1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rvbilsen

Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Internet valt af en toe weg

Sinds een aantal weken valt mijn internet af en toe weg. Geen wifi meer, geen verbinding met mijn nas en geen internet. Dit gebeurt 1 a 2x per dag.

Ik heb een connectbox (300/30) in router mode waarvan de snelheid gehaald wordt als de verbinding in de lucht is. Achter de modem heb ik een Asus router in bridge mode en achter de Asus een Synology NAS.

Als ik een netwerk diagnose uitvoer krijg ik de melding dat de modem te warm is (zie screenshot), maar die voelt niet warm en is vrij opgesteld in de meterkast.

Als ik een netwerk historie uitvoer, krijg ik diverse foutmeldingen waarvan enkele "critical". (zie screenshot)

Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar alles zou in orde zijn, ik zou naar de routerinstellingen op de NAS kunnen kijken maar weet niet waar ik naar moet kijken.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen? De helpdesk zei een reset te doen van het modem maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt, dus dat wil ik pas doen als niets anders werkt.

Kan Ziggo niet zien of er onderbrekingen zijn in het signaal van buiten naar het modem?

27 Reacties 27
Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Speedtest Macbook bedraad op het modem aangesloten, AOP via versterker:

Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Speedtest Macbook bedraad op het modem aangesloten, AOP direct aan modem:

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream lijkt nog steeds niet in orde.

 

Ik neig naar een monteursafspraak voor vervangen van AOP en splitter.

Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

De eerdere melding van de temperatuur is nu wel weg...

Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ik zal een afspraak met een monteur maken. Ik laat het hier weten als e.e.a. is opgelost. Alvast bedankt voor alle hulp en geduld. 👍

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Hopelijk is het de oplossing. Anders zou je nog Dual-Stack Lite laten omzetten naar IPv4 Only (indien het IPv4-adres met 213.127 begint), dit levert ook nog wel eens problemen op.

 

Daarnaast kun je nog deze instellingen doorvoeren en PingPlotter gebruiken. Beide had ik eerder al voorgesteld maar weet niet of je er mogelijk overheen gelezen had.

Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Mijn IP adres begint met 62.194.

De instellingen heb ik nagelopen en aangepast zonder verandering in de snelheid.
Pingplotter zal ik installeren.

Rvbilsen
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Pingplotter van de afgelopen dagen. Morgen wordt de AOP vervangen en een nieuwe splitter.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic