Ik werk de afgelopen tijd één keer per week thuis bij mijn ouders die voor langere tijd op vakantie zijn. Bij vertrek schakel ik alle stroomverbruikers uit (inclusief internet) en bij aankomst weer aan.
Nu merk ik dat op die bewuste dagen de verbinding heel traag tot stand komt en gedurende de dag meerdere keren weg valt. Dit geldt voor zowel bekabelde als draadloze verbindingen. Ik wacht 10-60 minuten en het probleem lost zichzelf op zonder dat ik iets doe.
Wij wonen in een flat uit het jaar 1955 en er is helaas geen AOP aanwezig voor zover ik kan zien. De hoofdaansluiting is een rode kabel. Deze kabel is rechtstreeks verbonden met onze modem/router. Hierachter hebben wij een bekabelde WiFi booster voor de benedenverdieping.
Hieronder een aantal foto’s. Ik hoop dat jullie hun setup kunnen upgraden, mijn ouders zitten al sinds 1996 bij Ziggo (UPC/Chello).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is niet verwonderlijk dat je deze problemen ervaart.
In de downstream zijn vermogen en MER (signaal/ruis-verhouding) te laag (< -3,5 dBmV, < 35 dB) en op een aantal kanalen is veel CER (uncorrectable errors = 'Fouten na RS') zichtbaar door instraling van Digitenne, 4G en 5G. In de upstream is het (zend)vermogen te hoog (> 49 dBmV). Samengevat: een zwak signaal met veel ruis en teveel demping.
Alleen al het feit dat een AOP ontbreekt, maakt een monteursafspraak noodzakelijk.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. het adres van je ouders in op deze pagina, dit is alleen voor moderators zichtbaar.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is niet verwonderlijk dat je deze problemen ervaart.
In de downstream zijn vermogen en MER (signaal/ruis-verhouding) te laag (< -3,5 dBmV, < 35 dB) en op een aantal kanalen is veel CER (uncorrectable errors = 'Fouten na RS') zichtbaar door instraling van Digitenne, 4G en 5G. In de upstream is het (zend)vermogen te hoog (> 49 dBmV). Samengevat: een zwak signaal met veel ruis en teveel demping.
Alleen al het feit dat een AOP ontbreekt, maakt een monteursafspraak noodzakelijk.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Vul s.v.p. het adres van je ouders in op deze pagina, dit is alleen voor moderators zichtbaar.
Goedemiddag @Raddraaier, een heel warm welkom op de Ziggo Community! Je hebt al hulp gekregen van @tobiastheebe en ik lees dat het AOP ontbreekt. Hiervoor moet inderdaad een monteur langskomen. De afspraak staat voor aankomende zaterdag tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Na het bezoek moet het stukken beter gaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.