1
Vraag
2
Reacties
Dave0701

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Internet valt geregeld weg. Ook bij buren!

Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.

Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.

 

Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)

Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost. 

 

Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!

Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)

 

Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)

183 Reacties 183
Kermit

Level 11
  • 514Posts
  • 4Oplossingen
  • 151Likes

Super goed nieuws. 

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Kermit  schreef:

Super goed nieuws. 


Wat is goed nieuws dan Wopper? De storing is er nog... enige lichtpuntje is dat mijn signaal nu weer beter is...

DE C3 kabel vervangen gaat wel ff duren, want dat moet BAM doen...

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes

@TH1975  schreef:

@Ronihd 
Wat de monteur zei rond middaguur, als de storing blijft wordt toch de C3 kabel tussen de eindversterker en de “vervangen” 

 


Tja dan moet daar toch een probleem in zitten en dat zou je dan moeten zien met een puls meter.......

 

Ooit eens.......voor de smartfoon en internet tijd en het was net na een lange vorstperiode.

 

Gemeente Monnickendam : 

Storing meerdere wijken +_ 1800 klanten viel het beeld periodiek korte tijden weg zo 2 minuten en dan voor +_ 30 minuten weer goed en dan weer weg.

 

Ron ( ik dus 😉 ) monteur van dienst in de auto 1 uur rijden en in een WC meten , beeld was aanwezig ik wilde al inpakken en toen viel het beeld weg.

Snel op de ingang gemeten ( was toen nog coax netwerk ) en daar zag ik ook geen beeld en na +_ 30 seconden was het beeld weet terug , ik zo iets van wat the F*ck ?? 

 

Nu kon ik het netwerk goed uit mijn hoofd en ik wist welke wijken last van de uitval hadden omdat ik tig adressen had doorgekregen en uit mijn hoofd ook wist welke wijknummers het waren en daarom ook waar de voedende hoofdnet versterkers zaten ( soort van coax ring ) ( tegenwoordig is dat glas )

 

Dus ik meten , niks aan de hand ik naar de 1e wc er na , niks aan de hand minuut of 10 gewacht en weg signaal ik weer terug naar de voedende hoofdnetversterker en die deed het gewoon goed en daar ook tijdje gemeten en bleef gewoon goed dus ?????

 

ik voor de zekerheid de coax 3 kabel weggaand naar de volgende trajectversteker losgehaald een aangesloten op mijn pulsmeter die ik gelukkig bij me had.

ik zag geen probleem.........tot 50 meter bij mij vandaan de lijnbus de bushalte op reed en ik plotseling op mijn pulsmeter de puls omhoog zag gaan en aangaf dat de coax kabel op 50 meter openstond dus eigenlijk einde kabel aangaf........???

Dus als de bus de halte opreed en daar even stond viel het beeld weg hoe dan ? dus in de coax 3 kabel was iets aan de hand en ik kreeg donkerbruine vermoeden dat er wel eens een las c3 c3 in de kabel zou kunnen liggen en doordat het lang had gevroren was er vorst in de grond ( hal ) gekomen en die laag was ruim 50 cm dik en de coax kabels liggen normaal gesproken op 50 cm.

 

We hebben een graafmachine moeten inhuren die de volgende dag een paar uur nodig heeft gehad om de keiharde grond weg te halen zodat wij idd de 2 aanwezige lassen in de grond konden vervangen en er minder druk op stond als de bus langs kwam.

Dus het gewicht van de bus drukte zo hard op de harde grond laag dat de coax 3 las en beetje uitelkaar werd getrokken en dan was het signaal weg.

 

Leek me leuk deze herinnering op te schrijven en zo krijg je een idee waar je tegenaan kan lopen als monteur.

De Las stond niet op tekening en is gemaakt door de aannemer die destijd de kabels hadden aangelegd gegraven. 

 

 

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En daar is onze storing weer… 18:29u

 

Verbinding is weer terug… Exacte uitvaltijd heb ik nu ff niet, zit buiten aan de BBQ, soms zijn er net ff belangrijkere zaken en wel die van de inwendige mens…

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

En wederom eruit.  Probleem zit er dus nog. 

Kreeg uurtje geleden een sms dat als het goed is internet weer werkt.(tikket toch weer gesloten?)  Dus we gaan weer wachten wat de volgende stap zal zijn.

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wel raar @Dave0701 want de betreffende netwerkmonteur had me beloofd dat het ticket open zou blijven staan tot zeker weten de klachten verholpen zouden zijn…

Kermit

Level 11
  • 514Posts
  • 4Oplossingen
  • 151Likes

@TH1975  schreef:

@Kermit  schreef:

Super goed nieuws. 


Wat is goed nieuws dan Wopper? De storing is er nog... enige lichtpuntje is dat mijn signaal nu weer beter is...

DE C3 kabel vervangen gaat wel ff duren, want dat moet BAM doen...

 

 


Goed nieuws: dat je nu met een team werkt wat echt de hele keten bekijkt, seniors erbij haalt. Dat ze nu ook vooruit kijken en erkennen dat het een zeer complexe storing is. Anders ga je geen C3 vervangen, als next option. 

RoWi.

Level 20
  • 18363Posts
  • 763Oplossingen
  • 6287Likes

Dat soort inzet en kennis van het netwerk en de wijken is tegenwoordig vrij zeldzaam vrees ik. Niks ten nadele van de huidige monteurs, ik zie die mindere betrokkenheid overal waar ik werk, gelukkig zijn er nog wel uitzonderingen die wel dat extra stapje zetten.

 

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Marijn- 

 

We hadden goede hoop na de werkzaamheden gister, maar sinds 16:34 liggen we er weer uit! Zowel tv als internet.

 

Edit: 17:02u weer alles in…

 

Nou het leek goed te gaan na gister maar helaas… terug bij af…

 

los van deze storing merkte ik vanmiddag op de tv in de slaapkamer al dat het normale coax signaal ook de wensen overlaat en ik blokken in het beeld had. Dat hadden we eerder ook niet…

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En nu weer storing 18:43u  en 19:13 weer online…

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
14/08/2021 19:20:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 19:10:32noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 19:10:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 18:44:45criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 18:44:29Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 18:44:24criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 18:44:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 18:44:23criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 17:00:37noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:35:12criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:34:57Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:34:52Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:34:52criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:34:51Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14/08/2021 16:34:51criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En weer totale uitval, van 15:06 tm 15:33u

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Marijn- , heb jij nog info mbt terugkoppeling van deze storing?

Het is nog altijd niet opgelost…

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
16/08/2021 17:03:34noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 17:00:59noticeSW download Successful - Via NMS
16/08/2021 16:59:23noticeSW Download INIT - Via NMS
16/08/2021 16:57:42noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 12:33:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:32:31noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:32criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:17Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:13Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:13criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:13Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:09:12criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 10:03:5Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:57:41noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:57:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:56:4criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:55:46Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:55:41Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16/08/2021 09:55:41criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@TH1975 en @Dave0701 Ik breng jullie even een update!

De storing van gisteren is te verklaren omdat er weer werkzaamheden zijn geweest in het wijknet. De situatie wordt nu weer gemonitord zodat ze kunnen inspringen op het moment dat de problemen zich weer voor doen. 

Mochten jullie nog momenten van uitval ervaren, dan hoor ik het graag! 
We laten deze situatie niet los 🙂

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Marijn-  schreef:

@TH1975en @Dave0701 Ik breng jullie even een update!

De storing van gisteren is te verklaren omdat er weer werkzaamheden zijn geweest in het wijknet. De situatie wordt nu weer gemonitord zodat ze kunnen inspringen op het moment dat de problemen zich weer voor doen. 

Mochten jullie nog momenten van uitval ervaren, dan hoor ik het graag! 
We laten deze situatie niet los 🙂


Laten we het hopen, ik kreeg net al haast lichtelijke crisis toen ik mijn router ging uitlezen vwb logfiles, ik zag over hele DS een SNR van gemm 31 en post RS fouten oplopend in de 100k's... Net mijn modem een reboot gegeven en alles staat weer zoals het hoort... met SNR waardes nu van 37/38. Nu ook hopen dat de plotslinge uitval weg blijft...

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@TH1975 Ai ja, ik snap dat je van die gegevens schrikt 😞 Hopelijk blijft het nu goed, mocht je weer oplopende fouten zien dan gaan we dat even goed onder de loep nemen. 

Kermit

Level 11
  • 514Posts
  • 4Oplossingen
  • 151Likes

Is het nu stabiel?

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vooralsnog wel gelukkig.

 

Ben wel benieuwd wat er de laaste keer allemaal gedaan is.

Kermit

Level 11
  • 514Posts
  • 4Oplossingen
  • 151Likes

@Dave0701  schreef:

Vooralsnog wel gelukkig.

 

Ben wel benieuwd wat er de laaste keer allemaal gedaan is.


@Marijn- ik ook wel 😉 staat er nu nog apparatuur "tussen" de verbinding om te meten? Of gaat het monitoren zoals jij het noemt op afstand?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic