1
Vraag
2
Reacties
Dave0701

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Internet valt geregeld weg. Ook bij buren!

Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.

Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.

 

Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)

Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost. 

 

Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!

Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)

 

Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)

183 Reacties 183
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Dave0701 @Kermit Fijn om te horen dat de laatste werkzaamheden toch eindelijk een duidelijk verschil hebben gemaakt! Ik snap zeker dat iedereen hier nu wel benieuwd is wat dit heeft kunnen veroorzaken.

Naar aanleiding van julile laatste melding over uitval terwijl de werkzaamheden al voltooid waren ben ik weer voor jullie te werk gegaan om de bal rollende te houden. Gelukkig kwam daar uit dat de laatste uitval kwam door werkzaamheden op basis van de monitoring ná het ticket. Sinds ik het weer heb doorgegeven wordt het door dat team nogmaals gemonitord zodat ze kunnen inspringen wanneer nodig. Gelukkig is dat nog niet nodig gebleken 🙂 
Bij de laatste werkzaamheden is de versterker vervangen en zijn de kabels richting de eindversterker opnieuw aangesneden en gemonteerd. Hopelijk blijft het vanaf nu goed werken, maar we houden het natuurlijk in de gaten 🙂 

Kermit

Level 10
  • 480Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes

@Marijn- tnx! Welke versterker is dan vervangen, degene bij hun huizen (EV) of degene in de centrale kast richting hun wijk/buurt?

TH1975

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goed om te weten... Hopelijk houden we nu een stabiele verbinding...

Hoewel er nog altijd na een week draaien er een paar honderd post rs errors zijn op de meeste kanalen en ook tientallen T3 errors, blijft iig het signaal overeind en dus de verbinding met TV signaal en het internetsignaal.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Kermit - Ik durf het niet met honderd procent zekerheid te zeggen - het wordt niet gespecificeerd, maar ik zou zelf denken dat het degene in de eindversterker is geweest. 

@TH1975 Ik heb even voor je gekeken en daar lijkt gelukkig niets ernstigs aan de hand te zijn - een enkele T3 error mag, als ze met tientallen tegelijk binnenkomen hebben we wel een probleem te pakken. Dat is gelukkig niet het geval 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic