1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
vangoor

Level 7
  • 207Posts
  • 7Oplossingen
  • 9Likes

Internet stream valt steeds weg

Hallo

Bij vrienden van mij die draaien bij een online radio station valt de stream steeds weg wanneer ze aan het draaien zijn. Ze zijn onlangs veranderd met server van het de online radio station daarvoor hadden ze geen probleem . Nu hebben ze ook dj's die draaien via KPN en hun ervaren dit probleem niet . 

Iemand tips, ideeen om achter te komen waar dit aan ligt.

Nu hebben ze het bij het radio station er over dat de weg die om van de streamende partij naar de server niet de korste en snelste route is en dit aangepast kan worden en dan het probleem opgelost is. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
vangoor
Topicstarter
Level 7
  • 207Posts
  • 7Oplossingen
  • 9Likes

@Rikst @Bert , ben zelf monteur bij ziggo, maar heb iemand intern gevonden die helpt. In ieder geval bedankt

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78783Posts
  • 5323Oplossingen
  • 23530Likes

Als eerste het signaal bekijken, dat is het fundament en dat moet je als eerste onderzoeken en uitsluiten als mogelijke oorzaak.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

vangoor
Topicstarter
Level 7
  • 207Posts
  • 7Oplossingen
  • 9Likes

Modem komt goed online en downstream en upstream vertonen geen afwijking.  Het modem zit via braun aop met 2 deler aangesloten. Het modem is het type Technicolor met hier achter een Draytec vigor router. Beide met dhcp server aan. Ik weet dit is niet de mooiste oplossing. Gaat om een gebouw met kamer verhuur en bedrijf en permanente woning in 1. 

Het radio station is onlangs verhuisd net de streamserver naar een andere provider. Met de oude server waren de problemen niet aanwezig en bij de nieuwe wel . Dit geld voor meerdere dj vanuit verschillende modems maar wel allemaal klant bij ziggo. De kpn klanten ervaren dit niet op de nieuwe als oude server. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5610Posts
  • 516Oplossingen
  • 1923Likes

Toch even terug naar de basis, @vangoor Wil je de gevraagde info door @Bert hier delen? Dan kijken we samen verder. 

vangoor
Topicstarter
Level 7
  • 207Posts
  • 7Oplossingen
  • 9Likes

@Rikst @Bert , ben zelf monteur bij ziggo, maar heb iemand intern gevonden die helpt. In ieder geval bedankt

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5610Posts
  • 516Oplossingen
  • 1923Likes

Bedankt voor je update @vangoor en goed dat er stappen zijn gezet! Mocht daar relevante info uitkomen voor andere lezers hier, deel het dan gerust 🙂