Sinds een aantal weken valt mijn internet af en toe weg. Geen wifi meer, geen verbinding met mijn nas en geen internet. Dit gebeurt 1 a 2x per dag.
Ik heb een connectbox (300/30) in router mode waarvan de snelheid gehaald wordt als de verbinding in de lucht is. Achter de modem heb ik een Asus router in bridge mode en achter de Asus een Synology NAS.
Als ik een netwerk diagnose uitvoer krijg ik de melding dat de modem te warm is (zie screenshot), maar die voelt niet warm en is vrij opgesteld in de meterkast.
Als ik een netwerk historie uitvoer, krijg ik diverse foutmeldingen waarvan enkele "critical". (zie screenshot)
Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar alles zou in orde zijn, ik zou naar de routerinstellingen op de NAS kunnen kijken maar weet niet waar ik naar moet kijken.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen? De helpdesk zei een reset te doen van het modem maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt, dus dat wil ik pas doen als niets anders werkt.
Kan Ziggo niet zien of er onderbrekingen zijn in het signaal van buiten naar het modem?