Sinds de update van 10-08-22 valt internet elk half uur weg. Om het half uur stekker uit stopcontact en internet werkt dan weer voor half uur. Gebeld met Ziggo kreeg een hotspot in afwachting van monteur as woensdag. Maar hotspot werkt niet, vraagt om inlog en wachtwoord. Mijn gebruikelijke wachtwoord en inlog werkt niet op hotspot. Hoe verbind ik mijn Apple IPhone , IPad , laptop en tv met hotspot. Uitleg op ziggo website is niet duidelijk . Zegt dan dat ik verbonden ben maar ben dat niet. Graag duidelijke uitleg via hier
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Lotte Dank je wel, ja is helemaal goed gekomen.
Goede vriendelijke klantenservice aan de telefoon gehad, direct nieuwe kabels, splinter en booster toegestuurd gekregen. Wat ik echter nog wel hou is dat de TV signaal wegvalt.
Dan moet ik de stekker 30 seconden ontkoppelen van internet zodat de tv weer op gang komt. Hopelijk is dat ook van voorbij gaand aarde.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat bedoel je precies met hotspot, ik vermoed Wifispots? Dit maakt gebruik van een gescheiden gebruikersnaam en wachtwoord, welke je via Mijn Ziggo instelt. Op de TV zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet werken.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
"Gebeld met Ziggo kreeg een hotspot in afwachting van monteur as woensdag."
Wat voor hotspot heb je gekregen van Ziggo?
@Bert @tobiastheebe waarschijnlijk een vodafone abbo dus heeft hij 50gb gekregen om via mobiel hotspot te gebruiken.
Mogelijk, echter geeft TS aan "vraagt om inlog en wachtwoord", dat is bij een dergelijke oplossing of bijvoorbeeld een 4G-modemrouter niet het geval, alleen bij RADIUS, wat Wifispots gebruikt.
Op je telefoon kan je hotspot aanzetten. Bij hotspot instellingen kun je gebruikersnaam en wachtwoord vinden en aanpassen. Ook de naam van je hotspot kan je aanpassen daar. Zoek via andere apperaten na die naam via de wifi instellingen. Om hotspot te gebruiken moet je wifi uitzetten op het toestel waar je de hotspot mee maakt
Een hotspot via telefoon maakt gebruikt van WPA(2)-PSK, dus geen gebruikersnaam en alleen een wachtwoord. Of bedoel je met gebruikersnaam de SSID?
Yup dat bedoel ik haha
Goedemorgen @LunaLook, goed dat je het hier aankaart! ik zie dat er telefonisch contact is geweest met de monteur. Deze heeft advies gegeven en de juiste materialen opgestuurd. Laat je hier weten hoe het gegaan is?
Ik ga er vanuit dat je de hotspot thuis daarna niet meer nodig zal hebben.
Dank je wel, was opgelost , had internet en WiFi. Vanavond doet de televisie niets meer.
alle kabels nagekeken , geen beeld geen geluid. Vandaag wel kabels splinter en booster gekregen van ziggo. Nog geen tijd gehad om deze aan te sluiten. Wat kans de reden zijn dat de tv het niet doet sinds vandaag?m
Ik weet niet hoe je tv kijkt kunnen meerdere dingen zijn. Aangezien internet ook niet lekker loopt/liep lijkt er misschien iets in het signaal of aansluiting niet te kloppen
@Lotte Dank je wel, ja is helemaal goed gekomen.
Goede vriendelijke klantenservice aan de telefoon gehad, direct nieuwe kabels, splinter en booster toegestuurd gekregen. Wat ik echter nog wel hou is dat de TV signaal wegvalt.
Dan moet ik de stekker 30 seconden ontkoppelen van internet zodat de tv weer op gang komt. Hopelijk is dat ook van voorbij gaand aarde.
Dit betekent vermoedelijk dat de upstream (uitgaand signaal vanuit het modem) verstoring op de TV oplevert, dat komt vaker voor en zijn oplossingen voor. Als je het modem voor een langere periode ontkoppeld laat, merk je dan geen problemen meer met TV?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.