Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.
Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.
Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)
Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost.
Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!
Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)
Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Super goed nieuws.
@Kermit schreef:Super goed nieuws.
Wat is goed nieuws dan Wopper? De storing is er nog... enige lichtpuntje is dat mijn signaal nu weer beter is...
DE C3 kabel vervangen gaat wel ff duren, want dat moet BAM doen...
@TH1975 schreef:
@Ronihd
Wat de monteur zei rond middaguur, als de storing blijft wordt toch de C3 kabel tussen de eindversterker en de “vervangen”
Tja dan moet daar toch een probleem in zitten en dat zou je dan moeten zien met een puls meter.......
Ooit eens.......voor de smartfoon en internet tijd en het was net na een lange vorstperiode.
Gemeente Monnickendam :
Storing meerdere wijken +_ 1800 klanten viel het beeld periodiek korte tijden weg zo 2 minuten en dan voor +_ 30 minuten weer goed en dan weer weg.
Ron ( ik dus 😉 ) monteur van dienst in de auto 1 uur rijden en in een WC meten , beeld was aanwezig ik wilde al inpakken en toen viel het beeld weg.
Snel op de ingang gemeten ( was toen nog coax netwerk ) en daar zag ik ook geen beeld en na +_ 30 seconden was het beeld weet terug , ik zo iets van wat the F*ck ??
Nu kon ik het netwerk goed uit mijn hoofd en ik wist welke wijken last van de uitval hadden omdat ik tig adressen had doorgekregen en uit mijn hoofd ook wist welke wijknummers het waren en daarom ook waar de voedende hoofdnet versterkers zaten ( soort van coax ring ) ( tegenwoordig is dat glas )
Dus ik meten , niks aan de hand ik naar de 1e wc er na , niks aan de hand minuut of 10 gewacht en weg signaal ik weer terug naar de voedende hoofdnetversterker en die deed het gewoon goed en daar ook tijdje gemeten en bleef gewoon goed dus ?????
ik voor de zekerheid de coax 3 kabel weggaand naar de volgende trajectversteker losgehaald een aangesloten op mijn pulsmeter die ik gelukkig bij me had.
ik zag geen probleem.........tot 50 meter bij mij vandaan de lijnbus de bushalte op reed en ik plotseling op mijn pulsmeter de puls omhoog zag gaan en aangaf dat de coax kabel op 50 meter openstond dus eigenlijk einde kabel aangaf........???
Dus als de bus de halte opreed en daar even stond viel het beeld weg hoe dan ? dus in de coax 3 kabel was iets aan de hand en ik kreeg donkerbruine vermoeden dat er wel eens een las c3 c3 in de kabel zou kunnen liggen en doordat het lang had gevroren was er vorst in de grond ( hal ) gekomen en die laag was ruim 50 cm dik en de coax kabels liggen normaal gesproken op 50 cm.
We hebben een graafmachine moeten inhuren die de volgende dag een paar uur nodig heeft gehad om de keiharde grond weg te halen zodat wij idd de 2 aanwezige lassen in de grond konden vervangen en er minder druk op stond als de bus langs kwam.
Dus het gewicht van de bus drukte zo hard op de harde grond laag dat de coax 3 las en beetje uitelkaar werd getrokken en dan was het signaal weg.
Leek me leuk deze herinnering op te schrijven en zo krijg je een idee waar je tegenaan kan lopen als monteur.
De Las stond niet op tekening en is gemaakt door de aannemer die destijd de kabels hadden aangelegd gegraven.
En daar is onze storing weer… 18:29u
Verbinding is weer terug… Exacte uitvaltijd heb ik nu ff niet, zit buiten aan de BBQ, soms zijn er net ff belangrijkere zaken en wel die van de inwendige mens…
En wederom eruit. Probleem zit er dus nog.
Kreeg uurtje geleden een sms dat als het goed is internet weer werkt.(tikket toch weer gesloten?) Dus we gaan weer wachten wat de volgende stap zal zijn.
Wel raar @Dave0701 want de betreffende netwerkmonteur had me beloofd dat het ticket open zou blijven staan tot zeker weten de klachten verholpen zouden zijn…
@TH1975 schreef:
@Kermit schreef:Super goed nieuws.
Wat is goed nieuws dan Wopper? De storing is er nog... enige lichtpuntje is dat mijn signaal nu weer beter is...
DE C3 kabel vervangen gaat wel ff duren, want dat moet BAM doen...
Goed nieuws: dat je nu met een team werkt wat echt de hele keten bekijkt, seniors erbij haalt. Dat ze nu ook vooruit kijken en erkennen dat het een zeer complexe storing is. Anders ga je geen C3 vervangen, als next option.
Dat soort inzet en kennis van het netwerk en de wijken is tegenwoordig vrij zeldzaam vrees ik. Niks ten nadele van de huidige monteurs, ik zie die mindere betrokkenheid overal waar ik werk, gelukkig zijn er nog wel uitzonderingen die wel dat extra stapje zetten.
We hadden goede hoop na de werkzaamheden gister, maar sinds 16:34 liggen we er weer uit! Zowel tv als internet.
Edit: 17:02u weer alles in…
Nou het leek goed te gaan na gister maar helaas… terug bij af…
los van deze storing merkte ik vanmiddag op de tv in de slaapkamer al dat het normale coax signaal ook de wensen overlaat en ik blokken in het beeld had. Dat hadden we eerder ook niet…
En nu weer storing 18:43u en 19:13 weer online…
14/08/2021 19:20:44 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 19:10:32 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 19:10:19 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 18:44:45 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 18:44:29 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 18:44:24 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 18:44:24 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 18:44:23 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 17:00:37 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:35:12 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:34:57 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:34:52 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:34:52 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:34:51 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
14/08/2021 16:34:51 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
En weer totale uitval, van 15:06 tm 15:33u
@Marijn- , heb jij nog info mbt terugkoppeling van deze storing?
Het is nog altijd niet opgelost…
16/08/2021 17:03:34 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 17:00:59 | notice | SW download Successful - Via NMS |
16/08/2021 16:59:23 | notice | SW Download INIT - Via NMS |
16/08/2021 16:57:42 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 12:33:43 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:32:31 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:32 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:17 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:13 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:13 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:13 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:09:12 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 10:03:5 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:57:41 | notice | TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:57:28 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:56:4 | critical | Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:55:46 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:55:41 | Let op! | RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
16/08/2021 09:55:41 | critical | SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
@TH1975 en @Dave0701 Ik breng jullie even een update!
De storing van gisteren is te verklaren omdat er weer werkzaamheden zijn geweest in het wijknet. De situatie wordt nu weer gemonitord zodat ze kunnen inspringen op het moment dat de problemen zich weer voor doen.
Mochten jullie nog momenten van uitval ervaren, dan hoor ik het graag!
We laten deze situatie niet los 🙂
@Marijn- schreef:@TH1975en @Dave0701 Ik breng jullie even een update!
De storing van gisteren is te verklaren omdat er weer werkzaamheden zijn geweest in het wijknet. De situatie wordt nu weer gemonitord zodat ze kunnen inspringen op het moment dat de problemen zich weer voor doen.
Mochten jullie nog momenten van uitval ervaren, dan hoor ik het graag!
We laten deze situatie niet los 🙂
Laten we het hopen, ik kreeg net al haast lichtelijke crisis toen ik mijn router ging uitlezen vwb logfiles, ik zag over hele DS een SNR van gemm 31 en post RS fouten oplopend in de 100k's... Net mijn modem een reboot gegeven en alles staat weer zoals het hoort... met SNR waardes nu van 37/38. Nu ook hopen dat de plotslinge uitval weg blijft...
@TH1975 Ai ja, ik snap dat je van die gegevens schrikt 😞 Hopelijk blijft het nu goed, mocht je weer oplopende fouten zien dan gaan we dat even goed onder de loep nemen.
Is het nu stabiel?
Vooralsnog wel gelukkig.
Ben wel benieuwd wat er de laaste keer allemaal gedaan is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.