Nu al heel het jaar in etappes problemen met het internet. Wij heb 300mb internet dit kan ook wel eens gehaald worden. Afgelopen weken is het probleem echt uit de hand aan het lopen. Ik heb 300mb internet dan valt internet ineens weg (wifi en kabel) op het modem verder geen storings lampen of iets wat niet klopt gewoon die witte led. Contact gehad met klantenservice (niet heel soepel) eerst tot 2 x toe verkeerde spullen opgestuurd want het probleem is natuurlijk de kabels.... Maar goed uiteindelijk nieuwe kabels en aop gehad en aangesloten geen verschil (verrassend) vervolgens nog een week moeten wachten op een monteur. Die heeft signaal inkomend gemeten en zou tot 1000mb moeten kunnen. Geen gekke dingen kabels in huis etc ook geen gekke dingen. Uiteindelijk het modem vervangen en na 2/3 x resetten leek alles goed. Na anderhalve dag 300mb internet en geen problemen is het nu toch weer terug. In een uur tijd is het internet al meerdere malen uitgevallen. Ik heb trouwens ook de deco m4 torens staan. Iemand die mij kan helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij gebruik van een eigen router (in dit geval de Deco-set) wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten. Een andere optie is om de Deco-set alleen als access points te laten werken, ofwel AP mode. Is een van beide nu het geval?
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Hoi,
De deco staat inderdaad in AP. En de wifi verbindingen van het modem staan uit.
De splitter en kabel vanaf de splitter zijn vorige week vervangen op advies van ziggo.
Bijgevoegd de foto's zoals gevraagd
De installatie ziet er prima uit.
Aan de signaalgegevens zie ik echter een paar problemen. Er is vrij veel ruis aanwezig op het signaal in downstream, gelet op de correctable codewords ('Post-RS Errors'). Verder is er slechts één kanaal gekoppeld in de upstream, dat moeten er vier zijn.
Zou je ook de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' willen plaatsen?
Hi Steve, de monteur constateerde ook al dat de signaalhistorie in de wijk niet 'schoon' was. Het upstream signaal zakt regelmatig in en dat speelt niet alleen op jouw modem (alleen speelt het ook niet op alle modems tegelijk). Ik meld jouw wijk sowieso aan bij ons Netwerkbeheer om in de gaten te houden (want nu is het signaal perfect), zodra het signaal dan weer inzakt gaat er zsm een monteur heen die hopelijk zijn metingen kan doen op het moment dat de storing nog speelt. Dan kunnen we pas goed zien waar dit vandaan komt.
Het lijkt me in ieder geval verstandig om het modem nu nogmaals te resetten, na de laatste reset lijkt hij niet alle upstream kanalen te hebben gelocked. Hopelijk pakt hij dat weer op na een reset (... totdat het signaal nog eens inzakt).
De regelmatige T3 timeouts zorgen voor merkbare onderbrekingen in de internetverbinding en worden veroorzaakt door de ruis in de downstream. De laatste T3 timeout was echter om 3:51 dus dit komt niet constant voor.
ik heb het modem nu gereset en heb voor nu 270 mb download. dus ik wacht het af.
en wat kan ik daar aan doen die T3 timeouts of is dat dan van buitenaf ?
Er zijn op wijkniveau problemen vastgesteld in de upstream. Daarnaast heb ik ruis in de downstream geconstateerd. Het is voor nu even afwachten hoe het signaal zich gaat gedragen, Netwerkbeheer houdt dit in dit in de gaten.
Helaas na de reset van gisteren avond was het internet vanmorgen toch gewoon weer langzaam. vanmorgen is er nogmaals reset geweest en ook nu is het internet al weer traag nog maar 10mb dus nog steeds dagelijks problemen. dinsdag komt er een monteur vanuit ziggo.
Hi @steve01,
Mark heeft je wijk aangemeld bij ons netwerkbeheer en ik zie dat deze ook is goedgekeurd, ook zij zien deze problemen. Het ticket voor de wijk wordt naar verwachting volgende week opgepakt. Ik laat je afspraak wel staan uiteraard. In veel gevallen wordt deze eruit gefilterd als ook de monteursafdeling verwacht dat het met elkaar samenhangt, maar dan krijg je dat nog te horen.
@steve01 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen van netwerkbeheer. Er zijn op 16 november werkzaamheden uitgevoerd waarbij de verstoring op de upstream verholpen is. Op dit moment ziet de verbinding er ook goed uit. Wat zijn jouw bevindingen?
@steve01 Het is al een poos stil onder dit topic. We zijn heel erg benieuwd of alles naar tevredenheid werkt sinds de werkzaamheden van 16 november 2021. Mocht je toch nog problemen ervaren, dan horen wij het graag. We kunnen de draad hier dan weer verder met je oppakken. Laat je het weten?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.