pdw75

Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt elk uur 10 seconde weg

Goedemorgen, om maar met de deur in huis te vallen, ik heb een raar probleem.

Elk uur (om precies te zijn, 60 minuten en 18 seconden!) valt mijn internet verbinding voor ongeveer 10 seconde weg. Mateloos irritant als je in een Zoom call zit, of een spel aan het spelen bent.

Ik kan de klok er echt op gelijk zetten, gisteren heb ik een scriptje laten controleren wanneer hij weg valt en precies 1 uur en 18 seconden….

 

Ziggo support is niet bijster behulpzaam, want ik heb nu al vier keer moeten zeggen dat ik GEEN eigen router heb, dat ik inderdaad wel eigen WiFi heb, maar dat mijn laptop met een kabel direct aan het modem hangt…  De rest van het uur heb ik overigens een ontzettend goede verbinding, ik haal netjes mijn 250Mbit snelheid, latency is acceptabel, daar is niets aan de hand. Maar dat wegvallen is wel ongelooflijk irritant, bij Teams word ik soms zelfs uit een conference call gegooid, best vervelend als je aan het presenteren bent :(.

 

Ik dacht eerst nog, dat het wellicht een DHCP probleem was, dat zou nog kunnen aan de Ziggo kant, maar aan mijn laptop kant is dat ook niet het probleem. En ohja, het is op alle apparaten in het huis.

 

Is er iemand die iets soortgelijks heeft gehad en me wellicht wat verder kan helpen? 

Ik heb geen antenne versterkers, geen eigen router, het modem staat 1m van het Ziggo aansluitpunt, en zoals gezegd, de snelheid is verder prima.

76 Reacties 76
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

@pdw75 

Tot 5 meter kun je er 1 kostenloos van Ziggo krijgen.

 

Mocht je 7,5-10 meter nodig hebben dan kun je hier ook even kijken:

http://randapparatuur.ziggo.nl 

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag nieuwe splitter + kabel naar modem ontvangen…. Gelijk erop… En helaas…. Nog steeds elk uur en 18 seconden valt de boel nog steeds 10 seconden weg…. 

Hopelijk morgen de nieuwe TV kabel, maar het lijkt er niet op dat dit het probleem oplost….

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Kun je een foto maken hoe je het nu aangesloten hebt?

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tja, splitter in kastje, onderste kabel naar modem. De TV kabel mag dus morgen waarschijnlijk. 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Oké ik ben benieuwd hoe het gaat zodra je de kabel hebt.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Had je na het aansluiten je modem 1 minuut van stroom gehaald?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @pdw75 
Een warm welkom op de Ziggo Community!

Fijn om te zien dat je goed bent ontvangen en iedereen je te hulp schiet om jouw verbindingsproblemen op te lossen! De aansluiting was, zoals iedereen hier al aangaf, toe aan een update! Heb je inmiddels ook de coax-kabel voor de televisie ontvangen? We zijn heel benieuwd naar hoe het nu gaat. Hopelijk zien we je terug met een update. 

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goed, TV kabel is binnen, zit er ook op/in…. Modem een half uurtje van de stroom af gehad, dus alle tellers staan weer op (nagenoeg) nul. Nu weer testen 😉

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

En helaas…. Verbinding valt nog steeds weg…. En het grappige nieuws…. Precies op het ‘verwachte’ tijdstip. Ondanks dat ik dus tussendoor het modem een half uur van de stroom af gehad heb!

Het moet gewoon ergens buiten mijn huis zitten, dat kan toch onderhand niet anders?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pdw75 wrote:

En helaas…. Verbinding valt nog steeds weg…. En het grappige nieuws…. Precies op het ‘verwachte’ tijdstip. Ondanks dat ik dus tussendoor het modem een half uur van de stroom af gehad heb!

Het moet gewoon ergens buiten mijn huis zitten, dat kan toch onderhand niet anders?

 

Vreemd verschijnsel dat zeker…..

Heb je een directe buur die ook bij Ziggo zit ? en zo ja heeft die het ook ? zo nee dan toch lokaal bij jou in huis zoeken

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Enige buren die bij Ziggo zitten, zit op een zakelijke aansluiting ;)… En hoe ga ik hem uitleggen “doe even een pingetje voor een uur”? :)… 

 

Zal eens kijken of er eentje toevallig (ook) een prive aansluiting heeft….

Maar gezien het tot aan het modem goed gaat, hoe kan het dan nog ‘in mijn huis’ zitten? Het kan natuurlijk mijn aansluiting zijn, daar niet van, maar dat is iets dat Ziggo moet aanpakken toch?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je de downstream,upstream en netwerkhistorie opnieuw willen plaatsen?

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pdw75 wrote:

Enige buren die bij Ziggo zitten, zit op een zakelijke aansluiting ;)… En hoe ga ik hem uitleggen “doe even een pingetje voor een uur”? :)… 

 

Zal eens kijken of er eentje toevallig (ook) een prive aansluiting heeft….

Maar gezien het tot aan het modem goed gaat, hoe kan het dan nog ‘in mijn huis’ zitten? Het kan natuurlijk mijn aansluiting zijn, daar niet van, maar dat is iets dat Ziggo moet aanpakken toch?

 

Dat zakelijk is puur een abo kwestie , gaat over hetzelfde netwerk dus dat is geen reden om niet te testen , je zou puur kunnen vragen of hij hetzelfde ervaart als jij en wat @Tom. vraagt kan je ook even doen , misschien dat er in de log file iets te zien is.

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De up/down/historie gegevens…. 11/11, toen heb ik die kabel vervangen

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een paar bladzijden meer netwerkhistorie willen plaatsen? (even scrollen)

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

En heeft u al eens geëxperimenteerd met de leasetime zoals ik eerder gevraagd heb?

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jan F. Had ik al aangegeven, staat al HEEL lang op 86.400 seconde ;)… 

@KBX458 Hierbij de volledige netwerk historie…

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Oorzaak uitval gevonden:

Je hebt Siemens of Bosch apparaten met wifi verbonden.

(Home connect)

(Dat zie ik aan de ATOM melding in je netwerkhistorie)

Zou je de wifi van alle home connect apparaten willen uitschakelen?

 

Als je een paar dagen geen uitval hebt gehad dan kunnen we tot een oplossing komen dat de home connect apparaten niet meer voor uitval zal zorgen.

pdw75
Topicstarter
Level 1
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Leuk dat je iets vindt dat ik volgens mij niet in huis heb ;). Want even voor mijn beeldvorming, het enige wat daar bij in de buurt komt is volgens mij mijn Nefit Easy. Verder geen home automation dingen. Of waar zou ik die dingen moeten zoeken?

Maar nu voor mij de hamvraag. Ik gebruik niet het WiFi op het Ziggo modem, maakt dat nog uit? (Die Nefit kan wel even uit, ketel heeft een vaste temperatuur)...

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het modem ondervindt in de upstream een probleem, wat je kunt zien aan de afwijkende frequenties, waarbij het modem een tandje bijzet om verbinding te maken.

Ook downstream veel MDD time-outs, hetgeen overeenkomt met een uitval gedurende een aantal seconden waarin geen internetverkeer mogelijk is. Vandaar soms geen ping?

De t4 error betekent een volledige uitval, waarna het modem zich opnieuw aanmeldt bij de CMTS. Dit duurt ongeveer 3-4 minuten.

De RCS meldingen duiden op een probleem in het  download verkeer.

Samen met de SYNC meldingen lijkt me het beste dat een moderator een blik werpt op je verbinding en zo nodig een monteur aanstuurt om e.e.a. nader onder de loep te nemen vanaf AOP > straatkast.

Ik heb dit voorgelegd aan het moderatieteam.

 

Uitgelicht topic