Vraag
Reacties
Aankondigingen
Jebbe
Level 1

Internet snelheid

Ik heb het middelste abonnement bij Ziggo. Nu heb ik met speedtest de volgende resultaten. Zijn deze acceptabel?

Download 86.4

Upload       25.4

Ping            13

0 Kudos
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Dat is met de info die je geeft niet te zeggen.

Is dit bedraad dan wordt er ergens een 100 mb verbinding gemaakt.

Dat kan je netwerkkaart zijn, een niet geschikte utp kabel (moet minimaal cat 5e zijn).

Ook als 1 ader gebroken of verkeerd aangesloten is krijg je deze snelheid.

0 Kudos
pietnoe
Level 3

Ik heb een internet abonnement van 250mb maar ik haal een snelheid van 76 ,9MB en een download van 25,7 MB is dit normaal. Verbinding is draadloos via Deco M4R.

0 Kudos
Jebbe
Level 1
Topicstarter

Hoe weet ik welke kabel ik heb?

0 Kudos
The Fons
Level 10

Dat staat op de kabel geprint als het goed is. 

0 Kudos
Jebbe
Level 1
Topicstarter

De verbinding die ik heb is bedraad.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Jebbe 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

We helpen je graag onderzoeken waarom jij niet de snelheid van je abonnement behaald! Als de verbinding met een bekabelde aansluiting blijft steken onder de 100 Mbps dan kunnen er verschillende oorzaken zijn zoals @Steefb al aangeeft. Dit kan te maken hebben met o.a. de netwerkkaart of een niet geschikte netwerkkabel (moet CAT5e of hoger zijn). 

Je geeft aan dat de verbinding bedraad is. Kun je iets meer toelichting even over jouw thuisnetwerk? Wat voor type netwerkkabel gebruik je?

Als ik je modem controleer dan zie ik dat er op LAN3 een aansluiting is met een maximale doorvoersnelheid van 100 Mbps. Dit beïnvloedt dus de snelheid in je netwerk. Wat heb je op deze aansluiting precies aangesloten? 

@pietnoe Jouw situatie is iets anders aangezien je de snelheid draadloos hebt gemeten. Het binnenkomende signaal op je modem ziet er echter niet optimaal uit. Ik wil je vragen om een eigen topic te starten en het probleem daar uiteen te zetten met foto's toegevoegd van jouw hoofdaansluiting en aansluiting(en) naar het modem. Zo kunnen we voorkomen dat de situatie van jou en @Jebbe door elkaar heen gaan lopen. 

0 Kudos