pdw75
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt elk uur 10 seconde weg

Goedemorgen, om maar met de deur in huis te vallen, ik heb een raar probleem.

Elk uur (om precies te zijn, 60 minuten en 18 seconden!) valt mijn internet verbinding voor ongeveer 10 seconde weg. Mateloos irritant als je in een Zoom call zit, of een spel aan het spelen bent.

Ik kan de klok er echt op gelijk zetten, gisteren heb ik een scriptje laten controleren wanneer hij weg valt en precies 1 uur en 18 seconden….

 

Ziggo support is niet bijster behulpzaam, want ik heb nu al vier keer moeten zeggen dat ik GEEN eigen router heb, dat ik inderdaad wel eigen WiFi heb, maar dat mijn laptop met een kabel direct aan het modem hangt…  De rest van het uur heb ik overigens een ontzettend goede verbinding, ik haal netjes mijn 250Mbit snelheid, latency is acceptabel, daar is niets aan de hand. Maar dat wegvallen is wel ongelooflijk irritant, bij Teams word ik soms zelfs uit een conference call gegooid, best vervelend als je aan het presenteren bent :(.

 

Ik dacht eerst nog, dat het wellicht een DHCP probleem was, dat zou nog kunnen aan de Ziggo kant, maar aan mijn laptop kant is dat ook niet het probleem. En ohja, het is op alle apparaten in het huis.

 

Is er iemand die iets soortgelijks heeft gehad en me wellicht wat verder kan helpen? 

Ik heb geen antenne versterkers, geen eigen router, het modem staat 1m van het Ziggo aansluitpunt, en zoals gezegd, de snelheid is verder prima.

67 Reacties 67
pdw75
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Mark Ziggo Kijk, dat is goed bericht! Nou maar hopen dat het op te lossen is ;). Dank voor de ondersteuning. 
 

en @Chrizzly ik zit in 4891, dus niet in de buurt 😉

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5358Posts
  • 614Oplossingen
  • 1991Likes

@pdw75 - Er is laatst onderhoud geweest in jouw wijk, maar daarbij stuitten ze al snel op enkele beschadigde kabels die eerst gerepareerd moeten worden voordat ze verder kunnen met het onderhoud. Reparatie van de kabels staat in de planning bij onze aannemer, zodra dat klaar is gaat het onderhoud verder. Daarnaast loopt er ook een ticket vanwege ruis uit de binnenhuisinstallatie van een andere klant, die wordt binnenkort gebeld voor een afspraak zodat een monteur bij hen thuis de storingsbron op kan lossen.

Ik weet niet welke van de twee acties jouw probleem gaat oplossen, maar er wordt dus zeker aan gewerkt.

 

 

Chrizzly wrote:

Vraag me af uit welke regio kom jij? Ikzelf uit postcode 2741

Andere regio dus, maar wel problemen met het signaal in jouw wijk. De normale metingen laten dit niet zien, maar pas in een gedetailleerde meting wordt het zichtbaar. Ik zie hetzelfde beeld op meerdere modems in jouw omgeving dus ik heb ook dit doorgezet naar ons netwerkbeheer.

 

pdw75
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super, dank je wel @Mark Ziggo 

we wachten af… Zie de laatste tijd inderdaad met regelmaat ziggo en andere busjes bij de Ziggo kastjes in de straat. 😉

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5358Posts
  • 614Oplossingen
  • 1991Likes

@Chrizzly - Een monteur heeft een paar aansluitingen kunnen afsluiten (ex-klanten die nog niet afgesloten waren) en daarmee lijkt de storing in jouw omgeving opgelost:

 

Chrizzly
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super dat dit zo spoedig opgepikt is. Ik zal het nog even in de gaten houden hoe dit loopt.

Werk vandaag heel de dag thuis en nog geen noemenswaardige uitvallers gehad, dus so far so good.

 

@pdw75 sorry dat ik je topic ge-hijacked had 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7410Posts
  • 274Oplossingen
  • 2342Likes
Mark Ziggo wrote:

@Chrizzly - Een monteur heeft een paar aansluitingen kunnen afsluiten (ex-klanten die nog niet afgesloten waren) en daarmee lijkt de storing in jouw omgeving opgelost:

 

 

Het blijkt zo te zijn dat sommige klanten en aansluitingen die geen klant zijn toch ruis veroorzaken waar andere klanten dan problemen mee krijgen.

Als de SNR ( signal to noise ratio ) niet goed is dan verstoort de ruis het originele signaal zo dusdanig dat er van allerlei verstoringen op kunnen treden.

Het is in mijn ogen noodzakelijk dat Ziggo niet betalende adressen moet afsluiten na een X tijd en nadat de mogelijk nieuwe klant de mogelijkheid heeft gehad om zich aan te melden.

 

Maar dat is een beleidsbeslissing 

 

Wel ben ik nieuwsgierig naar wat er dan bij zo een afgesloten adres technisch gezien ruis veroorzaakt ? 

 

pdw75
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo wrote:

@pdw75 - Er is laatst onderhoud geweest in jouw wijk, maar daarbij stuitten ze al snel op enkele beschadigde kabels die eerst gerepareerd moeten worden voordat ze verder kunnen met het onderhoud. Reparatie van de kabels staat in de planning bij onze aannemer, zodra dat klaar is gaat het onderhoud verder. Daarnaast loopt er ook een ticket vanwege ruis uit de binnenhuisinstallatie van een andere klant, die wordt binnenkort gebeld voor een afspraak zodat een monteur bij hen thuis de storingsbron op kan lossen.

Ik weet niet welke van de twee acties jouw probleem gaat oplossen, maar er wordt dus zeker aan gewerkt.

Hoi @Mark Ziggo ,

Weet je of er toevallig al wat voortgang is gemaakt in dit verhaal? Helaas is mijn probleem nog steeds hetzelfde, mijn collega's zijn er inmiddels al aan gewend “Oh, dat is zijn uurlijks Ziggo-rust momentje”… 

Mark
Community Moderator
Community Moderator
  • 5358Posts
  • 614Oplossingen
  • 1991Likes

De kabelschade moet nog worden gerepareerd door de aannemer, tot zover de status van het onderhoud dat dus nog steeds niet kan plaatsvinden.

En met de klant die de ruis veroorzaakt hebben we nog geen contact kunnen krijgen, dat proberen we nog een aantal keer voordat we tot afsluiting van het retoursignaal overgaan.

Uitgelicht topic