een afspraak met een monteur inplannen. Voor de liefhebbers heb ik in de bijlage nog een overzicht van de huidige signaalwaardes opgenomen. Bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo heeft de TP Link Deco M4.

 

Ik zie een te laag binnenkomend signaal en maar 1 uitgaand kanaal, wat er 4-6 moeten zijn en veel ruis op je modem.

 

is dat de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt of is er in de meterkast nog een aansluiting die doorgezet wordt naar de wandcontactdoos op de foto?

 

Zo ja, kun je daar ook een foto van plaatsen?

linda_kaaij
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Bij mijn weten is dit het punt waar de aansluiting de woning in komt. De kruipruimte is door de vorige bewoners vol gegooid met isolatie dus daar kan ik het helaas niet controleren. In de kelder loopt alleen een dunne grijze kabel richting de kruipruimte maar ik ben er vrij zeker van dat dat voor de oude ADSL / telefoonaansluiting is. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Kan je het modem eens rechtstreeks aansluiten op het AOP, dus zonder splitter? Dan kunnen we die uitsluiten.

De netwerkhistorie laat zien dat er een gebrekkige verbinding is.

linda_kaaij
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist heb ik de splitter er tussenuit gehaald en daarna weer screenshots gemaakt van de netwerkstatus (zie bijlagen). 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het signaal komt zwak binnen.

Ik heb dit issue voorgelegd aan het moderatieteam. Een storingsmonteur lijkt me hier de aangewezen weg.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @linda_kaaij, welkom op de Community! 

 

Het is natuurlijk waanzinnig irritant dat je verbinding zo regelmatig helemaal wegvalt. Goed om te zien dat je de Community hebt gevonden om dit onder de loep te nemen en op te lossen. Ik draag daar graag een steentje aan bij. 

 

@KBX458 ziet dat je signaal niet sterk genoeg binnen komt op het modem met een rechtstreekse aansluiting. Ik ben hier achter de schermen gaan kijken naar wat ik kan ontdekken. 

Daar zie ik ook heel duidelijk dat het signaal niet in orde is en te laag binnen komt. Als ik naar de foto kijk die je hebt meegestuurd van de aansluiting, zie ik daar een wandcontactdoos. Is dat ook daadwerkelijk de hoofdaansluiting van Ziggo? Of heb je nog een aansluiting in bijvoorbeeld de meterkast waar een groene kabel op binnen komt?

 

Heb je daar wel een aansluiting? Stuur dan hier een foto mee van hoe die aansluiting eruit ziet. Je kunt ook proberen om dan vast daar je modem weer rechtstreeks aan te sluiten en te kijken hoe dat werkt :-).

 

Als je die niet hebt, dan moeten we een monteur gaan inplannen samen. De monteur zal dan een lijnmeting doen om uit te vogelen waarom het signaal zo zwak is. Op deze pagina lees je de voorwaarden aan een afspraak met de monteur. Ben je daarmee akkoord, laat dat dan weten in je reactie. Als je ook laat weten op welke dag een afspraak het beste voor je uitkomt, dan hou ik daar rekening mee.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Marije 

TS schreef in het begin:

Bedankt voor je reactie. Bij mijn weten is dit het punt waar de aansluiting de woning in komt. De kruipruimte is door de vorige bewoners vol gegooid met isolatie dus daar kan ik het helaas niet controleren. In de kelder loopt alleen een dunne grijze kabel richting de kruipruimte maar ik ben er vrij zeker van dat dat voor de oude ADSL / telefoonaansluiting is. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Ah daar heeft mijn collega even overheen gelezen! Dan is het verstandig om een monteur in te plannen! @linda_kaaij, laat je ons weten of je akkoord gaat met de voorwaarden van de monteur en wanneer je een afspraak zou kunnen inplannen?

linda_kaaij
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sorry voor de late reactie, maar bij het terugplaatsen van de splitter voor de hier gevraagde meting viel mij op dat het AOP behoorlijk vol zit met verfresten (met dank aan een niet zo nette schilder). Ik heb de verf van het contactpunt van de kabelaansluiting verwijderd en sindsdien valt het internet niet meer weg. Als ik naar de signaalwaarden kijk zie ik maar een minimale verbetering, maar zo lang het internet niet meer wegvalt vind ik het goed genoeg. Het gaat nu al zo'n 2 weken goed. Mochten de uitvallers toch weer terugkomen ga ik wel een afspraak met een monteur inplannen. Voor de liefhebbers heb ik in de bijlage nog een overzicht van de huidige signaalwaardes opgenomen. Bedankt voor het meedenken!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@linda_kaaij Je binnenkomend signaal is nog steeds veel te laag en je uitgaand signaal is veel te hoog.

Dat je nu nog verbinding hebt is een klein wonder te noemen.

 

Ik zou sowieso een monteur inplannen, want dit gaat geheid weer fout.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic