1
Vraag
2
Reacties
renedriehuis

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet val regelmatig weg

Op 1 laptop valt regelmatig de internetverbinding weg. In de logging van de connectbox zie ik dan de melding: Illegal - Dropped INPUT packet: SRC

Ik heb een connectbox staan met 3 van die TP-link boosters. Probleem is ongeveer 2 weken geleden ontstaan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zijn de TP-Link Deco's op AP mode ingesteld? Zie ook deze instructies.

 


Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

De 'Illegal'-meldingen hebben betrekking op de firewall van de modemrouter, deze geven geen uitval aan.

 

In de Deco-app kun je per apparaat de mesh-functie in- en uitschakelen. Mogelijk heeft het uitschakelen van deze functie voor de betreffende laptop positief effect.

Bekijk in context

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zijn de TP-Link Deco's op AP mode ingesteld? Zie ook deze instructies.

 


Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

De 'Illegal'-meldingen hebben betrekking op de firewall van de modemrouter, deze geven geen uitval aan.

 

In de Deco-app kun je per apparaat de mesh-functie in- en uitschakelen. Mogelijk heeft het uitschakelen van deze functie voor de betreffende laptop positief effect.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @renedriehuis, een goede internetverbinding wil je natuurlijk op elk apparaat! Wat gek dat deze laptop de verbinding niet goed oppakt. Ik zie dat @tobiastheebe een hele goede tip heeft gegeven. Heeft dit het probleem opgelost? 

renedriehuis
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de oplossing van @tobiastheebe uitgevoerd en na enkele dagen kan ik zeggen dat verbinding nu stabiel is. Thanks @tobiastheebe 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic