1
Vraag
2
Reageer en help mee
pietnoe

Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet snelheid

Ik heb een internet abonnement van 250mb maar ik haal een snelheid van 76 ,9MB en een download van 25,7 MB is dit normaal. Verbinding is draadloos via Deco M4R.

 

47 Reacties 47
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hmm interessante gedachte, dat heeft hooguit effect op de onderlinge communicatie. Ik ben van mening dat we bij de M4 niet van wifi backhaul mogen spreken, dat is voor een ander topic.

Dat duidt denk ik meer op de fysieke chip.

De 600 en 300 mag je verwachten van 300N voor 2,4ghz is 72 of 150 Mbps conform de protocollen.

 

 

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

Hmm interessante gedachte, dat heeft hooguit effect op de onderlinge communicatie. Ik ben van mening dat we bij de M4 niet van wifi backhaul mogen spreken, dat is voor een ander topic...

 

Jawel hoor. Als de Deco m.b.v. wifi onderling verbonden is ( = BackHaul ), gebruikt de Deco een gedeelte van de bandbreedte van de gebruiker daarvoor. Vandaar dat dan altijd ook de data doorvoer omlaag gaat.

Het zou zeer interessant zijn om dit uit te zoeken en te testen, maar helaas, zoals al gezegd ga ik mijn privé netwerk daarvoor niet inzetten.

“...72 of 150 Mbps...” Inderdaad, maar met MIMO.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Backhaul mag in mijn boek niet de snelheid beïnvloeden, daarom ben ik van mening dat dit niet zo mag heten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

Backhaul mag in mijn boek niet de snelheid beïnvloeden, daarom ben ik van mening dat dit niet zo mag heten.

 

Oke, dat is duidelijk en een standpunt.

Ik zie een backhaul, als een onderlinge ( wifi ) backbone verbinding tussen 2 apparaten. Niet meer en niet minder.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op een ouwe Compal laptop zie ik radio type 802.11 n receive en transmit beiden 72 klopt exact met mijn verwachting.

Ga ik kijken bij de netwerk eigenschappen staat Ralink RT5390 802.11 b/g/n 

Kortom dat klopt allemaal.

De topic starter moet gewoon betere resultaten kunnen halen, heeft de Deco App een instelling voor b,g,n,ac ook wel mixed mode genoemd?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

Op een ouwe Compal laptop zie ik radio type 802.11 n receive en transmit beiden 72 klopt exact met mijn verwachting….

...De topic starter moet gewoon betere resultaten kunnen halen, heeft de Deco App een instelling voor b,g,n,ac ook wel mixed mode genoemd?


Bij mij is dat soms 150 mbps, 300 en 600 zitten ook in lijn.
 

Nee, geheel niet. Zal mixed zijn, dat is altijd goed, maar nooit het maximale per type.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hmm jammer maar goed het is een basis set.

Mimo vergt meerdere antennes de M4 units hebben er maar twee zover ik weet in theorie is 600Mb mogelijk 300 is aannemelijker.

Het blijft lastig van een afstand. Mijn gevoel zegt dat beter mogelijk moet zijn ook met de vorige USB adapter.

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Sluit dit topic maar want ik geef het op.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic