Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Dave0701
Level 4

Internet valt geregeld weg. Ook bij buren!

Het lijkt zins de snelheid omhoog is gegaan van 250 naar 300 dat de verbinding geregeld wegvalt. Vaak is dat tussen 16:00 en 17:00 het ergste. De connect box is dan ook niet te benaderen via het ip.

Connect box staat in bridge en heb een eigen router hangen. Ik wist dat mijn directe buurman naast me ook ziggo heeft dus vroeg of hij er ook last van had. En dat bleek dus het geval. We hielden elkaar op de hoogte als die wegviel om te checken of we het beide hadden. En dat was elke keer het geval. Geen enkele keer een storing te zien op de site van ziggo zelf.

 

Na de zoveelste keer ziggo bellen. Buurman heeft een nieuwe connect box. (maakte geen verschil bij hem)

Bij mij is een monteur geweest en die vond dat er een te oude splitter tussen zat (esx-02 door ziggo zelf gemonteerd jaartje terug) en dat de oorzaak was omdat ziggo de frequentie verhoogd had. (naar wat precies vertelde die niet). Ik had al bij hem aangeven dat het ook bij de buurman was maar werd eigenlijk weggewippeld. Ziggo wil nog wel even 50 euro in rekening gaan brengen hiervoor. Helaas is het probleem niet opgelost. 

 

Grappige is nu dat ik aan steeds meer buren ga vragen en kom erachter dat steeds meer buren de zelfde problemen ervaren. Elke keer hoor ik het zelfde verhaal. Ziggo stuurt een nieuwe box op en er zou niks aan de hand zijn aan hun kant en ook niks bekend dat er meerdere meldingen zijn uit de buurt. Hmmm das vreemd aangezien zo een beetje al mijn buren al meedere keren aan de lijn hebben gehangen. En nu komt het mooiste. Zelfs bij een buurman met KPN aansluiting heeft het zelfde probleem! Maar er word volgehouden dat er niks aan de hand is en dat het bij de mensen thuis ligt!

Ik vermoed dat er iets niet in de haak is in de wijkkast(verzamelpunt)

 

Ik hoop dat er iemand van ziggo meeleest want we worden er een beetje moedeloos van. Elke keer ziggo bellen en weer alles uitleggen word vervelend. Vaak snappen ze er niks van (zelf het verchil internet en Wifi is soms al lastig voor ze)

Oplossing
183 Reacties 183
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Bert Zeker, hieronder enkele voorbeelden. Regel met groene indicator komt van een gebruiker van mijn monitoring script voor de UBC1318ZG. Andere voorbeelden komen uit CBG's.

 

20210805-08.PNG

Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Dave0701   Klopt dat er een afsluitweerstand moet zitten op een ongebruikte uitgang , verder kan het geen kwaad als er geen aop zit op een kabel in de woning , heb ik jaren geleden geleerd 😉

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

63A47C89-A04C-47F0-9AC6-D45FAEBBC5AB.png

@Bert @dit Zie ik Max bij mij 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Dave0701 @TH1975

 

Het blijkt dat in de tijd dat ik voor jullie aan de slag ben geweest, ze ook niet stil hebben gezeten vanuit de kant van de monteurs. Er is een netwerktaak aangemaakt en gisteren zijn ze het gaan onderzoeken en hebben een mogelijke oorzaak gevonden. Daarna is een poos nagemeten en toen zag het er stabiel uit. Ik hoop dat we het hiermee hebben kunnen oplossen, maar zeker weten we het nog niet aangezien het gistermiddag pas is afgemeld. Laten we het even in de gaten houden, mocht het probleem terugkeren dan zal ik zsm verder met een vervolgactie. Ik hoor graag jullie bevindingen! 

MR_CHIP
Level 19

hier wel hoor

robinjoo19_0-1628234740283.png

 

Dave0701
Level 4
Topicstarter

Ik weet niet hoelaat ze het hebben afgemeld maar gisteren 17:45 lag het er wederom eruit(

ook meerdere malen in die middag)

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Dave0701 De uitval van gisteren kan nog goed bij de werkzaamheden horen, maar dat is helaas niet zeker. Mochten er vanaf vandaag nieuwe meldingen zijn dan weten we zeker dat het nog speelt en dat we het verder op moeten pakken. 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Marijn- 

Als je een oorzaak doorkrijgt zou je die zo ver mogelijk in detail met ons willen delen ? dit puur of ik een beetje goed zat met mijn analyse 😉

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Ronihd Zeker, zal ik doen! Mocht het vanaf nu niet meer wegvallen zal ik het doorgeven 🙂 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ben ook zeer benieuwd...

0 Kudos
TH1975
Level 5

Ook wij zijn benieuwd, we zijn net weer thuis en tot nu toe is alles gewoon in... Ik zal zo wel ff mijn connectbox log ff checken op T3/T4 Fouten en hoe de pre en post RS eruit ziet.

TH1975
Level 5

Hier even de DS/US en Netwerk historie... net bekeken en eerst refreshed.

 

Post RS vind ik zelf nog wel fors en ook bij Upstream nog altijd T3 errors. Vergelijkbaar met mijn vorige logs iig... Laten we hopen dat de verbinding in ieder geval blijft staan... 😉

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@TH1975 Er is lichte ruis aanwezig, maar afgezien daarvan zie ik geen directe signaalproblemen. Laten we inderdaad hopen dat er geen uitval meer plaats zal vinden.

Kermit
Level 12

Je kunt het modem ook nog 1x resetten, dan zijn je T3 en T4 counters weer op 0. Als het opgelost is, kan je het overzichterlijker monitoren over langere tijd.

Dave0701
Level 4
Topicstarter

En weer eruit. Ook bij alle buren die op de kast zijn aangesloten.😖

0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid

Ik heb de melding doorgegeven aan het moderatieteam.

0 Kudos
Kermit
Level 12

@Dave0701  is het 1 kast of hebben de buren van de kast “ervoor”

ook last?

0 Kudos
Dave0701
Level 4
Topicstarter

Wij hebben 1 straatkast waarvan wij weten 6 buren op zitten.  Zover ik weet weet ik niet of andere kasten in de wijk ook last hebben. Vind ik niet mijn taak eigenlijk om de hele wijk af te moeten gaan. Ziggo kan prima zien in hun systeem als er klachten zijn. Tenminste dat zou moeten maar ik begin daar steeds meer twijfels over te krijgen hoe lomp en onoverzichtlijk ze te werk gaan. Pietje heeft geen idee wat Jantje naast zich doet lijkt het wel.

0 Kudos
Kermit
Level 12

@Dave0701 ik had daar ook iets over geschreven maar ik mag er van de Moderator niets meer over zeggen, dat doe ik ook niet want ik wil geen mot/bans.

 

Ik probeer het even als techneut op te delen in vakken/blokken om zo een richting van de verstoring te kunnen bepalen. Maar je hebt gelijk, ik zou ook niet bij alle buren langs gaan. De helft kan niet bepalen of het WiFi of Coax gerelateerde problemen zijn 😉 Dat is beter uit een tool uit te lezen. Ik dacht misschien weet je het toevallig, dan had het leuke info geweest.

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Dave0701  schreef:

Wij hebben 1 straatkast waarvan wij weten 6 buren op zitten.  Zover ik weet weet ik niet of andere kasten in de wijk ook last hebben. Vind ik niet mijn taak eigenlijk om de hele wijk af te moeten gaan. Ziggo kan prima zien in hun systeem als er klachten zijn. Tenminste dat zou moeten maar ik begin daar steeds meer twijfels over te krijgen hoe lomp en onoverzichtlijk ze te werk gaan. Pietje heeft geen idee wat Jantje naast zich doet lijkt het wel.


Dat geld zeker niet voor het moderatieteam wat hard voor je aan het werk is geweest.

 

Het zit zo: ( nogmaals )  EDIT : ook voor @Kermit  😉

 

Wijkcentrum:  >>> naar Groep versterker >>>>  Eindversterker .

 

Vanuit een wijkcentrum kunnen maximaal 8 groepen op aangesloten worden en op 1 groep versterker kunnen maximaal 8 eindversterkers worden aangesloten met gemiddeld 2 tot max 48 woningen op op 1 eindversterker.

 

Jullie storing betreft denk ik 1 eindversterker en als daar 6 klanten op aangesloten zitten heb je met 6 klanten te maken die dan periodiek internet uitval hebben  ( de oorzaak is dus niet gevonden en ook niet opgelost ) en ik begrijp jullie frustratie goed ! 

 

@KBX458  heeft het wederom gemeld en nu maar afwachten tot de definitieve oplossing heeft plaatsgevonden.

 

Het is overigens niet zo dat er een tig aantal mensen naar een batterij monitoren zitten te kijken en daarmee 4,3 miljoen aansluitingen monitoren..... er gaan wel alarmen af maar dan is dat wel grootschaliger dan 6 klanten 😉