Vraag
Reacties
Oplossing
Lizzie-7070
Level 3

Internet valt geregeld weg

Screenshot_20220606-112757_Chrome.jpg

 Goedemorgen.

Sinds ik na jaren de horizonbox nu de next heb met bijbehorend modem. Valt de wifi en de bekabelde verbinding geregeld weg. Er is een monteur geweest. Nieuwe wandcontactdoos en alles werkte op dat moment optimaal. Maar de verbinding valt meerdere malen per dag weg. Zie foto voor meldingen van het netwerk.

Ik heb de modem gereset. Alle kabels eraf en weer opgestart. Maar wat ik ook doe.. steeds weer valt uit het niets de verbinding weg. Wellicht dat iemand aan de hand vd meldingen kan zien wat er fout gaat??? Krijgen op bijv mobiel diverse meldingen.. verbonden zonder internet, wachtwoord klopt niet, kan geen ip adres ophalen etc etc.. iemand die mij kan helpen weer stabiel internet te krijgen. M'n zoon is fanatiek games en heeft hier erg last van.. alle hulp word enorm gewaardeerd 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lizzie-7070 Heel graag gedaan! Ik heb kosteloos een nieuw SmartWifi voor je geregeld. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem stuur je vervolgens terug naar onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Bekijk in context

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Na de nieuwe modem te hebben geïnstalleerd. Is het internet 1 keer uitgevallen. Maar momenteel werkt alles al enkele dagen naar behoren en lijkt dus ook het probleem opgelost! Heel erg bedankt voor het meedenken! 

Bekijk in context

0 Kudos
19 Reacties 19
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Te beginnen bij het begin:

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.. wand doos is door monteur van ziggo geplaatst vorige week om bovengenoemd probleem op te lossen. Modem staat niet te ver weg en omhoog zonder storende apparatuur eromheen. Signaal is overal uitsteken. Valt alleen zo nu en dan zo weg.. 

20220606_115104.jpg

20220606_115136.jpg

Screenshot_20220606-115009_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-114907_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-114849_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-114838_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-112757_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-111430_Chrome.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie aan je signaal niet direct iets wat de problemen zou kunnen veroorzaken.

Kun je het modem eens 30 seconden van de stroom halen, mogelijk dat er iets niet goed loopt in het modem.

0 Kudos
Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Zal ik doen. Moet wel zeggen dat ik dit al vaker heb gedaan.. alles vd stroom en kabels.. meerdere malen modem reset gedaan.. maar blijft weg vallen.. maar zal het nu doen..

0 Kudos
Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Gedaan en alles is weer opgestart.. 

Screenshot_20220606-125250_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-125206_Chrome.jpg

Screenshot_20220606-115018_Chrome.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer in de achtergrond zien.

0 Kudos
Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Dat zou mooi zijn.. want het internet viel nu net weer weg. Dus de laatste oplossing heeft helaas niet geholpen.. maar bedankt voor de tijd die je besteed om mij verder te helpen. Word erg gewaardeerd.. 

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Niemand nog een idee? Momenteel zit ik op de spot van de buren.. maar ook die vallen regelmatig weg... ik word hier sooooooooooo gefrustreerd van.. het was altijd prima.. de modem zat wat viezigheid op toen ik hem kreeg... zou daar iets mee zijn?? Ik weet het niet hoor.. maar ik snap dat als iets het op dat moment het lijkt te doen dat je het dan logischerwijs niet kan maken.. maar heb nu al weken gedonder sinds ik deze setup heb 😔

0 Kudos
Marinus
Level 16

Met spot van de buren bedoel je Wifispot?

 

Als het ook open een ander netwerk, dus buiten je router om problemen geeft dan is er iets met je (de instellingen van) eigen apparatuur PC aan de hand, vervelend. Zet iemand soms net de magnetron aan of zijn/haar eigen PC?

Kun je het eens met een ethernetkabel aan je connectbox proberen i.p.v. wifi? 

0 Kudos
Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Nope... iedereen slaapt (pubers he 😄).. het gebeurt ook midden in de nacht. Niet alleen de wifi valt weg maar ook de bekabelde internet en soms ook de mediabox.. ik zit nu op de wifispot vd buren. Ook van ziggo.. ik woon in een dorp met 1700 inwoners en heb 1 buur direct naast me wonen. Die hebben geen magnetron.. als de wifi en lan het doet. Heeft ie overal uitstekend ontvangst.. dus ik begrijp het echt niet. Overigens is alles bekabeld. Tv , mediabox, pc, etc. Enkel m'n telefoon is niet bekabeld. Maar zoals ik zei geeft alles problemen.

0 Kudos
Marinus
Level 16

Als zowel bij jou als bij de buren het internet en soms ook de mediabox "wegvallen" is er iets met de ziggo kabel of de wijkkast aan de hand zou ik zeggen.

Eventueel zou ook een kapot modem voor vreemde storingen kunnen zorgen.

 

Misschien kan een Mod je een nieuwe modem laten toesturen en dan kijken of het probleem is opgelost.

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Dat zou een geweldig begin zijn. Dan heb ik uitzicht op een oplossing. Nu heb ik steeds boze mensen naast me staan omdat het internet steeds uit valt terwijl ze aan het online gamen zijn. En ik heb juist het beste genomen wat ik hier kon krijgen om dat te voorkomen.. dank je el voor je advies. Word erg gewaardeerd. 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @Lizzie-7070 en een warm welkom op de Community,

Wat onzettend vervelend dat de internetconnectie ondanks de tot dusver ondernomen inspanningen nog steeds wegvalt! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik heb de verbinding tussen het modem en ons netwerk even bekeken maar qua signaal zie ik geen ongeregeldheden terug die de uitval doen verklaren. Er zou hier mogelijk wel sprake kunnen zijn van een probleem met het modem zelf. Als je wilt kan ik kosteloos een nieuw SmartWifi modem of een Ubee1318ZG (non-wifi) modem voor je opsturen. Laat maar weten welke je wenst te hebben, dan regel ik dit voor je. 

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Heel erg bedankt! Als ik het goed begrijp is de non wifi dus een modem die geen wifi heeft alleen bekabeld internet? Heel fijn btw dat iemand die er echt doel over heeft er naar kijkt..  zit al zolang bij jullie en wil dat graag blijven. Ben altijd blij geweest met wat ik had.. heb even gelezen maar zie dat de ubee indd geen wifi heeft en dat is toch wel belangrijk ook voor ons. Dus dan graag een nieuwe smart wifi modem als dat kan.. heel erg bedankt. Hopelijk is het straks opgelost. 💚

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lizzie-7070 Heel graag gedaan! Ik heb kosteloos een nieuw SmartWifi voor je geregeld. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Het oude modem stuur je vervolgens terug naar onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

 

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Ja ga ik zeker doen. Heel erg bedankt nogmaals! 😁😁

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lizzie-7070 Top! We houden even contact. 😉

Lizzie-7070
Level 3
Topicstarter

Na de nieuwe modem te hebben geïnstalleerd. Is het internet 1 keer uitgevallen. Maar momenteel werkt alles al enkele dagen naar behoren en lijkt dus ook het probleem opgelost! Heel erg bedankt voor het meedenken! 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@Lizzie-7070 Dankjewel voor de terugkoppeling! Ik zie inderdaad dat het nieuwe modem 1 keer opnieuw is opgestart. Dit had te maken met het ophalen en bijwerken van nieuwe firmware. De connectie ziet er verder prima uit en sluit dus ook aan bij jouw eigen constateringen. Fijn dat het allemaal naar wens werkt. 😉