Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.
Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.
Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)
Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost.
Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!
Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)
Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hierbij weer even wat logs van vandaag. Nog altijd is de SNR bij mij lager dan die was en dus meer post RS errors.
Ik ben echt nieuwsgierig waar nu het hardnekkige probleem vandaan komt. Zeker nu er steeds vaker uitval is, en dat terwijl diverse monteurs er al druk mee zijn geweest en een boel zaken inmiddels hebben vervangen in de wijk.
Met interesse dit topic gelezen, en moest meteen aan het geval van de oude TV denken die ergens in Engeland voor ellende zorgde, dat zal wel te ver gezocht zijn? Vooral dat redelijke vaste tijdstip doet mij hieraan denken.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/artikel/5185525/wales-internet-televisie-dorp-oude-tv
Dat verhaal ken ik ook indd... Zo makkelijk zal het vast niet zijn... Wel had een van de netwerkmonteurs erover dat het eventueel storing kon zijn van een externe bron. maar de uitval momenten worden daar nu te wisselvallig voor, immers vanmorgenvroeg lag de boel ook ineens plat.
Hmm, vakantie periode mocht het een oude TV of ander apparaat zijn gaat deze mogelijk op andere tijdstippen ook aan.
@TH1975 schreef:
Dat verhaal ken ik ook indd... Zo makkelijk zal het vast niet zijn... Wel had een van de netwerkmonteurs erover dat het eventueel storing kon zijn van een externe bron. maar de uitval momenten worden daar nu te wisselvallig voor, immers vanmorgenvroeg lag de boel ook ineens plat.
Kan ook een gevalletje ingres zijn , ruis die het netwerk van Ziggo inkomt bij een wel of niet abonnee vandaan , kan b.v veroorzaakt worden door een aliexpres babiefoon of iets dergelijks , ook dit is erg moeilijk te achterhalen.
Precies, de oorzaak is mogelijk heel simpel, achterhalen waarvandaan is iets anders.
@Marijn-
En ja hoor daar is de storing weer! Geen internet en geen tv signaal… 🤬🤬🤬
De verbinding is weer terug, het lijkt erop alsof de storing zo ongeveer steeds een half uur duurt? Kan het zijn dat bij een storing dit het interval is dat apparatuur in het netwerk weer herstart automatisch? Want apart is het wel. Het begint op een patroon te lijken.
Logfile van netwerk historie maar ook ff bijgevoegd. de DS en US zijn bijde onveranderd ruk, nog altijd lage SNR waardes en Post RS errors die stevig oplopen en bij de US lopen de T3 direct weer op. deze DS en US log is half uur nadat de boel net weer terug was...
We liggen weer van de kabel… 🤬🤬🤬 Geen internet en geen tv.
Edit: Nu duurde de storing 25m.
En weer ligt de boel eruit. Nu 22:54.
Dit is nu de 4e keer vandaag… Het wordt alleen maar gekker en gekker…
edit: 23:10 signaal weer terug. Uitval 16 min.
@TH1975 Bedankt voor het doorgeven. Vier storingen op een dag is natuurlijk van de zotte. Ik heb het allemaal weer doorgezet zodat ze er een nieuw ticket van kunnen maken. Als we nou nog niet genoeg bewijs hebben dat het probleem er nog is weet ik het ook niet meer 😞
Ik hou jullie op de hoogte maar ik heb helaas nog geen update. Ik hoop dat drie keer een netwerk actie toch eindelijk scheepsrecht is!
En dan toch gelukkig nog een update: er is weer een ticket aangemaakt! Binnenkort zijn er dus weer werkzaamheden te verwachten, en ik mag hopen dat we nu eindelijk dé oorzaak kunnen achterhalen 🙂
Laten we het hopen inderdaad…
vooralsnog is de verbinding tv/internet sinds 09:45 er weer uit!
edit: 10:00u de verbinding weer terug.
en nu stond ineens wel een melding bij Ziggo storing.
Als oud monteur schaam ik me diep........ alhoewel ik als geen ander weet hoe moeilijk het soms kan zijn een probleem te takkelen....
Maar ik vind er wel wat van 😉
Jij kunt hier niets aan doen, en we snappen dat sit soort storingen heel lastig te tackelen is. Daarnaast wordt dit hoe langer het duurt een behoorlijk kostbare aangelegenheid.
Ik weet dat er iig mensen zijn die hun best doen om het opgelost te krijgen en we laten we oprecht hopen dat die moeite eens beloont zal worden.
sidenote: ik heb mijn logfiles vergeleken en van 6 op 7 augustus is mijn snr naar beneden gedoken van gem. 37/38 naar wat het nu is 34/36. Geen idee wat hieraan ten grondslag ligt.
Ik begrijp dat ik er niks aan kan doen , maar in mijn optiek kan het anders daar wil ik niet te veel over schrijven maar omdat ik er iets van vind is het een soort van plaatsvervangende schaamte.
De tijden zijn veranderd en de manier van werken is significant veranderd maar of dat de juiste manier/verandering is vraag ik me af.
@TH1975 schreef:sidenote: ik heb mijn logfiles vergeleken en van 6 op 7 augustus is mijn snr naar beneden gedoken van gem. 37/38 naar wat het nu is 34/36. Geen idee wat hieraan ten grondslag ligt.
Wel relevante informatie schat ik in, de SNR zou idealiter rond 40 moeten liggen. Hoe hoger hoe beter, als deze zo laag is dan ben ik wel benieuwd wat de SNR is op de input van jullie EV? Als de aanvoer al zo'n lage SNR heeft dan is de kabel ervoor wellicht de oorzaak.
Voor wat het waard is, een screenshot van mijn laatste dagje Ziggo😢 de monteurs noemen de aansluiting hier altijd "volgens het boekje" . Alleen mijn wijk upload zit ram en ram vol overdag...maar dat is offtopic. Screenshot gaat over de SNR👇 ik hoop dat het er bij jullie ook zo uit gaat zien als het opgelost is!
@Ronihd schreef:Ik begrijp dat ik er niks aan kan doen , maar in mijn optiek kan het anders daar wil ik niet te veel over schrijven maar omdat ik er iets van vind is het een soort van plaatsvervangende schaamte.
De tijden zijn veranderd en de manier van werken is significant veranderd maar of dat de juiste manier/verandering is vraag ik me af.
Ik heb gemerkt in het contact met de diverse monteurs dat er veelal afgeschoven wordt en naar anderen gewezen wordt, met name door de inhuismonteurs, die spullen vervangen die een jaar ervoor door een collega geplaatst zijn en dan bestempeld wordt als brolwerk...
Ook kan en mag de communicatie in met dit soort verstoringen vanuit Ziggo beter... Een plan van aanpak zou ik iig erg op prijs stellen en ook mijn andere lotgenoten die op dezelfde eindversterker zitten.
Het is door @Dave0701 en ondergetekende dat we hier bovenopzitten mede hier op het forum, want bij de Ziggo Helpdesk kunnen ze alleen een huismonteur sturen en meer kan men niet zo lijkt.
Nogmaals ik ga er van uit dat @Marijn- zijn stinkende best doet voor ons...
PS: hier nog de verschuldigde foto van mijn aop. (Waarbij ik op aanraden het plastic kapje van de POA-01-B heb afgelaten omdat dit iets zou uit kunnen maken, ik merk echter geen verschil...).
Als ik een troubleshoot mocht leiden op mijn werk, was dit het moment waarop alle teams in 1call zouden komen en we met een whiteboard de tijdslijn gingen uittekenen om zo de zaken nogmaals na te lopen.
Maken de monteurs zelf tickets om e.a. door te pakken na een bezoek of moet jij steeds nieuwe tickets inschieten @Marijn- wie is de eigenaar van het probleem.
@Marijn- is de volgende stap in het plan van aanpak het plaatsen van een 24hrs lognode? Zie jij de fouten ook oplopen aan de CMTS zijde of is het ineens plop offline?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.