Mart Maas

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internet: traag en veel onderbrekingen

- mijn giga router geeft alleen wit licht, terwijl die al eens vervangen is

- het opneempakket is waardeloos, soms neemt het gewoon niet op, soms heb ik veel onderbrekingen       ...momentje... en stopt een opname

- we hebben veel korte internet-onderbrekingen, zowel via wifi (de x-box) als met kabel (mijn pc)
- ook is de snelheid vaak veel te laag als die zou moeten zijn (met gamen)
.
vanmorgen ben ik gebeld door Dirk Abeele (teleservice Maastricht) die me dit aanraadde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

laat ook maar
raar dat ik kabels moet aansluiten voor draadloos internet
raar dat ik zelf (als leek) in de veilige modus moet gaan zitten
laat dus maar
zodra de glasvezel hier echt werkt kijk ik wel verder

Bekijk in context

15 Reacties 15
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

 


@Mart Maas  schreef:

- mijn giga router geeft alleen wit licht, terwijl die al eens vervangen is


Welke kleur licht zou uw modem moeten hebben?


@Mart Maas  schreef:

-we hebben veel korte internet-onderbrekingen, zowel via wifi (de x-box) als met kabel (mijn pc)

- ook is de snelheid vaak veel te laag als die zou moeten zijn (met gamen)


Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien bridge mode wordt gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"- het opneempakket is waardeloos, soms neemt het gewoon niet op, soms heb ik veel onderbrekingen       ...momentje... en stopt een opname"

 

Met welk apparaat neem je op?

Een Next of Next mini of Mediabox XL of een andere mediabox?

 

Graag meer informatie, want anders wordt het heel lastig om je op weg te helpen.

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

next mini

 

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

maandag komt er een ziggo monteur

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

vraag ik maandag aan de ziggo monteur

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemorgen @Mart Maas en een warm welkom op de Community,

 

Super dat je dit forum ontdekt hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen is er flink meegedacht door de hier aanwezige experst. Inmiddels zie ik ook dat je al contac hebt gehad met mijn collega van de klantenservice. Vandaag (13 maart) komt er tussen 12 en 18 uur een monteur langs om de verbinding onder de loep te nemen. Laat je via dit topic weten hoe het bezoek verlopen is? Eventueel kunnen wij de draad dan hier weer verder met je oppakken. 

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ga ik doen

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

zojuist is de monteur geweest
hij heeft een kabel erbij gezet, nu gaat er een coax naar de next, en een internetkabel 
dat zou beter zijn dan een wifi verbinding, maar dat begrijp ik niet, alles is toch wifi tegenwoordig???
.
ook heeft hij een ander modem besteld voor ons, de huidige giga (die witte) zou niet zo best zijn, veel storingen, updates niet goed pakken. Nu komt er een ander modem, een zwarte, die komt per post.
.
volgens de monteur zouden er kosten doorberekend worden, maar <<< hij zou dan voor ons weghalen, dat zou hij kunnen >>>
bij deze, mochten er kosten komen dan weiger ik die, alles is steeds door Ziggo monteurs aangesloten, dan kan het onmogelijk onze fout zijn, en die monteur zegt toch zelf dat die giga router niet deugd.
.
nu maar afwachten hoe dit gaat lopen, wordt vervolgd

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Mart Maas We zijn heel benieuwd wat je bevindingen zijn van de afgelopen dagen m.b.t. de verbinding. Werkt alles naar wens?

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul en Community
het nieuwe modem staat en is aangesloten
alles werkt
de snelheid is nu iets hoger, de uploadsnelheid is hetzelfde gebleven
hoe dit met interactief gamen uitpakt is nog niet helemaal duidelijk, dat moeten we eerst verder uitproberen
blijft
dat ik het heel erg vreemd vind dat ik kabels moet aansluiten om draadloos wifi te kunnen verbinden????
en
ik wacht met smacht dat de glasvezel echt wordt aangesloten tot in het huis, de hoofdkabels liggen al in de straat

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Mart Maas We wachten in dit geval je verdere bevindingen dan even af. Heb je ook gekeken hoe de snelheid op de down- en upload is wanneer je met een computer/laptop in veilige modus met netwerkmogelijkheden test. 

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

die test in de veilige modus ga ik dit weekend doen, dat wil ik in alle rust en concdentratie doen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19166Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Mart Maas Is goed! 

Mart Maas
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

laat ook maar
raar dat ik kabels moet aansluiten voor draadloos internet
raar dat ik zelf (als leek) in de veilige modus moet gaan zitten
laat dus maar
zodra de glasvezel hier echt werkt kijk ik wel verder

Uitgelicht topic