Hoi!
De laatste tijd reboot onze Connectbox regelmatig. Eigenlijk wel minimaal een keer per dag. Daarbij merken wij dat de internetverbinding ook vaak veel trager is in de avond. Zo rond de 60 tot 80 mbit (zowel bekabeld als via wifi) en dat terwijl we 500/40 in het pakket hebben.
De router achter het modem is dan nog wel te bereiken, maar er is geen communicatie tussen het modem en de router. Zodra het internet terug is duurt het nog een tijdje voordat het modem weer bereikbaar is. Tevens gaf het modem laatst aan bij diagnose dat de temperatuur van het modem te hoog was.
Ik vraag mij dus af of het modem misschien kapot is of het mogelijk toch in de aansluiting zit? Kunnen jullie mij helpen met opzoeken waar het probleem zit?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
zou je het plastic kapje van de splitter kunnen verwijderen
daarna de splitter stevig in het aop duwen en het modem 30 seconde van de stroom
de connector op de rechtse kabel is mogelijk niet afgeschermd tegen straling van buitenaf zoals 4g zou je die kunnen vervangen door een https://www.allekabels.nl/hirschmann-artikelen/257/3784310/hirschmann-antenne-stekker.html?gclid=EAI...
Hey @walterrtje,
Allereerst, een warm welkom op onze Community. Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden. Je hebt al veel goede adviezen gekregen van @anoniemforum lees ik, ben je hier al mee aan de slag geweest?
Verder ben ik benieuwd welke snelheden je via de kabel haalt als je een laptop of PC direct aansluit op ons modem dus zonder een tussenkomst van een router. Ook geef je aan dat je een melding hebt gekregen dat de temperatuur te hoog was. Heeft het modem genoeg ruimte om te koelen?
Wat je verder ook nog kan controleren is of je laptop/pc de snelheid wel aan kan, met behulp van deze stappen controleer je dit. Online/in de handleiding van je router kun je vinden wat de maximale doorvoersnelheid van je router is.
Bedankt @anoniemforum en @Mariska Ziggo voor het advies!
Inmiddels heb ik het plastic kapje verwijderd van de splitter en het modem nog eens opnieuw opgestart. Sindsdien hebben we in ieder geval geen problemen meer gehad met dat het internet volledig uitviel.
Voor de rechtse kabel heb ik nog vervanging, maar maakt dat ook zoveel uit als deze alleen voor tv wordt gebruikt? Met tv hebben wij hier in huis geen enkel probleem. Heeft dat invloed op het signaal voor het internet?
De snelheid nu kan ik helaas niet meten direct op het Ziggo modem. De enige computer die ik heb met ethernet kan ik niet dicht bij het modem krijgen, maar bekabeld via de router na het modem halen wij op dit moment 270 down en 38 up. Dat is op zich prima!
Wat betreft de temperatuur van het modem: Het modem staat vrij op een plankje in de meterkast. Het is nu in de winter zeker heel koud in de meterkast met continue luchtstroom vanuit de kruipruimte. Afgelopen week heb ik ook geen melding meer gezien over een te hoge temperatuur van het modem, maar toch verbaasd mij dat wel. Er komt ook echt wel veel warmte van het modem af.
Verder zie ik in de log dat we nog wel regelmatig een T3-Timeout hebben. Dit is in de afgelopen 2 dagen 5 keer gebeurd. Is dat nog iets wat problemen op kan leveren?
walterrtje wrote:
Voor de rechtse kabel heb ik nog vervanging, maar maakt dat ook zoveel uit als deze alleen voor tv wordt gebruikt? Met tv hebben wij hier in huis geen enkel probleem. Heeft dat invloed op het signaal voor het internet?
4g straling kan via een niet afgeschermde connector in heel je coax aansluiting komen en dus ook voor storing op de modem zorgen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.