Vraag
Reacties
Oplossing
Frans utrecht
Level 1

Internet vaak traag en valt af en toe weg

Goedemorgen! 

Ik woon sinds een paar maanden in een nieuwe woning, waar ik het Ziggo-abonnement van de vorige bewoner heb overgenomen. De kabel komt aan de voorkant binnen en gaat dan via een splitter naar de modem (zie foto's). 

Om overal in huis goede wifi-ontvangst te hebben, heb ik een mesh systeem aangesloten op de modem. Vanuit de modem gaat een kabel direct naar het mesh systeem (TP-LINK Deco M9 Plus, zie foto). Dat mesh systeem (aparte wifi naam) gebruik ik vervolgens voor alles. 

Probleem is echter dat het wifinetwerk (zeer) regelmatig (meerdere keren per dag soms) wegvalt en als hij het wel doet is hij vaak erg traag (4-5 Mbps download ipv 50 Mbps als het goed gaat). 

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Frans utrecht! Natuurlijk kan ik wat voor je betekenen. Ik heb een afspraak voor je ingepland op maandag 8 februari tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit voor jou. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

Neem alsjeblieft nog eens goed de Corona-maatregelen door op de eerder gestuurde link. Zo zorgen we samen voor een veilige werksituatie voor de monteur. En vergeet niet om ons te laten weten hoe het gegaan is 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Jan F.
Level 20

Uw aansluiting op de groene kabel is niet goed. Een, gratis, ziggo monteur zal dat voor u in orde brengen. Sluit daarna alles volgende regels aan. Als er dan nog problemen zijn helpen we u graag verder.

0 Kudos
Frans utrecht
Level 1
Topicstarter

Dank voor de reactie! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met ‘groene kabel’. Kan ik daar eventueel zelf iets aan doen? Ziggo stuurt geen monteurs voor dit probleem ivm de coronamaatregelen.

0 Kudos
Jan F.
Level 20

Die groene kabel staat op de 2e foto. U kunt en mag daar zelf niets aan doen.

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Frans utrecht! Welkom hier op de Community allereerst. Sorry voor de late reactie. We zijn recentelijk overgestapt op een nieuw platform voor de Community en hierdoor zijn we enkele dagen niet toegekomen aan het beantwoorden van topics.

Zoals @Jan F. al aangaf is je hoofdaansluiting niet 'je van het' en de kans is groot dat er daardoor sprake is van een instabiel signaal richting je modem. We zijn in deze tijd wat terughoudend met het aansturen van een monteur, maar als je diensten zo erg storen dat er nauwelijks een werkbare situatie is kan daar 'gewoon' een monteur voor aangestuurd worden.

Op deze pagina lees je alles over de monteur inclusief enkele Corona-maatregelen. Lees dat sowieso even goed door. De reparatie aan je groene kabel/hoofdaansluiting is gratis. Geef gerust aan op wat voor dag dit doorgaans het beste uitkomt voor je, dan checken we hier of we snel iemand langs kunnen sturen!

0 Kudos
Frans utrecht
Level 1
Topicstarter

Beste @Erik S ,

Dank voor je reactie. En fijn om te horen dat hier iets aan gedaan kan worden. Het overkomt me regelmatig (soms meerdere keren per dag) dat mijn verbinding wegvalt midden in een vergadering (zoals velen werk ik vanuit huis). 

Ik had al contact opgenomen met de klantenservice maar daar kreeg ik een zeer onaardig persoon aan de lijn die me vertelde dat ik vanwege corona de komende maanden (!) maar gewoon moest wachten. Via de link die je me stuurt kom ik uiteindelijk bij de chat, die naar het lijkt niet meer beschikbaar is. Ook een doodlopende weg dus. 

Kan je me op een andere manier helpen om een afspraak met een monteur te maken?

Alvast bedankt!

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Frans utrecht! Natuurlijk kan ik wat voor je betekenen. Ik heb een afspraak voor je ingepland op maandag 8 februari tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit voor jou. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

Neem alsjeblieft nog eens goed de Corona-maatregelen door op de eerder gestuurde link. Zo zorgen we samen voor een veilige werksituatie voor de monteur. En vergeet niet om ons te laten weten hoe het gegaan is 🙂

0 Kudos