1
Vraag
2
Reacties
JvdHoeven

Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Internet traag - 0900 0800 na enige seconden na laatste invoer afgebroken

Bekabeld internet 1Gbit netwerk. abbo 300/30 (zou 350 worden) echter sinds enige dagen schommelt het tussen de 70-120 Mbit down 30 up. Met variabele ping (tussen 6 en28 ms). Modem reset enz. enz. helpt niet. 

Dan maar bellen naar 0900 - 0800 (Ziggo probeert het u zo makkelijk mogelijk te maken, helaas is de werkelijkheid anders).
Postcode + huisnummer ingesproken >  "dank u" Toets 2 > "dank u wel" >   na 1 seconde wordt vervolgens de verbinding verbroken. 3x geprobeerd !

Maandag was te lezen op storingenpagina dat er een storing was die om vrijdag? gefixed zou zijn (3628 NS) echter die melding die nu weg.

Zo is thuiswerken een stuk onaangenamer.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt ! (voor het onderzoek en het delen van de resultaten).

Instructie filmpje slaat niet om onze installatie . Na verwijderen van kapje sluit het splitter zo'n 6 mm niet in de montagedoos. Het kapje houdt juist de splitter op zijn plek.

Wel zijn de uitsparingen voor de 2 stekkers te klein, die heb ik verruimd en dat scheelt een mm, maar de stekker zaten al strak.
Omdat er verschillen bleven tussen beide laptops vermoedde ik een driver probleem. Intel i219-V met Microsoft drivers. Vervangen door de laatste Intel driver maakte geen verschil. Daarna de oudere driver van Toshiba (en de laatste Bios update geïnstalleerd) en was het probleem verdwenen. Zit nu weer aan de +/- 285 Mbit,
Nogmaals hartelijke dank voor de ondersteuning en suggesties!

Bekijk in context

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Beste Jamyla,  zie mijn reactie afgelopen zaterdag. In basis een driver probleem, maar ik vermoed toch ook wat aanvullende problemen doordat het kastje op de stoep ook is gezocht door een monteur. Er waren wisselende snelheden op 2 laptops (beide bedraad). Momenteel stabiel ook 300Mbit op Wifi.

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Hi Tobias

AOP is nieuw (aanleg 2019 - braun telecom POA 01-UPC) met standaard meegeleverde bekabeling. Foto zegt daarom in dit geval niets.

Ik kan erg moeilijk inloggen op het modem (vakje volgend heeft enkel een gele lijn eromheen ipv volledig geel) en. En soms er daarna uitgegooid. Ook de melding dat er al iemand is ingelogd op het modem. Gewisseld met andere laptop en toen haalde ik 2x 300 Mbit gevolgd door 200 Mbit. Andere laptop geeft nu ook andere metingen aan 90-145Mbit . Zojuist gaf mijn vrouw aan dat een monteur gisteren ochtend in het (ziggo?) kastje voor ons huis bezig zijn geweest. Ter info, we hebben behoudens algemene wijkverstoringen nog nooit problemen gehad met internet.
Netwerkverbinding 1Gbit onderling. Router in Bridgemode voor Wifi maar voor vaste aansluitingen heb ik een netwerkkabel vanaf het modem naar een switch liggen (ook al 3 jaar zonder problemen).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De downstream en upstream zien er beide goed uit, ik zie alleen een lichte ruis op hogere DS-kanalen.

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt ! (voor het onderzoek en het delen van de resultaten).

Instructie filmpje slaat niet om onze installatie . Na verwijderen van kapje sluit het splitter zo'n 6 mm niet in de montagedoos. Het kapje houdt juist de splitter op zijn plek.

Wel zijn de uitsparingen voor de 2 stekkers te klein, die heb ik verruimd en dat scheelt een mm, maar de stekker zaten al strak.
Omdat er verschillen bleven tussen beide laptops vermoedde ik een driver probleem. Intel i219-V met Microsoft drivers. Vervangen door de laatste Intel driver maakte geen verschil. Daarna de oudere driver van Toshiba (en de laatste Bios update geïnstalleerd) en was het probleem verdwenen. Zit nu weer aan de +/- 285 Mbit,
Nogmaals hartelijke dank voor de ondersteuning en suggesties!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het verhaal over de splitter kan ik niet helemaal volgen. Welk type AOP gebruik je, een vierkante contactdoos (btv 01-SET) of kleine, rechthoekige contactdoos (TRISZ-DG300)?

 

In elk geval fijn dat het probleem vooralsnog lijkt te zijn opgelost.

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Zie foto. Wanneer je het kapje verwijdert en daarna de splitter in de contactdoos plaatst blijft  de splitter zo'n
6 mm van de contactdoos af. M.a.w. je kan de splitter (male) niet geheel tegen/in de contactdoos drukken.
Het kapje heeft aan de onderzijde 2 gleuven om de stekkers van de kabels te kunnen plaatsen. Die sleuven zijn zo smal dat de stekker kop ertegen aan komt. Verbreed je de sleuven dan schuiven de stekkers 1-1,5 mm verder op de splitter. Maar aangezien de stekkers strak in de splitter zitten zal dit wellicht niet veel uitmaken op de signaal overdracht.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het is normaal dat er wat afstand tussen de splitter en het AOP aanwezig is, na verwijderen van het kapje.

 

Dat de uitsparingen voor de stekkers te smal zouden zijn, kan ik niet reproduceren op een POA-01-B uit mijn voorraad met oude versie van het kapje, gelijk aan die van de POA 01-UPC. Aan weerszijden van de stekker (met groene ring) is circa 1 mm speling over.

 

Mijn advies blijft om de POA 01-UPC zonder kapje te plaatsen, zodat de splitter maximaal aangedrukt kan worden. Het kapje kan dat verhinderen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5786Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @JvdHoeven

 

We zijn alweer een paar dagen verder dat je door @tobiastheebe bent voorzien van top advies.

Heb je deze tips al opgevolgd? En hoe gaat het sindsdien met de verbinding en de snelheid?

JvdHoeven
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Beste Jamyla,  zie mijn reactie afgelopen zaterdag. In basis een driver probleem, maar ik vermoed toch ook wat aanvullende problemen doordat het kastje op de stoep ook is gezocht door een monteur. Er waren wisselende snelheden op 2 laptops (beide bedraad). Momenteel stabiel ook 300Mbit op Wifi.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic