Freddie14

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet valt dagelijks 4-10 keer weg voor 10-40 sec

Al sinds de installatie hebben we problemen met een wegvallende verbinding van de internet verbinding.

Het komt dagelijks 4 tot 10 keer voor dat de verbinding -Freezed- en alles stilstaat.

Op de PC geen verbinding

Op de TV (ik gebruik Ziggo GO en vertik het om de mediabox in te zetten) gedurende die tijd een zandloper

Tijdens videoconferencen (wie doet het niet tegenwoordig) bevriest het beelt dus ook gedurende een aantal seconden en mis je soms belangrijke stukken van de vergadering. Erg vervelend

 

Afgelopen jaar diverse malen aangekaart bij Ziggo en helaas de standaard antwoorden die ik krijg.

 

Nogmaals: Ik ben zelf IT'er, heb in verleden zelf Ziggo installaties uitgevoerd, ik weet dus wel hoe het werkt.

 

De afgelopen weken lijkt het weer erger te worden!!!!

 

En NEE, nogmaals een monteur sturen heeft geen zin. We krijgen hetzelfde resultaat: Er is iets met de kabel tussen de woning naar de Ziggo kast op straat (VOCHT). En ja, de monteur zou het toen aanzwengelen. Nu weer maanden verder en nog altijd een slechte verbinding en het wordt inmiddels onacceptabel.

 

Graag actie Ziggo! We zouden een goede verbinding enorm waarderen!

 

M Vr Gr,

Freddie

 

Modem: 

03-12-2021 10:10:16noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=20.54.36.229 MAC=94:D4:69:54:AC:19;CM-MAC=68:02:b8:04:a1:e4;CMTS-MAC=94:d4:69:54:ac:ec;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-12-2021 10:10:04noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.74];CM-MAC=68:02:b8:04:a1:e4;CMTS-MAC=94:d4:69:54:ac:ec;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
03-12-2021 10:02:13noticeIllegal - Dropped FORWARD packet: src=2620:01ec:0042:0000:0000:0000:0000:0132 MAC=D4:69:54:AC:19:86;CM-MAC=68:02:b8:04:a1:e4;CMTS-MAC=94:d4:69:54:ac:ec;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
136000000435.12064qam4
244500000445.12064qam3
352000000445.12064qam2
458800000445.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.000190
22.00020
32.00010
42.00020

 

Algemene configuratie
Netwerk toegangMaximaal aantal apparatenStandaard beveiligingDOCSIS-ModusConfig bestand
Toegang tot internet
2
Ingeschakeld
DOCSIS 3.0
bac1050001066802b804a1e4

Primaire Downstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheid
2447
64000000 bps
96000 bytes
0 bps
2448
10000000 bps
96000 bytes
0 bps
1677
321000000 bps
42600 bytes
0 bps

Primaire Upstream Service Flow
SFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertypeSFIDMaximale snelheidMaximum Traffic BurstMinimale snelheidMaximum Concatenated BurstRoostertype
2441
2000000 bps
2000 bytes
0 bps
2000 bytes
Best effort
1676
32100000 bps
42600 bytes
0 bps
42600 bytes
Best effort

 

 

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream waarden plaatsen?

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga stoppen met foto's maken van de lokatie. Een monteur heeft al vastgesteld dat de lokatie niet beter kan.

 

Up & Down stream stonden al in mijn bereicht, maar alsnog een keertje.

De dBmV waarden zouden volgens die monteur ook al niet denderend zijn, maar dat is nu net puntje waar ik niet teveel van af weet.

 

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1674000000937256qam10
2666000000937256qam9
3682000000937256qam11
4690000000937256qam12
5698000000937256qam13
6706000000937256qam14
7714000000937256qam15
8722000000937256qam16
9730000000937256qam17
10738000000937256qam18
11746000000837256qam19
12754000000837256qam20
13762000000837256qam21
14770000000837256qam22
15778000000837256qam23
16786000000736256qam24
17794000000736256qam25
18802000000736256qam26
19810000000736256qam27
20818000000736256qam28
21826000000736256qam29
22834000000736256qam30
23842000000636256qam31
24850000000636256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)37.35622233440682158
2Goed (Locked)37.63622233440157148
3Goed (Locked)37.63622233441323160
4Goed (Locked)37.63622233440000180
5Goed (Locked)37.63622233440938218
6Goed (Locked)37.35622233441369160
7Goed (Locked)37.35622233439540162
8Goed (Locked)37.35622233441504196
9Goed (Locked)37.35622233443338212
10Goed (Locked)37.35622233441624187
11Goed (Locked)37.35622233442809197
12Goed (Locked)37.35622233441068190
13Goed (Locked)37.35622233443178226
14Goed (Locked)37.35622233437992322
15Goed (Locked)37.35622233438307294
16Goed (Locked)36.61022233442518460
17Goed (Locked)36.61022147490199560
18Goed (Locked)36.61022233449602710
19Goed (Locked)36.61022233439206713
20Goed (Locked)36.610222334379571136
21Goed (Locked)36.610321040843582248
22Goed (Locked)36.610321040762162530
23Goed (Locked)36.610320181587283993
24Goed (Locked)36.387320792670042934

 

Groet,

Freddie

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je krijgt heel veel niet te repareren pakketten in je modem, geen wonder dat het niet goed gaat.

Post RS Errors hoort 0 te zijn op alle kanalen.

 

Geen foto's sturen begrijp ik, alleen kan ik dan niet verder iets uitsluiten en advies geven.

Ik ga altijd uit van check / dubbelcheck en uitsluiten van mogelijke oorzaken als IT'er.

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Snap het, dankje.

EWrrors ware opgevallen en reeds meerdere malen doorgegeven.

Advies van monteur was ook een nieuwe kabel van begin tot eind, maar dat is een Ziggo ding en nooit meer iets op terug gehoord.

 

Hoop dat ze via dit medium wel een keer reageren 😉

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Freddie14 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat de internetverbinding met grote regelmaat wegvalt! Ook bij jou hoort de verbinding zonder problemen te werken. Ik heb even een blik geworpen op jouw verbinding en ik zie alleen bij jouw aansluiting de nodige ruis terug op met name het downstreamsignaal. Op andere aansluitingen in de straat zie ik dit niet terug. In mijn meting is de verbinding vanaf ons netwerk tot en met het modem meegenomen, inclusief het stuk binnenhuisinstallatie.  Kun je anders eens een foto delen waarop het aansluitpunt en het modem te zien zijn? Aan de hand van de foto kunnen wij dan verder analyseren. 

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga toch echt geen foto meer sturen mbt de AOP en het modem. Zoals reeds gemeld staat het modem PAL naast AOP en is daarop rechtstreeks aangesloten met eeen 1-gats doos.

De monteur heeft dat enkele maanden geleden zo voor mij uitgevoerd.

Dat punt is dus verder niet mis mee

 

Monteur heeft toen ook duidelijk gemeld en gemeten dat de kabel tussen woning en buitenkast niet in orde is. Hij zou hiervoor een ticket aanmaken, maar sindsdien is het stil.

Verder weet ik niet welke straat je hebt gemeten, maar als je op dize postcode & huisnummer eens controleert op de toevoegingen F1 - F55 moet er vast en zeker meer te vinden zijn waar problemen zijn met dit fenomeen.

 

Nogmaals, hoor graag hoe we kunnen oplossen, want een overstap naar KPN is een overweging, maar bereik ik de snelheid niet mee

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Freddie14 Logisch dat je het graag z.s.m. opgelost wilt hebben. Ik lees dit inderdaad terug in de monteursbon van 3 augustus 2021. Ik heb de kwestie nu even neergelegd bij onze netwerkspecialisten zodat de gewenste vervolgstappen bepaald kunnen worden. Zodra ik een teurgkoppeling heb laat ik het aan jou weten. Ook jij dient zonder storing te kunnen genieten van onze diensten. 

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zou je mij op de hoogte kunnen houden van de vervolg stappen?

Afgelopen weekend helaas ook weer problemen ondervonden .... en dan ook nog tijdens de race van Max! 😉

 

bij voorbaat dank

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Freddie14 De afgelopen dagen heb ik het signaal vanaf ons netwerk naar jouw modem gemonitord. En ik zie in de verbinding met het modem geen afwijkingen terug die de storingsklachten doen verklaren. Ik zie dat er op dit moment niets bekebald is aangesloten op het modem. Klopt het dat je de uitval alleen op de draadloos aangesloten apparaten in huis hebt geconstateerd? Zie je de mogelijkheid om ook eens een computer of laptop bekabeld te testen? Ik ben benieuwd of je dan ook problemen ervaart met de verbinding. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Een schermafbeelding van de volledige netwerkhistorie uit het modem kan wellicht meer aanwijzingen opleveren.

De 3 meldingen in de topic-aanvang zijn ontoereikend.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Freddie14 Kun je antwoord geven op de vragen die door mij gesteld zijn?

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Paul, excuus voor late reactie.

Die uitval is er zowel bekabeld als WiFi. Alle devices op hetzelfde moment. We zitten elkaar hier dan maar weer aan te kijken " het is weer zover " 😉

Anyway, inmiddels ook mijn abonnement omgezet naar zakelijk en vandaag een nieuw modem aangesloten.

Op dit moment is het aantal fouten op  het Downstream kanaal een stuk lager dan op het voorgaande modem. Maar goed, zoals gezegd, net aangesloten.
Ik zie daar ook dat Vermogen (dBmV) richting de waarden is gegaan die verwacht mogen worden (7 - 9) terwijl oude modem de dB waarden hoger lagen).
Even aanzien of deze overstap de oplossing is (dan baal ik wel na een jaar van melding maken 😞  )

 

Wordt vervolgd

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Freddie14 De waarden zijn hetzelfde als 3 weken geleden, daarin is niets veranderd, 7-9.

Het gaat vooral om de Post RS Errors of Fouten na RS.

Eerlijk gezegd verwacht ik hier ook geen verandering in, omdat je via dezelfde coax kabel je signaal binnen krijgt en eventuele binnenkomende ruis niet kan verdwijnen door een ander modem.

 

Kun je hier de waarden uit je modem plaatsen met een schermafbeelding?

Freddie14
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het aantal Post errors is flink omlaag ten opzichte van het oude modem. Ook de Pre wel, maar blijven flink grote getallen.

Ook het inloggen op dit 'nieuwe'  modem gaat een flink stuk sneller.

 

Hieronder de Gebundelde Downstream kanalen op het moment:

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)37.356318605656460
2Goed (Locked)37.356318464570838
3Goed (Locked)37.356318464776525
4Goed (Locked)36.610318464780521
5Goed (Locked)36.610318464542021
6Goed (Locked)37.356318464800328
7Goed (Locked)36.610318464253314
8Goed (Locked)36.610318464590537
9Goed (Locked)36.610318464268018
10Goed (Locked)36.387318464792428
11Goed (Locked)36.610318464080433
12Goed (Locked)36.610318464852529
13Goed (Locked)36.387318464958429
14Goed (Locked)36.610318464995531
15Goed (Locked)36.387318465056538
16Goed (Locked)36.610318464187037
17Goed (Locked)36.387318465359648
18Goed (Locked)36.387318465111543
19Goed (Locked)36.610318465360452
20Goed (Locked)36.387318465130924
21Goed (Locked)36.387318464989059
22Goed (Locked)36.387318465373766
23Goed (Locked)36.387318465579171
24Goed (Locked)36.387315526421952

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Freddie14 De Pre RS Errors zijn in dit geval geen errors, maar het aantal pakketten die binnenkomen, dit is een verkeerde weergave in de Compal modems.

De Posr RS Errors zouden vrijwel 0 moeten zijn en zouden best nog op kunnen lopen, laat het hier weten als dat het geval is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Freddie14 Dankjewel voor de terugkoppeling! Wat @Bert aangeeft klopt, naar de Pre RS Errors hoef je niet te kijken. Hier worden alle pakketten weergegeven en zegt dus eigenlijk niets. Wat zijn jouw eigen bevindingen op het moment dat je de internetverbinding gebruikt? Werkt alles op dit moment goed?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Freddie14 We horen graag of alles inmiddels naar wens werkt. Laat het maar weten op het moment dat wij je verder kunnen helpen.

Uitgelicht topic