Dave0701
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Internet valt geregeld weg. Ook bij buren!

Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.

Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.

 

Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)

Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost. 

 

Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!

Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)

 

Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 618Posts
  • 19Oplossingen
  • 161Likes

@Dave0701 @wopper Fijn om te horen dat de laatste werkzaamheden toch eindelijk een duidelijk verschil hebben gemaakt! Ik snap zeker dat iedereen hier nu wel benieuwd is wat dit heeft kunnen veroorzaken.

Naar aanleiding van julile laatste melding over uitval terwijl de werkzaamheden al voltooid waren ben ik weer voor jullie te werk gegaan om de bal rollende te houden. Gelukkig kwam daar uit dat de laatste uitval kwam door werkzaamheden op basis van de monitoring ná het ticket. Sinds ik het weer heb doorgegeven wordt het door dat team nogmaals gemonitord zodat ze kunnen inspringen wanneer nodig. Gelukkig is dat nog niet nodig gebleken 🙂 
Bij de laatste werkzaamheden is de versterker vervangen en zijn de kabels richting de eindversterker opnieuw aangesneden en gemonteerd. Hopelijk blijft het vanaf nu goed werken, maar we houden het natuurlijk in de gaten 🙂 

Bekijk in context

183 Reacties 183
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4339Posts
  • 229Oplossingen
  • 1435Likes

De ESX-02 is een uitstekende splitter, zeker niet verouderd en laat het volledige frequentiegebied (inclusief DOCSIS 3.1 voor 1000/50 Mbps) door, namelijk 5 tot 1.218 MHz. Onzinverhaal van de monteur.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)SNR (dB)ModulatieKanaalnummer
1850000000138256 qam32
26740000004.538256 qam10
36820000004.338256 qam11
4690000000338256 qam12
56980000002.938256 qam13
67060000003.238256 qam14
77140000003.538256 qam15
87220000003.538256 qam16
97300000003.538256 qam17
10738000000338256 qam18
117460000002.738256 qam19
127540000002.538256 qam20
13762000000238256 qam21
147700000001.738256 qam22
157780000001.738256 qam23
167860000001.738256 qam24
17794000000238256 qam25
188020000002.238256 qam26
198100000002.438256 qam27
20818000000238256 qam28
21826000000238256 qam29
228340000001.738256 qam30
238420000001.538256 qam31

 

KanaalLocked StatusRxMER (dB)Fouten voor RSFouten na RS
1Locked38.614316059
2Locked38.6837359
3Locked38.91017421
4Locked38.9927519
5Locked38.6857588
6Locked38.6907514
7Locked38.92617307
8Locked38.610474993
9Locked38.610865009
10Locked38.610405007
11Locked38.69244833
12Locked38.68504843
13Locked38.68154623
14Locked38.68824672
15Locked38.68934568
16Locked38.68004691
17Locked38.67744795
18Locked38.91328117
19Locked38.61158191
20Locked38.61258357
21Locked38.61248291
22Locked38.61628392
23Locked38.67497625
24Locked38.61177456

 

Gebundelde upstream-kanalen     
KanaalFrequentie (Hz)Vermogen (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulatieKanaalnummer
14400000042.3512064 qam3
      
      
Gebundelde upstream-kanalen     
KanaalKanaal soortT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
1ATDMA0080
Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hierbij ook nog data uit het log wat ik ben gaan bijhouden aangezien het log in de connect box maar beperkt aantal regels heeft.

10-6-2021 18:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalUnicast Maintenance Ranging attempted - No response - Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:25criticalRanging Request Retries exhausted;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:26noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:35Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:35criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:35Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:35criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
10-6-2021 18:54noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
11-6-2021 0:49criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:40Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:40criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:41Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:41criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:41Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:41Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:42Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:43Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:43criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:43Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:44Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:44criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
13-6-2021 19:44noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-6-2021 12:54criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-6-2021 3:45noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
15-6-2021 4:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:33Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:33criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:34Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:34Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:35criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:36Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:36criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:36Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:36criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:37Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:37noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 16:37noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:08criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:09criticalReceived Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:11criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:11noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:21criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:24criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:24Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
16-6-2021 17:24criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4339Posts
  • 229Oplossingen
  • 1435Likes

De coaxinstallatie ziet er prima uit. Gaan de kabels vanaf de splitter direct naar modem en TV/decoder?

 

De gegevens uit het modem zien er daarentegen slecht uit. Er is slechts één US-kanaal gekoppeld, dat moeten er 4 of 6 zijn, afhankelijk van voormalig Ziggo/UPC-gebied. Verder zie ik dat er veel ruis staat op de DS. De kolom 'Fouten na RS' geeft uncorrectable errors aan, welke haperingen in de internetverbinding veroorzaken. De waarden in deze kolom moeten op 0 blijven staan. De logs geven ook flinke stabiliteitsproblemen aan. Samengevat is het signaal in het algemeen zeer onstabiel. Het vermogen is wel helemaal in orde. Er lijkt hier inderdaad sprake van een wijkprobleem en vermoed dat een netwerkmonteur langs zal moeten komen.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan het signaal op afstand uitgebreid uitlezen en de juiste vervolgstappen inzetten. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld.

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Coax Kabel gaat idd vanaf de splitter idd naar de connect box.

De andere gaat naar woonkamer/next media box

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47685Posts
  • 2891Oplossingen
  • 10511Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, mogelijk morgen al langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, zet die van je buren erachter tussen haakjes als volgt (buren 1234AB 56) deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4336Posts
  • 437Oplossingen
  • 1118Likes

Hey goedemorgen @Dave0701

Allereerst, welkom hier! Dat jij en de buren nog steeds problemen ervaren is alles behalve de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat het fijn is om dan bevestiging te krijgen van tobiastheebe dat het signaal er (nog steeds) niet goed uitziet. 

Ik heb direct een nieuwe monteursafspraak voor je ingepland zodat het netwerk onder de loep wordt genomen. Hij komt morgen al langs tussen 12.00 en 18.00 uur. Laat je ons weten hoe het is gegaan en nog veel belangrijker, wat je ervaring is nadat hij is geweest? 

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Mariska,

 

Ik ben overdag niet thuis. Indien ze mij 15 minuten van te voren bellen kan ik wel even langs huis rijden.

Overgens verwacht ik er niks van aangezien het een wijkprobleem lijkt te zijn aangezien mijn buren het zelfde probleem hebben. Maar we gaan het weer zien.

 

wopper
Raadgever
  • 274Posts
  • 2Oplossingen
  • 56Likes

Lastig om de buren erin te betrekken zonder logs. Wat kan helpen is de log van jou en de buren naast elkaar leggen? Jij hebt een signaal probleem, dat zie je aan de waardes. KPN is een fysiek gescheiden netwerk over glas of koperdraad, kan bijna niets met elkaar te maken hebben. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47685Posts
  • 2891Oplossingen
  • 10511Likes

"Overgens verwacht ik er niks van aangezien het een wijkprobleem lijkt te zijn aangezien mijn buren het zelfde probleem hebben."

 

"Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem!"

 

"Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)"

 

Ziggo en KPN hebben volledig gescheiden netwerken van begin tot eind en hebben nergens een verbinding met elkaar en dat kan ook niet, omdat ze volledig verschillende technieken gebruiken.

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De monteur is langs geweest. Hij vond het verhaal van een oude splitter ook lul koek en had zijn auto vol liggen met de zogenaamde oude splitters die ze standaard veel gebruiken.

Bij het nakijken/rechtreeks aankoppelen van het modum aan zijn pc ging bleek ineens dat ik 6 up kanalen had in de plaasts van de 1 die ik enkele dagen geleden hier poste. Hij liet zien wanneer de box een laatste update had gekregen  en dat bleek gister avond 26-6. (zelf keek hij hier ook een beetje raar van op want wat een toeval dat het dan ineens allemaal werkt.)

Ineens dus gewoon 6 up kanalen en normale rs waardes.  Voor rs 8 na rs 0 na ongeveer 6uur draaien.

Verder kon die nu niks doen omdat alles binnen de waardes valt en goed werkt.

 

Moest het verder in de gaten houden of de waardes niet veranderen.

 

Laten we hopen dat dit het probleem was.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4339Posts
  • 229Oplossingen
  • 1435Likes

Het is inderdaad het beste om de situatie voorlopig in de gaten te blijven houden.

 

Het opnieuw opstarten van het modem (hier als onderdeel van een firmware-upgrade) helpt inderdaad vaak wel om het modem weer vanaf 0 te laten beginnen, waardoor alles weer hersteld lijkt, maar het is geen permanente oplossing en verklaart de uitgebreide problemen die het modem toonde op 19-6 niet.

 

Een moderator kan eventueel nog een meerdaagse meting starten vanaf de CMTS, hierin komen eventuele signaalproblemen duidelijk naar voren, ook als ze (zeer) sporadisch voorkomen of niet (goed) gelogd worden door het modem.

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

nieuw opstarten doe ik altijd als ik storing ervaar. Rare is wel een beetje dat het software versie nr niet veranderd is na de update.🤔

TH1975
Stamgast
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben dus die buurman, ik heb via Ziggo een nieuw modem ontvangen, omdat ze er bij de helpdesk totaal niet uitkwamen. Volgens de eerste monteur die bij Dave geweest was, lag het aan me oude AOP want de mijne met zowel tv als radio -aansluiting was niet meer geschikt, wel apart dat deze dan toch als zodanig in het instructieboekje van het modem voorkomt… Oh en ik heb een modem met de wel bekende bug, dat mijn pre rs per kanaal in de miljoenen telt, dat zegt dus nog niets.
Ook ik hou mijn modem wel in de gaten. Ik had wel 24 kanalen down en 6 up. Dit in tegenstelling van Dave. Maar dat is bij hem nu kennelijk ook opgelost.

 

we gaan het zien komende dagen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 677Oplossingen
  • 1762Likes

@Dave0707 Hartelijk dank voor je terugkoppeling.Fijn dat de monteur inmiddels is langs geweest. Laten we in dit geval aankijken hoe je verbinding de komende dagen sinds het monteursbezoek het blijft doen. Dan houden we nog even de vinger aan de pols. 

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Vandaag weer tussen 4 en 5   
   
24-6-2021 16:46criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
24-6-2021 16:46criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=18:35:d1:28:bf:fb;CMTS-MAC=00:17:10:91:5d:97;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

tevens lopen kanaal 1 en 23 al weer in de 1000-2000 rs

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 677Oplossingen
  • 1762Likes

@Dave0701 Heb je los van de foutmeldingen in het modemlog ook problemen ervaren met de verbinding of deed deze het wel gewoon?

Dave0701
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik ervaar ng wel af en toe hikups maar niet zo als voorheen.(nog niet) maar ik hou het in de gaten. Soms gaat het dagen goed en dan ineens is het een paar dagen achter elkaar raak.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 8214Posts
  • 677Oplossingen
  • 1762Likes

@Dave0701 Constateer je de hickups op zowel de bekabeld als draadloze connectie? 

Uitgelicht topic