1
Vraag
2
Reacties
Raddraaier

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet start heel instabiel op

Ik werk de afgelopen tijd één keer per week thuis bij mijn ouders die voor langere tijd op vakantie zijn. Bij vertrek schakel ik alle stroomverbruikers uit (inclusief internet) en bij aankomst weer aan.

 

Nu merk ik dat op die bewuste dagen de verbinding heel traag tot stand komt en gedurende de dag meerdere keren weg valt. Dit geldt voor zowel bekabelde als draadloze verbindingen. Ik wacht 10-60 minuten en het probleem lost zichzelf op zonder dat ik iets doe.

 

Wij wonen in een flat uit het jaar 1955 en er is helaas geen AOP aanwezig voor zover ik kan zien. De hoofdaansluiting is een rode kabel. Deze kabel is rechtstreeks verbonden met onze modem/router. Hierachter hebben wij een bekabelde WiFi booster voor de benedenverdieping.


Hieronder een aantal foto’s. Ik hoop dat jullie hun setup kunnen upgraden, mijn ouders zitten al sinds 1996 bij Ziggo (UPC/Chello). 

26A8A9AA-84A5-4D2C-BF18-FB06CDAED21D.jpeg

83DEB0DB-0DAA-4BBB-A4C4-315C226D08D3.jpeg

7FD095E8-0E67-4AAB-9D53-9C5B9E3537AB.jpeg

E4D487DF-89BA-4E17-9FF2-34C2856090AA.png

4841C756-ABF6-4B0D-A4E2-8F679D82DDE9.png

AA7DF9D5-9C5F-4174-90F1-68BE2E10F4FC.png

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is niet verwonderlijk dat je deze problemen ervaart.

 

In de downstream zijn vermogen en MER (signaal/ruis-verhouding) te laag (< -3,5 dBmV, < 35 dB) en op een aantal kanalen is veel CER (uncorrectable errors = 'Fouten na RS') zichtbaar door instraling van Digitenne, 4G en 5G. In de upstream is het (zend)vermogen te hoog (> 49 dBmV). Samengevat: een zwak signaal met veel ruis en teveel demping.

 

Alleen al het feit dat een AOP ontbreekt, maakt een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. het adres van je ouders in op deze pagina, dit is alleen voor moderators zichtbaar.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het is niet verwonderlijk dat je deze problemen ervaart.

 

In de downstream zijn vermogen en MER (signaal/ruis-verhouding) te laag (< -3,5 dBmV, < 35 dB) en op een aantal kanalen is veel CER (uncorrectable errors = 'Fouten na RS') zichtbaar door instraling van Digitenne, 4G en 5G. In de upstream is het (zend)vermogen te hoog (> 49 dBmV). Samengevat: een zwak signaal met veel ruis en teveel demping.

 

Alleen al het feit dat een AOP ontbreekt, maakt een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. het adres van je ouders in op deze pagina, dit is alleen voor moderators zichtbaar.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Raddraaier, een heel warm welkom op de Ziggo Community! Je hebt al hulp gekregen van @tobiastheebe en ik lees dat het AOP ontbreekt. Hiervoor moet inderdaad een monteur langskomen. De afspraak staat voor aankomende zaterdag tussen 08:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Na het bezoek moet het stukken beter gaan. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic