Sind vanmorgen is de internet snelheid ineens gedaald van 300 Mb/s naar 200 Mb/s. Alles is bekabeld aangesloten en in de situatie is niets veranderd. Is er soms een storing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kunt hier ontdekken of er een storing gaande is.
Heb je modem al even van de stroom gehaald 30 seconde en weer opnieuw opgestart.
Welke speed meting gebruik je je kan www.speedtest.net gebruiken of www.speedtest.nl of deze http://www.dslreports.com/speedtest?nav=2
is er iets veranderd in komende uren.
Als er storing is kan je dat hier zien
Storing Ziggo of Allestoringen Ziggo
Laat voor de zekerheid onderstaand even achter.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.
Modem is reeds gereset. Geen resultaat. Bij een nieuwe test kom ik niet verder dan ongeveer 200 Mb/s. Upload snelheid wordt wel gehaald.
Speedtesten zijn niet altijd betrouwbaar, snelheden zijn afhankelijk van welke server er gebruikt wordt, de max. snelheid die die server aankan, drukte op de server en de gebruikte techniek. En dan vergeet ik vast nog enkele mogelijke redenen.
Probeer verschillende speedtesten met verschillende servers. Misschien komt het raar over, maar de hoogste test geeft over het algemeen de snelheid van je verbinding weer.
Zoals @Steefb aangeeft, houd het even in de gaten, hier haal ik ook niet maximake 600 zit rond de 450/500 en dat is netjes. Mensen werken ook thuis netwerken zijn vaak belast. Hou het in de gaten mocht het slechter worden kunnen we altijd nog moderator inschakelen.
Na meerdere keren reset van het modem is de vereiste internetsnelheid weer terug. Na het verhogen van de snelheid eerder deze maand was tot vandaag alles goed gegaan. Waarom vanmorgen de internetsnelheid vanmorgen ineens volledig in elkaar zakte blijft mij een raadsel. Wellicht was er toch een storing, zoals gewoonlijk geeft Ziggo een storing lang niet altijd aan!
Hier ook opeens rond de 170 nu ipv 300 Mb/s. Upload is wel goed. Doe het altijd via ziggo.nl/speedtest. Ik wacht nog even af. Verder geen storingen bekend lees ik.
Probeer deze eens uit > meting gebruik je je kan www.speedtest.net gebruiken of www.speedtest.nl of deze http://www.dslreports.com/speedtest?nav=2
Die worden beter aanbevolen dan de speedtest van Ziggo.
En houd ook rekening dat er meer mensen op netwerken thuis zitten te werken. Ik heb zelf 600/40 maar als ik de 450/500 haal overdag mag ik in mijn handen knijpen en hoe meet je de speedtest, bekabeld of via wifi.
Beste is bekabelde speedtest.
Ik zit bekabeld. Op speedtest.net heb ik nog nooit de juiste waardes behaald. Op speedtest.nl en http://www.dslreports.com/speedtest?nav=2 haal ik wel de juiste snelheden. Het zal dus wel goed zitten. Dank voor je support Dave.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.