Fabian Chang

Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Internet snelheid

Hallo, ik wil de internetsnelheid van mijn huidige setup testen. Als ik op het laatste punt test dan kom ik op een snelheid van gem 92mbps en mijn abonnement is 300/30mbps. Ik heb de tip gekregen om direct op de connectbox de snelheid (bekabeld) te testen echter als ik mijn laptop aansluit dan krijg ik geen IP adres. De connectbox staat in bridge modus. Als ik rechtstreeks op de inprik (deze zit achter de connectbox) dan krijg ik wel een ip adres en meet ik 142mbps gem. Al iets beter maar nog steeds niet de verwachte 300.

 

HOe kan ik erachter komen wat de snelheid is die uit mijn connectbox komt?

 

Alvast bedankt! Fabian

 

Mijn setup is:
- Ziggo Connectbox (bridge mode)
- TP Link Router (Archer C2 AC750)
- EdgeSwitch (8XP)
- Unifi AP/AC
- Unifi AP/AC
- TP Link switch
- Unifi AP/AC met PoE adapter.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

het heeft idd geholpen om Avast eraf te halen en adwcleaner uit te voeren. Ik ben erg blij met het resultaat: http://www.dslreports.com/speedtest/68311656. Ik doe de tests nu overigens op het laatste punt van mijn netwerk. Dus achter router en switch

 

Bedankt allen voor jullie hulp!

 

Enige wat mij nog opvalt is dat er een dipje komt in mijn download en de hoge bufferbloat af en toe!

Bekijk in context

80 Reacties 80
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Volg alle adviezen die op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet/kabel-traag worden geadviseerd. En sla geen enkele stap over. Zo kom je er precies achter welke snelheid je ontvangt op je modem. 

 

Pineapple_0-1619777595227.png

 

 

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Fabian Chang  schreef:

Hallo, ik wil de internetsnelheid van mijn huidige setup testen. Als ik op het laatste punt test dan kom ik op een snelheid van gem 92mbps en mijn abonnement is 300/30mbps.


 

Waarschijnlijk wordt er een ''fast'' verbinding gemaakt. ''Fast'' is max 100 mb met wat overhead kom je dan uit op zo'n 90 mb. Dit kan komen doordat je netwerkkaart geen gigabit aankan, ook dienen je kabels minimaal cat 5e zijn. Ook een 100mb switch gebeurt nogal eens.

Een draadje stuk of een losse/defecte aansluiting veroorzaakt ook een terugval naar deze ''fast'' verbinding.

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Ik heb dit helemaal uitgevoerd en ik kom op de connectbox op een snelheid van 184,7mbps. Dit is nog lang niet de 300mbps. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je AOP (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

Bijvoorbeeld splitter, kabels, modem, signaal versterker.

Zit vaak in de meterkast.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

Instructies:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Zie de foto's hieronder, dit is een paar jaar geleden aangesloten door een monteur van ziggo. Ik had veel problemen met signaal kwaliteit van mijn tv. Sindsdien niet meer. De zwarte kabel (poort 1) gaat naar de connectbox.

IMG_7924.jpgIMG_7922.jpg

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Schermopname (3).pngSchermopname (4).pngSchermopname (5).pngSchermopname (6).pngSchermopname (7).pngSchermopname (8).pngSchermopname (9).png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een modem achter een versterker kan problemen geven.

Ziggo stuurt daarom gratis een nieuwe splitter met nieuwe kabel naar je modem, als je ze dit vraagt.

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

ik heb de connectbox direct op de aop aangesloten (zonder splitter en zonder versterker) zelfs dan blijft de snelheid steken op net iets boven de 200mbps. Wat kan ik nog meer proberen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9763Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

toen je het modem rechtstreeks op het aop had aangesloten heb je die toen ook 30

seconde van de stroom gehaald? zou je het modem eens kunnen resetten naar zijn fabrieksinstellingen

 

0DF093AA-82A5-4BC8-8C0F-8C850162440D.jpeg

 waarom zit er een demper op de ingang van de versterker ? 

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Geen idee waarom die erop zit, dit is een paar jaar geleden door de monteur aangesloten vanwege een slecht TV signaal. Tegenwoordig heb ik een Next Mediabox en geen problemen meer. Ik zal de connectbox naar resetten naar de fabrieksinstellingen. Laat het weten of het wat op heeft geleverd. En ja de connectbox was langer dan 30sec van het stroom af 🙂

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Reset van connectbox gedaan maar ik heb geen verschil op het netwerk met de ziggo speedtest

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op een W10 PC:

tik in het zoekveld linksonder > netwerk opnieuw instellen > en voer dit uit. De laptop start na 5 minuten automatisch opnieuw op en de netwerkadapters worden opnieuw ingesteld. Misschien helpt het.

Voer daarna deze speedtest uit en plaats daarvan hier een schermopname.

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

@KBX458, dank je wel voor je advies. Moet ik dit doen als ik op de connectbox met een kabel aangesloten zit of kan dit ook achter mijn router/switch? Neem aan dat dat niet kan als ik op de wifi zit?

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

ik heb hem nu even via de wifi gedaan. Als ik de connectbox nu loskoppel krijg ik ruzie met de kinderen 😉

http://www.dslreports.com/speedtest/68232713

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Netwerk opnieuw instellen kan gewoon achter de router.

Een speedtest altijd bekabeld uitvoeren. Via wifi geeft niet een correct beeld.

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De abonnementssnelheid wordt behaald. Mooi zo.😊

Fabian Chang
Topicstarter
Level 6
  • 87Posts
  • 3Oplossingen
  • 16Likes

Ja dat was eenmalig :-(. Als ik het wederom doe dan krijg ik maar de helft.

http://www.dslreports.com/speedtest/68233267

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Plaats eens een screenprint van de meest recente netwerkhistorie

Uitgelicht topic