Sinds een aantal weken valt mijn internet af en toe weg. Geen wifi meer, geen verbinding met mijn nas en geen internet. Dit gebeurt 1 a 2x per dag.
Ik heb een connectbox (300/30) in router mode waarvan de snelheid gehaald wordt als de verbinding in de lucht is. Achter de modem heb ik een Asus router in bridge mode en achter de Asus een Synology NAS.
Als ik een netwerk diagnose uitvoer krijg ik de melding dat de modem te warm is (zie screenshot), maar die voelt niet warm en is vrij opgesteld in de meterkast.
Als ik een netwerk historie uitvoer, krijg ik diverse foutmeldingen waarvan enkele "critical". (zie screenshot)
Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar alles zou in orde zijn, ik zou naar de routerinstellingen op de NAS kunnen kijken maar weet niet waar ik naar moet kijken.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn of wat ik nog kan proberen? De helpdesk zei een reset te doen van het modem maar dan ben ik al mijn instellingen kwijt, dus dat wil ik pas doen als niets anders werkt.
Kan Ziggo niet zien of er onderbrekingen zijn in het signaal van buiten naar het modem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De downstream lijkt nog steeds niet in orde.
Ik neig naar een monteursafspraak voor vervangen van AOP en splitter.
Ik zal een afspraak met een monteur maken. Ik laat het hier weten als e.e.a. is opgelost. Alvast bedankt voor alle hulp en geduld. 👍
Hopelijk is het de oplossing. Anders zou je nog Dual-Stack Lite laten omzetten naar IPv4 Only (indien het IPv4-adres met 213.127 begint), dit levert ook nog wel eens problemen op.
Daarnaast kun je nog deze instellingen doorvoeren en PingPlotter gebruiken. Beide had ik eerder al voorgesteld maar weet niet of je er mogelijk overheen gelezen had.
Mijn IP adres begint met 62.194.
De instellingen heb ik nagelopen en aangepast zonder verandering in de snelheid.
Pingplotter zal ik installeren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.