pbrm

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt enkele keren per week weg.

Goedendag mensen,

 

Ik heb de laatste tijd dat enkele keren per week mijn internet verbinding wegvalt. Dan komt het rode telefoontje aan de voorzijde tevoorschijn en dat moet ik het modem opnieuw opstarten. Ik heb het modem in bridge staan omdat ik een eigen router gebruik. Contact gehad met de helpdesk enkele weken geleden, volgens hen stond het modem in router status, terwijl ik het zelf in bridge heb gezet........ ????? Op afstand in bridge gezet. Maar goed geen discussie daarover...Maar het probleem is niet opgelost. Vanavond wederom een onderbreking. Heel lastig als je met je werk bezig bent........Wie o wie kan mij helpen. Ik heb screenshots bijgevoegd van mijn modem.

49 Reacties 49
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont interferentie door instraling van 5G, verder is een vrij grote slope in vermogen zichtbaar (6 tot 0,5 dBmV).

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

 


Contact gehad met de helpdesk enkele weken geleden, volgens hen stond het modem in router status, terwijl ik het zelf in bridge heb gezet........ ????? Op afstand in bridge gezet.

Die verwarring komt waarschijnlijk omdat je in voormalig UPC-gebied woont en de boot file nog niet is omgezet naar nieuwe configuratie. Nadat dit laatste is uitgevoerd, kun je niet meer zelf bridge mode inschakelen (geen 'Router status'-pagina meer).

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie op 4G en 5G frequenties heel veel storing die je modem kan laten crashen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hierbij de foto's. Van het AOP en van een splitter die ik gebruik voor de next en een 2e en 3e tv. AOP.jpgSpliter.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk wordt de instraling door de driewegsplitter (deze is van lage kwaliteit) of verouderd aansluitmateriaal elders in huis veroorzaakt. Deze splitter zou ik vervangen door een ESX-03, 3DSS3 of gelijkwaardig met IEC/F-kabel. Verder is de kabel naar het modem geknikt en kan deze daardoor beschadigd zijn, deze zou ik uit voorzorg vervangen.

 

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten, kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA 01-UPC), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream-gegevens plaatsen.

 

@Bert De kabel naar het modem is overigens wel een moderne kabel van Wisi met hoge afschermingswaarde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een oudere kabel naar je modem die in een haakse hoek zit en dan is de mogelijkheid behoorlijk groot dat de koperkern aan het breken is.

 

Bert_0-1651435663553.png

 

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dan ga ik eerst even knutselen, ik heb nog een modemkabel liggen als het goed is. Ik meld mij later. Dank voor jullie reacties tot nu toe.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hierbij de gegevens na een nachtje rechtstreeks aan het AOP. Wel met dezelfde modemkabel. De andere had geen goede aansluiting voor het AOP.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pbrm Dan wordt het in ieder geval tijd voor een nieuwe kabel naar je modem.

Een Ziggo moderator kan die gratis naar je opsturen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor je melding @Bert. Ik heb je gelijk een juiste kabel toegestuurd @pbrm. Deze ontvang je zo snel mogelijk. Uiteraard volgt er nog een Track & Trace code.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank. Een nieuwe splitter heb ik inmiddels ook besteld. Voor mijn duidelijkheid: moeten de fouten na RS ook op 0 staan ?? Want daar gaat het om denk ik ??

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Momenteel is er nog steeds instraling van 5G.

 

De 'Fouten na RS' zijn uncorrectable codeword errors en moeten inderdaad 0 zijn. Daarnaast moeten de 'Fouten voor RS' (correctable errors) op alle kanalen min of meer gelijk zijn, zonder grote uitschieters.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De kabel ontvangen, keurige service, dank daarvoor !

Dit zijn de huidige waardes na ongeveer 1,5 uur rechtstreeks op AOP met nieuwe kabel.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er is nog steeds instraling van 5G aanwezig.

 

Is de kabel goed aangedrukt aan zowel AOP- als modemzijde? Kun je een foto plaatsen van de (buiten)kabel naar het AOP?

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kabel is goed aangedrukt.  Aan de buitenzijde is niet zoveel te zien. De kabel is in de jaren tachtig achteraf aangelegd via kabelgoten door toenmalig KTA omdat dit niet inwendig in het gebouw kon. De zwarte kabelgoot is glasvezel dat vorig jaar is aangelegd. Daar ga sowieso geen gebruik van maken.....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik was wat onduidelijk, ik bedoelde de kabel die op het AOP is afgemonteerd.

 

Overigens is het heel gebruikelijk bij oudere flats en appartementencomplexen dat de abonneekabels via stijggoten werden binnengebracht, tegenwoordig is er een inpandige EV (eindversterker) en worden de kabels via de meterkasten omhoog gebracht.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedoel je dit ? Overigens zie ik de foutwaardes in het modem steeds verder oplopen......

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Bijna, ik ben benieuwd naar de kabel die in deze contactdoos binnenkomt en of dit een (groene) buitenkabel is.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ja dat is een groene kabel. De AOP is al eens door een monteur vervangen. Daar heb ik het gezien.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In dat geval is helaas opnieuw een monteur nodig, de buitenkabel is dan blijkbaar niet meer HF-dicht, mogelijk door een beschadiging buiten.

Uitgelicht topic