1
Vraag
2
Reacties
Britt

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt constant weg, tv kijken met ziggogo onmogelijk hierdoor

Zoals de titel ook al zegt, is het voor mij onmogelijk om op mijn gemak met ziggogo tv te kijken, want mijn internet valt constant weg. Ziggogo stopt dan met afspelen en ik moet elke zoveel minuten opnieuw naar de tv gids gaan, programma selecteren, van begin afspelen en dan weer aanklikken waar ik ongeveer gebleven ben.. Heel vervelend als je nét een half uurtje later dan live F1 wil kijken! (Ik speel trouwens Ziggogo via de site af, laptop aangesloten op TV. Dat is omdat ik geen coax kabel door m'n huis heb lopen naar de tv, dus mediabox kan ik niet aansluiten)
Ziggogo is trouwens niet de enige "plek" waar ik problemen heb, ik zie ook veel "hikjes" (packet loss) bij het kijken van Netflix. Gelukkig is het bij gamen nog nét niet zo erg dat ik gedisconnect word.

Bijgevoegd de docsis, zoals te zien in een van de screenshots zijn deze waarden van 5 dagen uptime.



Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Als je alleen maar kabel internet gebruikt zou ik ervoor kiezen om die UMU splitter te verwijderen en dan eens een tijdje aan te zien of dat leidt tot een verbetering. Heb je wel een verloopje nodig voor het aansluiten van de coax kabel van het modem. De data uitgang van de UMU zorgt namelijk voor een verzwakking van 10 dBmV.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes
Kun je hier een foto plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?

Ik zie vooral nog geen vreemde dingen in je signaal, maar dat zegt nog niets ove haperingen.

Kijk je via Wifi of via een netwerkkabel?
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Voor een uptime van 5 dagen is het aantal correctable en uncorrectable FEC bij de downstreams nogal hoog wat duidt signaal problemen. Ook de 63 T3 timeouts zijn hoog, zeker voor een Cisco modem.
Britt
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via een netwerkkabel gisternacht, maar heb hetzelfde probleem ook al eens via wifi gehad.
Heb het probleem op meerdere apparaten (laptop en pc) met verschillende kabels.

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Als je alleen maar kabel internet gebruikt zou ik ervoor kiezen om die UMU splitter te verwijderen en dan eens een tijdje aan te zien of dat leidt tot een verbetering. Heb je wel een verloopje nodig voor het aansluiten van de coax kabel van het modem. De data uitgang van de UMU zorgt namelijk voor een verzwakking van 10 dBmV.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Britt. Super dat je de Community gevonden hebt om je verhaal te delen. Met gebundelde krachten kunnen we dit vast en zeker oplossen! Je hebt een top-tip van @ArChie.DVB gekregen. Heb je dit al kunnen toepassen? We horen graag van je!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic