Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.
Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.
Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)
Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost.
Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!
Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)
Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb net na de reset van de modem nog even naar de waardes gekeken, nu was op de upstream slecht een enkele T3 error te zien, maar van de hoeveelheid post RS errors (DS) schrok ik wel, in al die weken heb ik er nog niet zoveel gezien als nu.
zie toegevoegde bestandje.
We wachten ondertussen vrolijk weer af 😉
De signaal ruis verhouding zit op veel kanalen maar net boven de 33, dus dat is niet vreemd, dat geeft ook een flink aantal niet te corrigeren pakketten, met al dan niet storingen tot gevolg.
@Kermit In dit geval is te zien dat het alleen deze straat betreft, dus inderdaad een enkele eindversterker.
@Dave0701 Wat jammer om te lezen dat het alsnog is weggevallen. Vanwege de aangemaakte netwerktaak en dat het daarna qua uitval stil bleef had ik de hoop dat we het nu eindelijk hadden gevonden, maar nu blijkt het dus nog hardnekkiger te zijn dan verwacht 😞
Aangezien het probleem nog speelt heb ik nu mijn actie uitgezet, mocht ik daar meer van horen dan zal ik het gelijk met jullie delen.
En we hebben weer geen tv/internet signaal. Nu al om 11:00u
pffffff wordt echt irritant, thuiswerken wordt zo wel erg lastig.
Het ligt er op dit moment weer uit.
IK zie dat je een afspraak hebt aangemaakt maar als ik die aanklik is het niet mogelijk om afspraak te maken????
Hoor ook net van een van de buren dat er net iemand van ziggo in de straatkast was?
Enig idee hierover???
Volgens mij word er constant lang elkaar heen gewerkt.
De huidige storing komt door een netwerkmonteur die nu bezig is…
in de straat waar de eindversterker zit is die in een kastje verderop in de straat nu bezig… Als die klaar is zou die zich bij mij komen melden… we wachten maar weer af.
@Dave0701 De afspraak was nodig om dit verder door te zetten, er is een ticket aangemaakt dus de afspraak heb ik voor je geannuleerd.
Momenteel is er ook een storing bekend (ook op de website). Als ik het zo zie gaat het inderdaad weer om jullie straat + één andere.
Laten we hopen dat deze algemene storing snel is opgelost!
Er was hier een Ziggo netwerkmonteur vanaf ongeveer 11:00u bezig met onze storing, heb hem zojuist weer gesproken, hij was tussen ons kastje en een 2e kast in de Cosmea-straat aan het meten en testen.
Hij heeft nu een splitter vervangen die tussen deze 2 eindversterkers zou hebben gezeten (zie foto), waarbij die 2e versterker wel in bleef maar de versterker waar wij op zaten niet.
Ook kon hij in zijn systeem terugkijken en tot aan 11 juli, heeft onze eindversterker waar wij op aangesloten zijn, er min. 15 keer offline is geweest.
Ook zei deze monteur dat in onze verdeel/straatkast de versterker zelf ook al recentelijk is vervangen, dat terwijl in de andere kasten nog de oude versterkers gemonteerd zijn.
We gaan het nu maar weer afwachten of dit nu het laatste is qua uitval...
Los kontact in de getoonde splitter , dat kan ook.
En hop hop we gaan gewoon weer verder.
Ligt er weer uit.
@Dave0701 Wat een verschrikking is het ook! Ik heb het gelijk weer doorgegeven zodat we zsm er verder mee aan de slag kunnen.
zowel huisnummer 74 als wij van 86 hebben wederom met de Ziggo HD gebeld. Deze medewerker beloofde wederom heilig dat hij deze call weer zou doorzetten. Kennelijk lag het dan stiekum toch niet aan die splitter die nu vervangen is. Zie foto in vorige post.
@TH1975 Goed dat jullie hebben gebeld, maar of daar inderdaad vervolgacties uit komen is nog maar de vraag. Dat zou misschien ook niet handig zijn, omdat we dan misschien wel dat bedrijf worden wat onoverzichtelijk te werk gaat 😉
Ik heb het gelijk weer voor jullie doorgezet zodat we het ticket kunnen heropenen en er vaart achter kunnen houden.
Horen wij ook wanneer er wat word uitgevoerd? Dan geven wij dat door in de straat app die we inmiddels hiervoor hebben.
Beetje zonde als men gaat bellen en klagen als de monteur bezig.
En het ligt er weer uit. Lijkt steeds erger te worden. In het begin wat het alleen internet maar nu ook de tv.
Of is er nu iemand bezig?. niemand gezien bij onze straat kast).
Dat we overgens steeds bellen is volgens mij door jullie zelf geopperd. Tevens is het zo dat het probleem meestal einde van de dag is. Als.ik hey hier dan meld word het pas vaak de dag erna pas gelezen en dan kan er pas die dag daarna weer een monteur ingepland worden.
Hier ook alles plat en verderop bij de anderen ook…
Staan de kasten van Ziggo aan het einde van de dag in de zon of in de ochtend?
De kasten staan amper in de zon, hooguit ‘s avonds als die al bijna onder gaat… Maar dan zijn er geen storingen.
OK weer iets uitgesloten, we komen er wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.