1
Vraag
2
Reacties
Dave0701

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Internet valt geregeld weg. Ook bij buren!

Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.

Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.

 

Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)

Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost. 

 

Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!

Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)

 

Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)

183 Reacties 183
TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goede middag,

 

Hier de buurman van Dave weer even.

afgelopen week en weekend was het weer raak, meerdere keren lag de verbinding eruit en stond het modem (connectbox) vrolijk te knipperen dat er geen verbinding was.

 

standaard reset hielp niet. Na langer de modem van het stroom te hebben gehad 10 of meer minuten tot een half uur aan toe pas de boel weer in de benen.

 

Ik zal zorgen dat ik ook as woensdag thuis ben.

 

Zoals Dave en ik ook via de telefoon al aangegeven hadden bij de Ziggo Helpdesk denken we dat het probleem echt bij de wijkverdeler zit en niet in onze huizen. Hopelijk komt er woensdag iets uit wat de oplossing gaat zijn van deze ergernis…

 

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@TH1975 Dat dit zorgt voor ergernis kan ik maar al te goed begrijpen! Zoals jullie al denken zijn de problemen vanuit de wijk ook zeer duidelijk te zien, en ik heb er veel vertrouwen in dat we door middel van een netwerkmonteur eindelijk richting een oplossing kunnen gaan waardoor we hopelijk snel de ergernis weg kunnen nemen 🙂

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Zoals Dave al veel eerder zei toen hij dit toppic startte, bij ons zijn de problemen gekomen na de verhoging van de downloadsnelheid, het lijkt er m.i. sterk op dat de wijkcentrale die hogere downloadsnelheden niet trekt en er meer ruis op de lijn komt naar de wijkcentrale toe als gevolg van de vergroting van de bandbreedte.

 

Bandbreedte vergroten is soms niet de oplossing, zeker als de infra waarover het heen moet nog oud of veroudert is. Ik heb liever 50mbps minder en een stabiele verbinding dan 300mbps met continu gezeik.

 

Wij zitten in voormalig UPC gebied dus kan het goed mogelijk zijn dat er nog delen zijn die niet standaard voldoen aan de rest van het Ziggo-netwerk. Ik ben echt beniewd wat die netwerk monteur morgen vinden gaat.

 

Kermit

Level 10
  • 479Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes

Ik lees het ook graag mee, als je het wilt delen morgen? 

Wellicht ruis/verstoring vanuit een van de buren. Dat is lastig te meten als het er op dat moment niet is, volhouden dat je een plan wilt om het langdurig te monitoren. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75176Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@TH1975 schreef: "Bandbreedte vergroten is soms niet de oplossing, zeker als de infra waarover het heen moet nog oud of veroudert is. Ik heb liever 50mbps minder en een stabiele verbinding dan 300mbps met continu gezeik."

 

De infra in de kasten, wordt stap voor stap naar Docsis 3.1 omgebouwd en Ziggo is er bijna mee klaar na 6 jaar, alle kasten waaronder 380.000 straatkasten zijn nu bijna allemaal omgebouwd, de kabels kunnen tot 100 jaar mee, begreep ik van een kabelmonteur.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Vwb de foto's van de logs, die zijn vergelijkbaar met mijn buurman Dave. Wij vergelijken ze sws al constant, daar ga je niets extra's mee zien.

Mijn AOP zit in de woonkamer en daar zit dezelfde splitter op die Buurman Dave op zijn AOP heeft gekregen van de voorlaatste monteur. De oudere die ik had, die zou volgens die betreffende monteur het euvel geweest zijn, maar dit is later weer op dit forum ontkracht.

Ik heb nu de splitter erop zitten die bij de connect-box was meegeleverd. Maakt geen enkel verschil hier...

Alleen als het echt wezenlijk anders is dan bij mijn buurman (TS) dan wil ik die logs nog wel posten.

 

Als het na morgen niet helder is als de netwerkmonteur geweest is, gaan we ons beraden om afscheid te nemen van Ziggo.

We zijn al dat getouwtrek (kastje/muur) en standaard oplossingen echt zat en we hebben echt het gevoel dat we continu gepamperd worden.

We betalen over de 70 euro per maand maar oplossen van problemen en elke keer het standaardspelletje via de Ziggo Helpdesk is echt te flauw geworden zeker als er helpdesk medewerkers zijn die zeggen dat het aan onze wifi ligt, nou dan gaat bij mij het licht echt uit!

Ik lees al tijden mee op dit forum en zie dat wij met deze klachten niet uniek zijn en dat de m.o. steeds dezelfde is.

 

Al die jaren bij UPC hebben wij kennelijk mazzel gehad, maar sinds dat Ziggo de boel moet regelen, is het bij ons tot op heden van kwaad to erger geworden en de talloze beloftes worden niet waargemaakt. Ook het opgestuurd krijgen van een Horizonbox terwijl we daar nooit om hadden gevraagd en dat we die toch maar moesten aansluiten enz, wat niet wilde, want mijn verbinding was kennelijk volgens de Ziggo HD niet retour geschikt, bleek dus volkomen onzin. Wij kijken al een hele tijd ook on demand (HD-recorder Thomson (UPC)) en heb zelfs een retourgeschikte hirschmann versterker daar toen voor gekocht, zodat het signaal in huis perfect zou zijn, wat het voor de TV hier sws dus ook is.

Na veel overtuiging mocht ik mijn HD recorder weer terugplaatsen, dat hele debacle koste al met al ook 3 tot 4 weken en nu kijken we nog altijd met een HD recorder van UPC (inmiddels wel de 3e). Deze doet het prima, maar die veredelde horizonbox komt hier nooit meer in.

 

Wij snappen best dat er met techniek altijd eens iets kan gebeuren en een storing kan altijd wel eens gebeuren, maar als je een paar maand structureel een paar keer per week de verbinding kwijt bent, wordt het echt een issue. En een enkel keertje een modem reset is echt nooit een probleem geweest.

 

Ik moet wel zeggen dat de mods en de experts hier hard hun best doen op het forum, anders zou ik niet de moeite hebben gedaan om ook hier te komen en te reageren, maar hopelijk snappen jullie wel dat er een keer een grens aan het geduld komt.

 

 

Kermit

Level 10
  • 479Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes

Snap ik! Als je zover in een traject zit dan krijg ik zelf ook altijd de kriebels als iemand (hoe goed bedoeld ook!) nog vragen gaat stellen over aansluitpunten etc. Mentaal ben je, na zoveel weken (zie topic start datum) daar ver aan voorbij. Voor mij werken deze hulpvaardige handreiking alleen in de eerste week van een topic. 

Het is bijzonder om te zien dat er pas zo laat door Ziggo wordt erkend dat het een wijk probleem is. Hoezo hebben alle voorgaande mods dat niet gezien als de titel “bij de buren ook” bevat?

 

Ik ben zelf ook opgestapt bij Ziggo. Ook wijknet problemen. De upload zit ram vol tijdens werktijden. Doordat Ziggo zo weinig meetpunten per 24hr maakt, zien ze het niet op het niveau waar klanten het  wel ervaren. Ze meten er gewoonweg te weinig samples voor, en dan bestaat het probleem inderdaad niet in hun grafiek. Het expert team zegt “alles OK case gesloten”

Ben per 11 aug over naar Budget voor 30euro een dijk van een VDSL lijn. Ik had hem al een jaar liggen als backup. Met strak 101/31Mbit dag en nacht. Zonder invloed van mede thuiswerkers in de wijk.

 

Heel erg jammer want ik heb een knal oranje Ziggo hart. Maar ik ben door net zo’n langslepend tenenkrommend energie kostend traject gegaan, als jullie nu. Er zit veel te veel effort in van de klantzijde en veel te weinig van Ziggo haar zijde.

 

Coax internet is een van de meest kwetsbare internet technieken als je het wegzet tegen xDSL of glas. Met name door de shared factor dat elk huis gekoppeld is op dezelfde versterker. Bij een kwetsbare techniek moeten je metingen en grafieken uitmuntend zijn. Om problemen in het “shared segment” snel en adequaat te kunnen duiden. 

Ik lees graag mee naar de resultaten van morgen 👍

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Vandaag monteur geweest. Dingen doorgemeten maar kan op dat moment eigenlijk niks vinden. Ook niet in de straat kast.

Aangezien die het toch raar vond dat er meerdere buren te gelijk last hadden vond die het  toch vreemd. Hij heeft veel zitten bellen met ziggo om waardes uit te laten lezen en te overleggen.  Het vermoeden komt dat het retour signaal storing heeft. Wij hebben mee gekeken in de straat kast waar twee verdelers in zaten. Wij hebben de huisnrs genoteerd zodat wij zelf contact kunnen leggen met die mensen om te kijken of ze last hebben en wanneer.

 

Na een half uur dat de monteur weg was klapte het zooitje er weer uit. Geen tv en geen internet. Dus niet alleen retour signaal weg maar in inkomend.

 

Na een rondje in de straat bleek elk ziggo huis al enige rijd last te hebben en ook al meerdere malen met ziggo gebeld te hebben. Zelf monteurs langs geweest die al eerder in de straat kast zijn geweest. En ziggo maar volhouden dat er niet meer meldingen zijn!

 

In de straat kast zitten zelfs mensen aangesloten die geen eens ziggo hebben maar kpn!🤔 

Wij hebben kunnen uitsluiten dat op beide verdelers in de straatkast dus de storing doorgegeven word. 

 

Aangezien wij dus met blijkbaar de hele straat al nu enkele maanden hiermee zitten zijn we het wel een beetje zat aan het worden. 

Wij eisen dan ook als straat dat dit zeer snel verder word opgepakt en er een team de zooi verder gaat nakijken in de straat/wijk centrales. Ik heb van meerdere buren begrepen dat ze ook extra kosten hebben gemaakt ivm mobiele data die gebruikt moest worden om werk af te kunnen ronden. 

Ik verwacht vanuit ziggo eigenlijk een compensate hiervoor en het ongemak wat er word ervaren.

 

Indien deze straat storing niet verholpen word binnen 3 weken zijn wij genoodzaakt over te stappen naar een andere provider.

 

Ik ben volgens  mij al 20 jaar klant maar op een geven moment is het wel klaar als het niet goed word opgepakt en van kasje muur gaat.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Als ook DVB-C uitvalt, op meerdere adressen over meerdere multitaps, dan zou het probleem wel eens tussen WC (wijkcentrum, grote kast met 2/3 deuren) en EV (eindversterker, kleine kast) kunnen zitten. Aangenomen dat je met verdelers de multitaps bedoelt in de EV.

 

Ik heb geen idee of zo'n (trunk-)kabel tussen WC en EV gemakkelijk hersteld kan worden, omdat dit volgens mij C3-bamboekabel is (grote diameter en erg stug), hopelijk zit het probleem niet in de kabel zelf.

 

Verder heb ik begrepen dat het vrij normaal is dat woningen nog steeds aangesloten zijn op de EV als de inwoners geen Ziggo-klant (meer) zijn. Fysieke afkoppelingen zouden steeds minder gedaan worden.

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Als aanvulling wil ik nog even toevoegen dat uit het lijstje met aangesloten kabels op de verdeler blijkt dat er minstens 3 huizen op KPN zitten maar met de cai-kabel nog wel aan de verdeler hangen, het lijkt er dus op dat Ziggo moeite heeft met niet gebruikte lijnen om deze af te koppelen en op de verdeler een afsluitweerstand te draaien... Ik heb een inventarisatielijstje, met de aansluitingen waarom het gaat en op welke verdeler die zitten, maar die ga ik nu nog niet hier openbaar postten. Mocht het wel gewenst zijn hoor ik het graag.

Verder sluit ik me volledig aan bij Dave zijn verhaal, ik was er immers vanmiddag dus ook zelf bij.

 

edit met de verdelers bedoelen we dus de 2 aanwezige multitaps, die in de betreffende straatkast zitten.

Ook ik heb niet alle juiste benamingen soms paraat.

Overigens de overkant van de straat die op andere verdeler zit hebben geen problemen zoals wij. enkel de 2 huizenblokken die op deze straatverdeler aangesloten zitten.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik had mijn bovenstaande bericht nog bijgewerkt, over woningen die (nog steeds) zijn aangesloten op de EV terwijl de inwoners geen klant (meer) zijn.

 

Het zou wellicht ook nog kunnen dat de voeding in het WC, die de EV waarop jullie aangesloten zijn van stroom voorziet, hapert.

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dat van een haperende voeding zei die monteur ook nog indd, maar hij kon niets zien aan de kabel en de aansluiting ervan. Wel had die als failsafe van zowel dave als mij de aansluiting op de multitap voor alle zekerheid vervangen met een nieuwe f-connector. Helaas had dat geen effect, want half uur na vertrek lag alles er dus keihard weer uit, zoals Dave ook al meldde.

 

Lijkt me dat de nog loze kabels die aangesloten zijn sowieso van de multitap af moeten en dat er een afsluitweerstand geplaatst word zoals ook op de andere lege plekken het geval is. Nu zijn in het ergste geval die kabel mooie  antennes (dus storingsbron) , omdat het einde van de coax niet is afgesloten. Of ik moet mijn comms lessen in het verleden verkeerd begrepen hebben (Reeds 25j verbindelaar 😉 ).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In een ideale situatie heeft elke woning zonder actief Ziggo-abonnement een eindweerstand op het AOP (meervoud in het geval van een oude TV/R-doos) of een eindweerstand op de resp. uitgang op de multitap. In het verleden werd op dergelijke aansluitingen wel een retourbandfilter geplaatst om upstream-problemen te voorkomen, maar in jullie geval lijkt er sprake van totale uitval.

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dat zou kunnen, maar we hebben bij onze buren die KPN hebben nu niet gevraagd of die AOP nog volledig intact is met incl. de eindweerstand. op de multitaps zitten ze hetzelfde gemonteerd als ons, en zit er niet een retourbandfilter tussen, ik weet hoe die eruitzien en heb ze niet gezien. 😉

Kermit

Level 10
  • 479Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes

Afsluiten van de aansluitingen naar ex klanten doen ze al jaren niet meer. Pin je daar niet teveel op vast. Dat gaat in andere wijken ook goed. Het is minder waarschijnlijk dat iemand die geen Ziggo meer heeft nog wel verstorende apparatuur aangesloten heeft. 

Delen van huisnummers en monteur namen vind ik niet chique. Dat heeft toch met privacy te maken en mag nooit door emotie in het gedrang komen. 

Vergeet geen aangetekende brief te sturen als straat zijnde. Anders krijg je dadelijk moeite met contract ontbinding als buren/jij nog in een jaarcontract vallen. 

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Naam is al weg 😉 Ik heb een lijst met iig de adressen die het betreft, als iemand van Ziggo dit hebben wil kan dat, er staan geen namen in het lijstje enkel huisnummers en van de mede Ziggo-klanten die het betreft hebben we toestemming het te delen mocht dit nodig zijn, immers zij zitten in zelfde schuitje als wij.

Kermit

Level 10
  • 479Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes

Nog en tip als je belt met de afdeling opzeggingen heb je in een heel sporadisch geval kans dat je een eigen case owner met de juiste rechten krijgt. Je kan daar ook gewoon je beklag doen als bij de klantenservice. 

Afdeling opzeggingen heeft meer mogelijkheden dan de reguliere KS. Als je daar op het netvlies kan krijgen dat het een wijkstoring is met potentieel meer dan 5 opstappende klanten wordt er misschien een manager gepolst. 

Dave0701
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Indien ze geen goed product kunnen leveren en wij ze de gelegenheid hebben gegeven om het op te lossen kan je gewoon contract laten ontbinden. 

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Kermit,

 

Het kan niet waar zijn dat als het Ziggo te lastig wordt allemaal ze simpelweg toekijken en wij allen naar de concurrent overstappen.

Contractueel levert Ziggo een dienst, in ruil daarvoor ontvangen zij geld van ons, dan horen ze naar behoren te leveren ook, dan wel storingen adequaat op te lossen.

Dit doen ze echter al maanden niet, want geloof me als een casemanager van Ziggo z'n best doet, zien ze precies hoe vaak en wie heeft gebeld met dezelfde klachten in die op deze verdeler zitten.

 

Ik hoop dat de mensen van Ziggo zelf dit toppic ook nog steeds meelezen en hier mee aan de slag gaan. Tot nu toe wachten we maar weer af op wat komen gaat.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb dit topic, gezien de omvang en impact, opnieuw onder de aandacht van de moderators gebracht.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic