Internetnoob123

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet thuis: Met splitter traag internet

Hallo allemaal,

Ik heb dus een probleempje...

Ik heb een modem met 3 deco torens en een Mediabox. Zo eentje voor de tv. Het probleem is dat ik dus 2 coax kabels heb maar 1 plek heb voor een coax kabel. Dan hebben we uiteraard de splitter die werkt, maar zodra we een splitter neerzetten wordt het internet heel traag op mijn pc. Speel dan m'n games met 1100 ping om de 20 secondes. Kan iemand mij hiermee helpen?

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Internetnoob123 

Goed dat je met je probleem op dit forum terecht bent gekomen en ik weet zeker dat je geholpen wordt. Om te beginnen zou je een foto kunnen maken de plek waar de coax-huisaansluiting zit en ook eventuele versterkers, splitters en wat er nog meer coax-verbindingen is doorverbonden.

Die mediabox voor de TV, weet je welke Mediabox dat is?

Groet,

Wim

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een lange kabel vanaf het eerste aansluitpunt naar modem kan sowieso problemen opleveren.

Ziggo garandeert max 1.5 meter.

 

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

De modem kan je in bridge zetten. Dan vanuit de modem een netwerkkabel naar deco 1. Vanuit deco 1 een netwerkkabel naar de switch. Vanuit de switch kan je de rest bedraden zoals de andere deco’s, pc, enz. De deco’s moet je in de deco app op router modus zetten.

Als de modem niet in bridge is, de deco’s in de deco app op AP zetten. Je kan de eerste deco aansluiten met netwerkkabel en en hierop de switch aansluiten met de rest. 
In beide genoemde voorbeelden hierboven is het bedraad aansluiten van de deco’s het beste. De pc bedraad aansluiten om volle snelheid te hebben. Deco heeft een maximumsnelheid met wifi. Als de deco niet bedraad is aangesloten dan halveert zowat de wifi snelheid.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Internetnoob123. Welkom hier! 

Er zijn al een hoop mensen die jou willen helpen met dit irritante probleem. Super! Zien we je snel terug? 🙂 

 

Uitgelicht topic