1
Vraag
2
Reacties
bartzaalberg

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Internet valt elke dag een paar seconden weg

Ik heb al maanden hetzelfde probleem. Kabel of wifi maakt niet uit en heeft geen effect. Internet valt meerdere malen per dag een paar seconden uit en gaat dan vanzelf weer aan. Zelf ook al meerdere keren geprobeerd alle apparaten uit te zetten en te kijken of het aan 1 apparaat ligt maar ook dit werkt en gaf op dat ene apparaat dezelfde problemen( getest met verschillende apparaten om te kijken of het niet aan dat ene apparaat lag. Ook dat was niet het geval).

Ik heb al meerdere malen hierover met support gebeld en ook die kunnen mij niet helpen. Monteur is al 3 keer geweest en ook die kon er niks aan doen. Voor mij is het probleem helaas nog niet opgelost. Enig idee of er onderhoud gepland is in de buurt van mijn woning? Zou prettig zijn als het hier ook opgelost wordt want ik werk 4 dagen per week thuis. 

Naar aanleiding van eerdere berichten in de community lijkt het probleem hetzelfde als deze: 
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Internet-valt-steeds-weg/td-p/873282

40 Reacties 40
bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Huh, Ik gebruik niet eens TV. Wij gebruiken strikt internet om TV te kijken. + ik ben een tijd geleden overgestapt naar Internet Start (wat volgens mij alleen internet is).  Je zegt dus dat dit kastje hier volledig overbodig ligt?  Want dan trek ik die er sws tussenuit.

1.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dan is de versterker inderdaad overbodig.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Paar uurtjes na aansluiting zonder splitter

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1682000000238256qam11
2602000000438256qam1
3610000000338256qam2
4618000000338256qam3
5626000000338256qam4
6634000000338256qam5
7642000000338256qam6
8650000000238256qam7
9658000000238256qam8
10666000000238256qam9
11674000000238256qam10
12690000000138256qam12
13698000000137256qam13
14706000000137256qam14
15714000000037256qam15
16722000000037256qam16
17730000000037256qam17
18738000000037256qam18
19746000000037256qam19
20754000000037256qam20
21762000000037256qam21
22770000000036256qam22
23778000000035256qam23
24786000000037256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.60528643778213
2Goed (Locked)38.6052834358721
3Goed (Locked)38.98328343560827
4Goed (Locked)38.98328343715824
5Goed (Locked)38.60528343429727
6Goed (Locked)38.60528343755616
7Goed (Locked)38.9832834379446
8Goed (Locked)38.9832834408877
9Goed (Locked)38.60528344267111
10Goed (Locked)38.6052834450967
11Goed (Locked)38.98328344746211
12Goed (Locked)38.60528344853510
13Goed (Locked)37.35628344544920
14Goed (Locked)37.6362564567582
15Goed (Locked)37.35628344886313
16Goed (Locked)37.356283433528936
17Goed (Locked)37.3562834489461004
18Goed (Locked)37.35628344131527
19Goed (Locked)37.63628345091118
20Goed (Locked)37.63628345200624
21Goed (Locked)37.63628345274010
22Goed (Locked)36.387283448990480
23Goed (Locked)35.780283008308436904
24Goed (Locked)37.356283241400214043
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er is nog steeds instraling (van 5G) aanwezig, gezien het modem nu direct op het AOP is aangesloten lijkt dit van buitenshuis te komen. Er is helaas opnieuw een monteursafspraak nodig om dit verder te laten onderzoeken.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok, thanks voor het meekijken Tobias. @Jamyla @Rikst kan er een monteursafspraak geregeld worden via dit topic? Of moet hiervoor gebeld worden?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@bartzaalberg Dat kan zeker via deze weg! Ik heb een monteur ingepland op woensdag 13-04-2022 tussen 12:00-18:00 uur. Komt dit niet uit?  Dan kun je de afspraak wijzigen via mijn Ziggo. 

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ok das mooi, en is dit binnenshuis? Want uit berichten hierboven lijkt te blijken dat het probleem vanuit buitenaf komt. Dan heeft een monteur hier bij ons binnen weinig zin lijkt me.

En ik zie dat er kosten verrekend worden voor deze reparatie? Zijn deze kosten voor mij of voor Ziggo?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@bartzaalberg Een monteur kan niet van buiten naar binnen meten, vanuit binnen naar buiten komt er amper signaal, alleen de internet upstream en dat zijn 4-6 frequenties.

 

Van binnenuit kun je alle TV en internet frequenties meten die vanuit Ziggo komen en sterktes van de verschillende frequenties en dat zijn er honderden en kun je zien waar het fout gaat.

Ook kun je van binnenuit pulsen, is er ergens kabelschade krijg je op die plek een echo en kun je precies zien hoeveel meter dit van je vandaan is.

 

Je hebt alles geprobeerd en uit alles blijkt dat het signaal vanuit buiten komt, dus zijn de kosten voor Ziggo.

 

In de mail staat: 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ah, oki. Thnx.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De monteur heeft gisteren het modem vervangen + TP-Link 3 wifi towers (staat los van dit alles. Had op wat locaties in mijn huis slechter bereik). Vandaag nog geen uitval gehad dus lijkt goed te gaan voor zover, maar ik juig nog niet te vroeg.

Hier nog een keer mijn downstream. Zou iemand voor me kunnen kijken of dit beter is? Ik kan er zelf geen uitspraak over doen.

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000238256qam3
2602000000338256qam1
3610000000338256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000238256qam6
7650000000238256qam7
8658000000238256qam8
9666000000238256qam9
10674000000238256qam10
11682000000238256qam11
12722000000137256qam16
13730000000138256qam17
14738000000137256qam18
15746000000037256qam19
16754000000037256qam20
17762000000037256qam21
18770000000036256qam22
19778000000036256qam23
20786000000037256qam24
21826000000037256qam29
22834000000037256qam30
23842000000037256qam31
24850000000037256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.605255916051225
2Goed (Locked)38.98325560503985
3Goed (Locked)38.983255604644620
4Goed (Locked)38.605255605468622
5Goed (Locked)38.605255605526911
6Goed (Locked)38.605255605374712
7Goed (Locked)38.983255605752722
8Goed (Locked)38.983255605771526
9Goed (Locked)38.605255605866824
10Goed (Locked)38.605255605239310
11Goed (Locked)38.60525560499796
12Goed (Locked)37.35625560326859465
13Goed (Locked)38.605255605861361
14Goed (Locked)37.636255604306012
15Goed (Locked)37.636255606201321
16Goed (Locked)37.636255606251317
17Goed (Locked)37.636255606340111
18Goed (Locked)36.610255605018879
19Goed (Locked)36.610255602619923247
20Goed (Locked)37.63625560569236359
21Goed (Locked)37.356255604231020
22Goed (Locked)37.636255606360033
23Goed (Locked)37.356255606374737
24Goed (Locked)37.636255606391357
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Jammer dat de monteur geen signaalonderzoek heeft gedaan. De instraling is nog steeds aanwezig, modem vervangen is hiervoor geen oplossing.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is tot op heden nog niet opgelost. Er was buurt onderhoud aangekondigd, dus deze heb ik even afgewacht. Internet valt nog steeds af en toe weg.

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000238256qam3
2602000000338256qam1
3610000000338256qam2
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000238256qam6
7650000000238256qam7
8658000000238256qam8
9666000000238256qam9
10674000000238256qam10
11682000000238256qam11
12690000000138256qam12
13698000000138256qam13
14706000000138256qam14
15714000000137256qam15
16722000000138256qam16
17730000000138256qam17
18738000000137256qam18
19746000000037256qam19
20754000000037256qam20
21762000000037256qam21
22770000000037256qam22
23778000000037256qam23
24786000000037256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.98339473138069163
2Goed (Locked)38.98339466803196147
3Goed (Locked)38.98339466803111170
4Goed (Locked)38.60539466804532178
5Goed (Locked)38.98339466804969257
6Goed (Locked)38.98339466805969256
7Goed (Locked)38.60539466805839228
8Goed (Locked)38.60539466806934203
9Goed (Locked)38.98339466808463220
10Goed (Locked)38.98339466808557226
11Goed (Locked)38.60539466808294276
12Goed (Locked)38.60539466807714373
13Goed (Locked)38.60539466808136407
14Goed (Locked)38.98339466806097344
15Goed (Locked)37.63639355049810326718
16Goed (Locked)38.60539254562450315221
17Goed (Locked)38.60539466477251303941
18Goed (Locked)37.63639466811607619
19Goed (Locked)37.63639466811719662
20Goed (Locked)37.63639466808391757
21Goed (Locked)37.63639466811463824
22Goed (Locked)37.6363946680150410643
23Goed (Locked)37.636394657991361013155
24Goed (Locked)37.63639466146343667499
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Er moet opnieuw een monteur komen voor verder onderzoek naar de 5G-instraling. Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @bartzaalberg! Jammer dat je na het onderhoud nog zoveel errors hebt. Ik heb een monteur ingepland voor vrijdag 13 mei tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. 

Dit zijn de voorwaarden van de monteur. Daar ben je ook akkoord mee?

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Maud er is pas geleden nog een monteur geweest en die nam het hele bovenstaande verhaal niet mee. Als er weer een monteur komt, wordt dit hele verhaal dan wel eerst met de monteur besproken zodat hij ook weet wat er moet gebeuren voordat hij het huis binnenstapt? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Het plannen van de afspraak lijkt niet goed te zijn gegaan, dus dat ga ik opnieuw doen. Ben je wel akkoord? Dan vermeld ik bovenstaande ook in de afspraak. 
Mocht je nog een voorkeur hebben, dan hoor ik het ook graag.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben akkoord. 13 mei komt voor mij ook goed uit.

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Maud. Ik heb nog geen bevestiging of iets ontvangen. Afspraak gaat vandaag niet door?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Wat gek dat dit langs elkaar heen is gelopen. De afspraak is inderdaad niet meer ingepland voor vrijdag en we hebben door drukte dit topic niet meer gezien tot nu. 

Ik heb direct een afspraak gepland en de voorgeschiedenis meegenomen, de monteur is gepland op dond 19-05 tussen 8:00 en 13:00 uur. Je ontvangt via SMS een link waarmee je de afspraak zelf kunt wijzigen indien dit je niet goed uitkomt. 
Soms komt het voor dat er tussentijds een gaatje vrij komt in de agenda, je checkt dit dan ook via de link! 

Ook komt er een bevestiging per email jouw kant op @bartzaalberg

bartzaalberg
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De monteur lijkt het probleem te hebben gevonden. Er was inderdaad instraling. Helaas was dit tussen het kastje en het modem. Dus de kabel richting het huis zal vervangen moeten worden. De monteur heeft een aanvraag gedaan bij Ploeg-GO om de kabelschade te herstellen. 
Hartelijk dank allen voor het meekijken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic