1
Vraag
2
Reageer en help mee
Starfighter69

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet storing niet op te lossen???

Tja, ik krijg al vanaf 12 augustus bijna elke dag een smsje dat er gewerkt word aan een storing en daarin word dan ook een datum vermeld wanneer hij waarschijnlijk is verholpen. We zijn inmiddels een maand verder en de smsjes stromen nog steeds binnen. Wat moet ik hiermee? Ik doe regelmatig een ‘harde’ reset en dan doet ie het weer even. Twee dagen later zie ik weer een hele trage verbinding….. Wat is er aan de hand Ziggo?

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

In dit geval mogelijk morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Starfighter69 

Welkom op de Ziggo Community.


Ik zie inderdaad dat er al een tijd lang een storingsmelding open staat op jouw postcode en in de regio. De reden is dat ze signaalschommelingen waarnemen en daar blijkbaar nog steeds mee bezig zijn. Inhoudelijk zie ik niet goed wat er precies mis is. 

Ik heb het signaal van je modem uitgelezen en op zich ziet het er verder goed uit, ondanks dat de storingsmelding open staat. 

Ik doe regelmatig een ‘harde’ reset en dan doet ie het weer even. Twee dagen later zie ik weer een hele trage verbinding….. Wat is er aan de hand Ziggo?
Je modem heeft een uptime van 27 dagen. Ik ben dan ook benieuwd wat je precies bedoeld met een 'harde reset'. Als je hem kortstondig van het stroom had afgekoppeld of hersteld naar fabrieksinstellingen, dan had ik deze 27 dagen niet mogen zien.

 

En wat merk je precies aan de trage verbinding? Ervaar je op alle apparaten traag ladende internetpagina's, krijg je problemen met streamen, of ervaar je opeens een trage downloadsnelheid? 

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik neem aan dat je bedoeld met ‘27 dagen niet moeten zien’ dat je reset WEL had moeten zien? Want dat klopt. Ik ben nml een poosje op vakantie geweest. Ik kreeg dus bijna iedere dag een smsje van jullie 😊 De reset doe ik dan met een paperclip achterin het modem steken voor 10 seconden. Ik heb daarvoor ook heel vaak de stekker eruit getrokken. Ook dit had vaak een tijdelijke verbetering. Eigenlijk is de afwisselende snelheid erger geworden nadat jullie de internet snelheid verhoogd hebben van 25 naar 40. Er is mij zelfs door een collega van u verteld dat het aan mijn Apple apparatuur lag. Uiteindelijk heb ik na de zoveelste keer prijsverhoging besloten om over te stappen naar glasvezel. Dit zal ergens eind van dit jaar gaan gebeuren. (Moet nog aangelegd worden) Ik weet dat u persoonlijk hier geen blaam aan heeft maar het geld groeit me niet op de rug en de kwaliteit van mijn internet word alleen maar slechter. U merkt al dat mijn gemoed er niet beter op word. Tóch bedankt voor uw reactie. Groet, Herman.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Starfighter69

 

Ik wil je toch graag even op de hoogte houden wat betreft de vorderingen, zeker gezien jouw gemoedstoestand 🙂

Er is in de wijk groot onderhoud en onderzoek geweest waaruit is gebleken door de aannemer, dat de gehele kabel vervangen moet worden. Het vervangen van de kabel is een tijdrovende klus, en daar is veel materiaal en handen voor nodig.

De aannemer heeft aangegeven dat ze hier eind deze maand mee klaar zijn. Hoe vervelend de situatie ook is, wij hebben helaas geen inzage in hun planning of kunnen dit niet versnellen.

 

 

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor je reactie. Ik ben blij dat er wat aan gedaan word. Ik wilde ook graag vermelden dat mijn (iPhone) telefoon sinds deze storing  niet meld dat de wifi er bij mij thuis uit ligt. Ik krijg nu al voor de tweede keer het bericht van mijn gsm-provider dat mijn bundel bijna op is. Als ik dan check dan blijkt mijn wifi eruit te liggen. Het word zo een erg dure grap…..

 

groet, Herman.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Snap ik, maar dat is een instelling in je iPhone zelf.

Ga hiervoor naar Instellingen - Mobiel netwerk - scroll naar beneden en selecteer daar Wifi Assistentie UIT. Dan schakelt je toestel niet automatisch over naar mobiele data bij een storing.

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Jamyla, dat is nu juist het probleem, die staat namelijk uit…..

 

Herman

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Bijzonder! Dat kan ik zo ook niet verklaren. @EnergieBoy, heb jij nog suggesties?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Starfighter69

Spijtig dat er geen reactie meer is gekomen op je vraag over de automatische wifi overschakeling.

Wat betreft de storing, lijkt die nu opgelost. Hoe staat het er bij jou voor?

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Fijn dat je me nog even terug bericht. Ik heb eigenlijk nog steeds problemen. Ook nadat ik weer een paar keer moest resetten. Ik krijg nu regelmatig het bericht ‘wifi wachtwoord is onjuist’ en dan moet ik in mijn instellingen me weer aanmelden op mijn wifi adres (en vraagt dan niet om mijn wachtwoord) Heel vaak krijg ik nu ook ‘mobiele data uitgeschakeld’ te zien en als ik daarna check dan is mijn wifi tóch weer ingeschakeld. Ik wil daarom bij jullie toch maar een nieuwe modem/router vragen. Ik denk echt dat er iets niet meer voldoende werkt….. Ik zal wat foto’s meesturen 

4CEC9980-7DD4-40C6-870B-9CF1E2498F5E.png

08EC0759-F48E-4FB2-9EA5-7F90805486D7.png

 

groetjes, Herman

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Starfighter69, hmm erg jammer dat de problemen nog steeds spelen 😞 Ik zie dat de storing inmiddels niet meer open staat.
Met resetten, bedoel je daarmee van de stroom halen of terug naar de fabrieksinstellingen? Kun je dit laatste eens doen? Dit doe je door het reset gaatje voor 30 seconden ingedrukt te houden. Laat hem daarna even 30 minuten rustig opstarten. 

Als dat niet werkt, dan ontvang ik graag een foto van de hoofdaansluiting en hoe je modem hierop aangesloten is. 

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb inderdaad gereset door de stroom eraf te halen. Ik heb nu (27/10) een reset gedaan zoals jij me aangeeft. 
Hierbij geef ik je twee foto’s van mijn muur aansluiting en achterzijde v/d modem. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De radio uitgang van de splitter  behoort te zijn voorzien van een afsluitweerstand om storing veroorzakende instraling af te schermen.

Een moderator kan je ook een gratis POA-01B toesturen. Deze heeft 2 uitgangen.

Ik heb de mods een seintje gegeven.

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor je reactie! Ik wacht af. 👍😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Starfigher69 Super dat je aan de slag bent gegaan met de eerder gegeven adviezen. Het punt wat expert @KBX458 noemt is absoluut de moeite waard om uit te sluiten. Ik heb kosteloos een nieuwe POA-1B splitter voor je opgestuurd. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je deze met de reguliere post in huis. Laat je onder dit topic weten wat je bevindingen zijn met de nieuwe splitter?

Starfighter69
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super, dankjewel! Ik zal laten weten hoe het zal verlopen! Nogmaals dank! 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Starfighter69 Heel graag gedaan! 😉 We wachten vol smart je bevindingen af. 

pajvanijperen

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Mmm Paul, Ik heb ook nog zo'n AOP waarvan de radio niet is afgesloten.Zou je mij er ook een kunnen sturen?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@pajvanijperen Goed dat jij je ook meldt via dit topic! Ik heb ook voor jou een nieuwe POA1-B splitter geregeld. binnen 2 a 3 dagen ontvang je de splitter met de reguliere post. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic