pbrm

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt enkele keren per week weg.

Goedendag mensen,

 

Ik heb de laatste tijd dat enkele keren per week mijn internet verbinding wegvalt. Dan komt het rode telefoontje aan de voorzijde tevoorschijn en dat moet ik het modem opnieuw opstarten. Ik heb het modem in bridge staan omdat ik een eigen router gebruik. Contact gehad met de helpdesk enkele weken geleden, volgens hen stond het modem in router status, terwijl ik het zelf in bridge heb gezet........ ????? Op afstand in bridge gezet. Maar goed geen discussie daarover...Maar het probleem is niet opgelost. Vanavond wederom een onderbreking. Heel lastig als je met je werk bezig bent........Wie o wie kan mij helpen. Ik heb screenshots bijgevoegd van mijn modem.

49 Reacties 49
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Mogelijk ontvang je inderdaad nog bericht hierover voor het maken van een vervolgafspraak. Daarnaast kan een moderator de status van het ticket inzien.

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Oke. Dan hou ik dat in de gaten. Bedankt zover voor de waardevolle hulp. Overigens lijkt alles wel stabiel. Geen uitval gehad tot nu toe.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan!

 

De signaalkwaliteit lijkt inderdaad wel te zijn verbeterd, ik heb in de screenshots gemaakt na de monteursafspraak geen uncorrectable errors (welke packet loss en haperingen veroorzaken) meer gezien.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@pbrm, hoe gaat het de laatste tijd?  Heb je nog problemen ervaren of is het stabiel gebleven?

pbrm
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Voor de zekerheid plaatst ik nog even de gegevens van het modem. Hoewel fouten na RS niet meer op 0 staan ervaar ik een zeer stabiele verbinding na het vervangen van het AOP. Geen uitval meer, zelfs de snelheid is omhoog gegaan. Van de buiten situatie heb ik geen bericht meer ontvangen. De monteur zou een ticket maken voor de verdeelkast bij onze flat om daar de situatie te controleren. Ik heb enkele dagen later wel een Ziggo bus op ons parkeerterrein zien staan maar weet niet of dit hiervoor was. Maar tot nu toe tevreden !

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Fijn dat je geen problemen meer hebt ervaren! Misshien dat @tobiastheebe nog even kan mee kijken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De uitschieter in (correctable) RS errors op kanaal 20 wijst op instraling. Over het algemeen neemt de (C)CER iets toe naarmate de frequentie toeneemt. Er zijn uncorrectable errors aanwezig op alle kanalen, deze zouden 0 moeten zijn. Dit kan echter een eenmalige gebeurtenis geweest zijn, de RS errors zijn tenslotte cumulatief.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@tobiastheebe, dankjewel voor het nakijken.

@pbrm, we kunnen het even aankijken en anders kunnen altijd nog een monteur sturen die ter plekke even gaat kijken wat er aan de hand is, mocht je weer problemen ervaren. 

Datakiller01

Level 1
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een powershell script gemaakt die monitored en reset de gateway settings indien nodig. Na reset krijg ik een bevestiging per mail. Mooi, want hiermee kan je ziggo op de vingers tikken.

Meer weten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Datakiller01  schreef:

Ik heb een powershell script gemaakt die monitored en reset de gateway settings indien nodig. Na reset krijg ik een bevestiging per mail. Mooi, want hiermee kan je ziggo op de vingers tikken.

Meer weten?


@Datakiller01 Waarom zou je Ziggo op de vingers moeten tikken, als het probleem nu opgelost lijkt en er ook al een monteur gestuurd gaat worden als er weer problemen ervaren worden?

Dan is Ziggo al proactief bezig.

Uitgelicht topic