Vraag
Reacties
Oplossing
jay187
Level 1

Internet valt bijna elke dag uit (meerdere keren per dag)

Hoi,

Het probleem begon als eerste in Mei/Juni van dit jaar wanneer het internet meerdere keren per dag uitviel. Na een paar minuutjes (modem restarte vanzelf) kwam het internet weer terug.

Heb toen meerdere keren met Ziggo chat gesproken (kan nu ook al tijdje chat niet bereiken helaas) en heb toen uiteindelijk een nieuwe coax kabel en stroom kabel voor de modem gekregen.

Het probleem leek opgelost te zijn voor een paar maanden maar toen in Augustus begon het weer. Precies het zelfde als eerder dit jaar met het wegvallen behalve dat nu ook soms de modem soort blijft hangen en zegt dat er niks aan de hand is (wit brandend lampje) terwijl het internet er uit ligt. Moet dan de moden zelf restarten om weer online te komen.

 

Maar naast het internet wegvallen is ook de snelheid veel minder geworden van wat het meestal was voor jaren lang.


Van 250/25 naar 100-130/25 meestal en soms nog lager.

 

Het is nu November en heb nog steeds bijna dagelijk problemen met het internet die gewoon helemaal weg valt en veel lagere snelheden.

 

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen behalve misschien de modem zelf vervangen?

Ik heb een paar fotos en wat logs:

coax

 

modem

Downstream bonded channels
Channel    Frequency (Hz)    Power (dBmV)    SNR (dB)    Modulation    Channel ID
1    834000000    0.7    38    256 qam    30
2    674000000    3.5    38    256 qam    10
3    682000000    4.5    40    256 qam    11
4    690000000    3.7    40    256 qam    12
5    698000000    3.5    40    256 qam    13
6    706000000    2.9    38    256 qam    14
7    714000000    1.7    38    256 qam    15
8    722000000    2.2    38    256 qam    16
9    730000000    2.2    40    256 qam    17
10    738000000    2.7    40    256 qam    18
11    746000000    3.2    40    256 qam    19
12    754000000    2.7    40    256 qam    20
13    762000000    3    40    256 qam    21
14    770000000    2.7    40    256 qam    22
15    778000000    2.5    40    256 qam    23
16    786000000    3.4    38    256 qam    24
17    794000000    3    29    256 qam    25
18    802000000    2.5    35    256 qam    26
19    810000000    2.5    36    256 qam    27
20    818000000    1.5    33    256 qam    28
21    826000000    1.2    38    256 qam    29
22    666000000    2.7    40    256 qam    9
23    842000000    -0.7    38    256 qam    31
24    850000000    -0.2    38    256 qam    32


Downstream bonded channels
Channel    Locked Status    RxMER (dB)    Pre RS Errors    Post RS Errors
1    Locked    38.9    4    0
2    Locked    38.9    14    0
3    Locked    40.3    5    0
4    Locked    40.3    0    0
5    Locked    40.9    19    0
6    Locked    38.9    5    0
7    Locked    38.9    0    0
8    Locked    38.6    5    0
9    Locked    40.3    6    0
10    Locked    40.9    4    0
11    Locked    40.3    5    0
12    Locked    40.9    0    0
13    Locked    40.3    5    0
14    Locked    40.3    80809    16
15    Locked    40.3    22509    1163
16    Locked    38.9    1522862    867280
17    Locked    29.8    68532287    10808538
18    Locked    35.5    1159785    13179
19    Locked    36.6    13050    79
20    Locked    33.1    12299332    2341758
21    Locked    38.9    5    0
22    Locked    40.3    0    0
23    Locked    38.6    2619    83
24    Locked    38.9    557    123


Upstream bonded channels
Channel    Frequency (Hz)    Power (dBmV)    Symbol Rate (ksps)    Modulation    Channel ID
1    50900000    4.125    5120    64 qam    8
2    28600000    4.15    2560    64 qam    12
3    31800000    4.125    2560    64 qam    11
4    37100000    4.125    5120    64 qam    10
5    44000000    4.125    5120    64 qam    9
6    57800000    4.125    5120    64 qam    7


Upstream bonded channels
Channel    Channel Type    T1 Timeouts    T2 Timeouts    T3 Timeouts    T4 Timeouts
1    ATDMA    0    0    0    0
2    ATDMA    0    0    0    0
3    ATDMA    0    0    0    0
4    ATDMA    0    0    0    0
5    ATDMA    0    0    0    0
6    ATDMA    0    0    0    0

 

Network Log
Time    Priority    Description
03/11/2020 00:06:40    notice    LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:44:21    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:43:56    Error    DCC rejected authentication failure;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:25:54    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:25:27    notice    TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:22:58    critical    No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:14:23    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:14:4    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:13:41    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:08:30    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:02:4    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:02:4    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:01:57    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:01:22    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:28    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:25    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:18    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:7    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 22:59:40    Warning!    RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 22:59:39    Warning!    Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Als er nog iets is wat nodig is - laat het maar weten!

Alvast bedankt,

jay

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Quadral
Level 6

Als ik de downstream kanalen bekijk dan valt mij meteen op dat een 4 tal kanalen last hebben van instraling.

Tevens zie ik ook dat U nog een oude AOP heeft. Het beste zou zijn om even een monteur te laten komen om de AOP te vervangen en het binnenkomend signaal te meten

Bekijk in context

12 Reacties 12
Quadral
Level 6

Als ik de downstream kanalen bekijk dan valt mij meteen op dat een 4 tal kanalen last hebben van instraling.

Tevens zie ik ook dat U nog een oude AOP heeft. Het beste zou zijn om even een monteur te laten komen om de AOP te vervangen en het binnenkomend signaal te meten

jay187
Level 1
Topicstarter

Hoi Quadral!

Bedankt voor het checken van mn thread en ik zou het graag willen laten vervangen.

Heb wel een paar vraagjes:

 

Hoe precies wordt dit afgesproken? Moet ik nog iets doen of wachten op een Ziggo moderator?

 

Moet ook melden dat sinds een paar dagen meerdere mensen in huis hier lichte verkoudheids klachtjes hebben. Dus heb natuurlijk liever dat een monteur nu niet zomaar langs komt.

 

Sinds het al zo lang bezig is wil ik natuurlijk graag dat het gefixt wordt want om steeds weer weg te vallen als je iets probeert te kijken of te gamen is ook niet fijn.

Wil ook even zeggen dat in dit jaar het internet zo vaak is weggevallen - meer dan in de laatste 10 jaren daarvoor...

 

Anyways, vroeg me ook af als er misschien meerdere mensen in de straat/buurt het zelfde probleem heeft? (misschien ivm overbelasten van het netwerk ofzo).

Postcode en huisnummer staan in mn profiel.

Ik hoor het wel!

Alvast bedankt.

 

0 Kudos
Quadral
Level 6

Zijn natuurlijk meerdere manieren om een afspraak te maken. Je zou kunnen wachten op een moderator/je kunt de chat gebruiken of bellen en dan aangeven dat de AOP sowieso verouderd is.

los van dat zijn er momenteel binnen alle organisaties natuurlijk wel corona maatregelen. Waar ook verkoudheid onder valt natuurlijk. 
 

ik kan uw situatie natuurlijk niet precies inschatten, maar als u er voor nu even mee kunt leven totdat de verkoudheid over is dan is dat natuurlijk het beste voor iedereen. 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @jay187,

Welkom op de Community!
Erg vervelend dat het internet steeds vaker wegvalt en de snelheid ook minder wordt.
Helemaal als je dit ervaart met gamen of film kijken: een slechtere timing bestaat hier natuurlijk niet voor.

Fijn dat @Quadral daarom al met je met heeft meegedacht.
Want op de eerste foto is de hoofdaansluiting te zien?
Of zit er ook een aansluiting in de meterkast?

Als het wel de hoofdaansluiting is, dan lijkt het mij verstandig om deze te laten vervangen.
Wel is het belangrijk dat niemand dan meer verkouden is.
Op deze pagina staan de Corona maatregelen voor een monteur.
 

0 Kudos
jay187
Level 1
Topicstarter

@Quadral

@Erik P Ziggo 

We hebben een test vandaag gedaan dus we wachten even het resultaat af en dan zien we wel wat we doen.


En dat is volgens mij de hoofdaansluiting op de foto.

Wanneer het weer kan zal ik wel een berichtje hier achter laten voor een afspraak om de AOP te vervangen.

Bedankt voor het helpen! ❤️

0 Kudos
jay187
Level 1
Topicstarter

Hoi.

 

Het is nu een tijdje verder en ik wil graag nog een afspraak maken om de AOP te vervangen.

Als het goed staat mn info in mn profiel - ik wacht wel op een antwoord van een ziggo mod voor de afspraak.

0 Kudos
jay187
Level 1
Topicstarter

@Erik P Ziggo Sorry voor de double post maar vroeg me af als je me nog kon helpen ❤️

0 Kudos
Vanderleist
Level 1

Valt mij op dat deze vraag heel vaak voorbij komt. Heb zelf hetzelfde probleem. Nu een paar maanden lid van Ziggo en in het begin niets aan de hand. Nu sinds een maand ofzo dagelijks het internet even weg. Modem herstart zich dan en na een x aantal minuten doet hij het weer. Er zit ook geen bepaalde regelmaat in. Dinsdag thuis gewerkt, hele dag gewoon gedaan. Vanavond al 4x weg in krap 2 uur tijd.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@jay187 Sorry voor de late reactie! Uiteraard is het mogelijk om het AOP te vervangen. Ik heb een opdracht ingepland voor dinsdag 15-12-2020 in het ochtend tijdvak: 08.00 - 13.00 uur. Schikt dit niet? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een geschikt moment.

@Vanderleist Flink waardeloos dat je verbinding verre van stabiel is. Dat is gedurende een werkdag uiteraard onwenselijk. Ik heb het signaal doorgemeten en zie dat het verschrikkelijk laag is. Wil je eens een foto delen van je hoofdaansluiting? En wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

0 Kudos
Vanderleist
Level 1

Ziggo is zaterdag langs geweest omdat support inderdaad ook zag dat mijn verbinding alles behalve stabiel is. Dan treed het modem buiten zijn waarde en dan krijg je dus een herstart.

Punt binnen is vervangen maar dat hielp niet. Heeft toen buiten de verbinding uitgegraven en daar dezelfde meting. Probleem zit dus ergens anders. Wijkkast kon helaas niet open (dolle schroef). Probleem zal of daar liggen of wat ik denk in de kabel van daar naar mijn huis. Die is wel eens geraakt met werkzaamheden en denk ik niet helemaal goed gerepareerd.

Ziggo is er in ieder geval mee bezig en hopelijk snel opgelost.

jay187
Level 1
Topicstarter

@Vincent Ziggo Bedankt voor het checken van mn thread en zetten voor het afspraak - klinkt goed!

 

Ik zal laten weten hoe het gegaan is.. Tot volgende week.

0 Kudos
jay187
Level 1
Topicstarter

@Vincent Ziggo 


Vandaag monteur langs geweest en AOP vervangen.

Snelheid is weer normaal (250/25) en nu afwachten of ie uitvalt maar ziet er wel goed uit.


Als je niks meer van me hoort dat is het wel allemaal goed (of internet is helemaal weg hehe).
Als het probleem niet is verholpen dan zie je me wel weer verschijnen 😛

 

Nogmaals bedankt!