Goedenavond,
Het verhaal gaat als volgt: 5 jaar lang ben ik klant geweest van Tele2 DSL 50mbits internet en heb nooit serieuze problemen ondervonden. Nu werd het toch tijd voor wat sneller internet en zodoende ben ik 1,5 maand geleden ongeveer overgestapt naar Ziggo 300mbits.
De eerste maand geen enkel probleem gehad, maar sinds een week geleden werd het internet zeer traag of viel het compleet weg voor enkele minuten als ik een desktop aanzet. Het internet valt dan weg voor alle apparaten, wifi en bekabeld, en het internet komt na enige minuten dan weer terug.
Het is zeer hinderlijk, aangezien ik vaak pech kan hebben en langer dan enkele minuten moet wachten totdat ik aan het werk kan op de computer.
Het gebeurt bij alle pc's in huis. Een desktop is bekabeld verbonden via een switch, de andere desktop via wifi aan een access point, en de laptops zijn direct via de wifi verbonden van de ConnectBox.
Nu is er al een monteur geweest, deze heeft het aansluitpunt vervangen. De modem waardes zouden beter moeten zijn volgens hem en de problemen zouden verdwenen moeten zijn.
Nu ervaar ik echter nogsteeds hetzelfde probleem af en toe bij opstarten van de PC's en het begint echt vervelend te worden.
Zelf heb ik al een paar stappen ondernomen: MalwareBytes scan uitgevoerd op alle pc's, hieruit komen geen resultaten. Ook heb ik bij de firewall instellingen van het modem de instellingen aangepast dat nu enkel de Firewall bescherming aanstaat (dus niet IP flooding protection etc.)
Heeft iemand dit probleem al eerder voorbij zien komen en zijn misschien tips zodat ik mijn probleem kan oplossen?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Stan