Hoi,
Het probleem begon als eerste in Mei/Juni van dit jaar wanneer het internet meerdere keren per dag uitviel. Na een paar minuutjes (modem restarte vanzelf) kwam het internet weer terug.
Heb toen meerdere keren met Ziggo chat gesproken (kan nu ook al tijdje chat niet bereiken helaas) en heb toen uiteindelijk een nieuwe coax kabel en stroom kabel voor de modem gekregen.
Het probleem leek opgelost te zijn voor een paar maanden maar toen in Augustus begon het weer. Precies het zelfde als eerder dit jaar met het wegvallen behalve dat nu ook soms de modem soort blijft hangen en zegt dat er niks aan de hand is (wit brandend lampje) terwijl het internet er uit ligt. Moet dan de moden zelf restarten om weer online te komen.
Maar naast het internet wegvallen is ook de snelheid veel minder geworden van wat het meestal was voor jaren lang.
Van 250/25 naar 100-130/25 meestal en soms nog lager.
Het is nu November en heb nog steeds bijna dagelijk problemen met het internet die gewoon helemaal weg valt en veel lagere snelheden.
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen behalve misschien de modem zelf vervangen?
Ik heb een paar fotos en wat logs:
Downstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) SNR (dB) Modulation Channel ID
1 834000000 0.7 38 256 qam 30
2 674000000 3.5 38 256 qam 10
3 682000000 4.5 40 256 qam 11
4 690000000 3.7 40 256 qam 12
5 698000000 3.5 40 256 qam 13
6 706000000 2.9 38 256 qam 14
7 714000000 1.7 38 256 qam 15
8 722000000 2.2 38 256 qam 16
9 730000000 2.2 40 256 qam 17
10 738000000 2.7 40 256 qam 18
11 746000000 3.2 40 256 qam 19
12 754000000 2.7 40 256 qam 20
13 762000000 3 40 256 qam 21
14 770000000 2.7 40 256 qam 22
15 778000000 2.5 40 256 qam 23
16 786000000 3.4 38 256 qam 24
17 794000000 3 29 256 qam 25
18 802000000 2.5 35 256 qam 26
19 810000000 2.5 36 256 qam 27
20 818000000 1.5 33 256 qam 28
21 826000000 1.2 38 256 qam 29
22 666000000 2.7 40 256 qam 9
23 842000000 -0.7 38 256 qam 31
24 850000000 -0.2 38 256 qam 32
Downstream bonded channels
Channel Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Locked 38.9 4 0
2 Locked 38.9 14 0
3 Locked 40.3 5 0
4 Locked 40.3 0 0
5 Locked 40.9 19 0
6 Locked 38.9 5 0
7 Locked 38.9 0 0
8 Locked 38.6 5 0
9 Locked 40.3 6 0
10 Locked 40.9 4 0
11 Locked 40.3 5 0
12 Locked 40.9 0 0
13 Locked 40.3 5 0
14 Locked 40.3 80809 16
15 Locked 40.3 22509 1163
16 Locked 38.9 1522862 867280
17 Locked 29.8 68532287 10808538
18 Locked 35.5 1159785 13179
19 Locked 36.6 13050 79
20 Locked 33.1 12299332 2341758
21 Locked 38.9 5 0
22 Locked 40.3 0 0
23 Locked 38.6 2619 83
24 Locked 38.9 557 123
Upstream bonded channels
Channel Frequency (Hz) Power (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulation Channel ID
1 50900000 4.125 5120 64 qam 8
2 28600000 4.15 2560 64 qam 12
3 31800000 4.125 2560 64 qam 11
4 37100000 4.125 5120 64 qam 10
5 44000000 4.125 5120 64 qam 9
6 57800000 4.125 5120 64 qam 7
Upstream bonded channels
Channel Channel Type T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
5 ATDMA 0 0 0 0
6 ATDMA 0 0 0 0
Network Log
Time Priority Description
03/11/2020 00:06:40 notice LAN login Success;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:44:21 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:43:56 Error DCC rejected authentication failure;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:25:54 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:25:27 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:22:58 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:14:23 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:14:4 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:13:41 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:08:30 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:02:4 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:02:4 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:01:57 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:01:22 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:28 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:25 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:18 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 23:00:7 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 22:59:40 Warning! RCS Partial Service;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
02/11/2020 22:59:39 Warning! Lost MDD Timeout;CM-MAC=4c:38:d8:2e:eb:03;CMTS-MAC=00:17:10:91:64:93;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Als er nog iets is wat nodig is - laat het maar weten!
Alvast bedankt,
jay
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ik de downstream kanalen bekijk dan valt mij meteen op dat een 4 tal kanalen last hebben van instraling.
Tevens zie ik ook dat U nog een oude AOP heeft. Het beste zou zijn om even een monteur te laten komen om de AOP te vervangen en het binnenkomend signaal te meten
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als ik de downstream kanalen bekijk dan valt mij meteen op dat een 4 tal kanalen last hebben van instraling.
Tevens zie ik ook dat U nog een oude AOP heeft. Het beste zou zijn om even een monteur te laten komen om de AOP te vervangen en het binnenkomend signaal te meten
Hoi Quadral!
Bedankt voor het checken van mn thread en ik zou het graag willen laten vervangen.
Heb wel een paar vraagjes:
Hoe precies wordt dit afgesproken? Moet ik nog iets doen of wachten op een Ziggo moderator?
Moet ook melden dat sinds een paar dagen meerdere mensen in huis hier lichte verkoudheids klachtjes hebben. Dus heb natuurlijk liever dat een monteur nu niet zomaar langs komt.
Sinds het al zo lang bezig is wil ik natuurlijk graag dat het gefixt wordt want om steeds weer weg te vallen als je iets probeert te kijken of te gamen is ook niet fijn.
Wil ook even zeggen dat in dit jaar het internet zo vaak is weggevallen - meer dan in de laatste 10 jaren daarvoor...
Anyways, vroeg me ook af als er misschien meerdere mensen in de straat/buurt het zelfde probleem heeft? (misschien ivm overbelasten van het netwerk ofzo).
Postcode en huisnummer staan in mn profiel.
Ik hoor het wel!
Alvast bedankt.
Zijn natuurlijk meerdere manieren om een afspraak te maken. Je zou kunnen wachten op een moderator/je kunt de chat gebruiken of bellen en dan aangeven dat de AOP sowieso verouderd is.
los van dat zijn er momenteel binnen alle organisaties natuurlijk wel corona maatregelen. Waar ook verkoudheid onder valt natuurlijk.
ik kan uw situatie natuurlijk niet precies inschatten, maar als u er voor nu even mee kunt leven totdat de verkoudheid over is dan is dat natuurlijk het beste voor iedereen.
Goedemiddag @jay187,
Welkom op de Community!
Erg vervelend dat het internet steeds vaker wegvalt en de snelheid ook minder wordt.
Helemaal als je dit ervaart met gamen of film kijken: een slechtere timing bestaat hier natuurlijk niet voor.
Fijn dat @Quadral daarom al met je met heeft meegedacht.
Want op de eerste foto is de hoofdaansluiting te zien?
Of zit er ook een aansluiting in de meterkast?
Als het wel de hoofdaansluiting is, dan lijkt het mij verstandig om deze te laten vervangen.
Wel is het belangrijk dat niemand dan meer verkouden is.
Op deze pagina staan de Corona maatregelen voor een monteur.
We hebben een test vandaag gedaan dus we wachten even het resultaat af en dan zien we wel wat we doen.
En dat is volgens mij de hoofdaansluiting op de foto.
Wanneer het weer kan zal ik wel een berichtje hier achter laten voor een afspraak om de AOP te vervangen.
Bedankt voor het helpen! ❤️
Hoi.
Het is nu een tijdje verder en ik wil graag nog een afspraak maken om de AOP te vervangen.
Als het goed staat mn info in mn profiel - ik wacht wel op een antwoord van een ziggo mod voor de afspraak.
@Erik P Ziggo Sorry voor de double post maar vroeg me af als je me nog kon helpen ❤️
Valt mij op dat deze vraag heel vaak voorbij komt. Heb zelf hetzelfde probleem. Nu een paar maanden lid van Ziggo en in het begin niets aan de hand. Nu sinds een maand ofzo dagelijks het internet even weg. Modem herstart zich dan en na een x aantal minuten doet hij het weer. Er zit ook geen bepaalde regelmaat in. Dinsdag thuis gewerkt, hele dag gewoon gedaan. Vanavond al 4x weg in krap 2 uur tijd.
@jay187 Sorry voor de late reactie! Uiteraard is het mogelijk om het AOP te vervangen. Ik heb een opdracht ingepland voor dinsdag 15-12-2020 in het ochtend tijdvak: 08.00 - 13.00 uur. Schikt dit niet? Wijzig dan de afspraak via Mijn Ziggo naar een geschikt moment.
@Vanderleist Flink waardeloos dat je verbinding verre van stabiel is. Dat is gedurende een werkdag uiteraard onwenselijk. Ik heb het signaal doorgemeten en zie dat het verschrikkelijk laag is. Wil je eens een foto delen van je hoofdaansluiting? En wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?
Ziggo is zaterdag langs geweest omdat support inderdaad ook zag dat mijn verbinding alles behalve stabiel is. Dan treed het modem buiten zijn waarde en dan krijg je dus een herstart.
Punt binnen is vervangen maar dat hielp niet. Heeft toen buiten de verbinding uitgegraven en daar dezelfde meting. Probleem zit dus ergens anders. Wijkkast kon helaas niet open (dolle schroef). Probleem zal of daar liggen of wat ik denk in de kabel van daar naar mijn huis. Die is wel eens geraakt met werkzaamheden en denk ik niet helemaal goed gerepareerd.
Ziggo is er in ieder geval mee bezig en hopelijk snel opgelost.
@Vincent Ziggo Bedankt voor het checken van mn thread en zetten voor het afspraak - klinkt goed!
Ik zal laten weten hoe het gegaan is.. Tot volgende week.
Vandaag monteur langs geweest en AOP vervangen.
Snelheid is weer normaal (250/25) en nu afwachten of ie uitvalt maar ziet er wel goed uit.
Als je niks meer van me hoort dat is het wel allemaal goed (of internet is helemaal weg hehe).
Als het probleem niet is verholpen dan zie je me wel weer verschijnen 😛
Nogmaals bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.