Ik heb het middelste abonnement bij Ziggo. Nu heb ik met speedtest de volgende resultaten. Zijn deze acceptabel?
Download 86.4
Upload 25.4
Ping 13
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is met de info die je geeft niet te zeggen.
Is dit bedraad dan wordt er ergens een 100 mb verbinding gemaakt.
Dat kan je netwerkkaart zijn, een niet geschikte utp kabel (moet minimaal cat 5e zijn).
Ook als 1 ader gebroken of verkeerd aangesloten is krijg je deze snelheid.
Ik heb een internet abonnement van 250mb maar ik haal een snelheid van 76 ,9MB en een download van 25,7 MB is dit normaal. Verbinding is draadloos via Deco M4R.
Hoe weet ik welke kabel ik heb?
Dat staat op de kabel geprint als het goed is.
De verbinding die ik heb is bedraad.
Hi @Jebbe
Een warm welkom op de Ziggo Community.
We helpen je graag onderzoeken waarom jij niet de snelheid van je abonnement behaald! Als de verbinding met een bekabelde aansluiting blijft steken onder de 100 Mbps dan kunnen er verschillende oorzaken zijn zoals @Steefb al aangeeft. Dit kan te maken hebben met o.a. de netwerkkaart of een niet geschikte netwerkkabel (moet CAT5e of hoger zijn).
Je geeft aan dat de verbinding bedraad is. Kun je iets meer toelichting even over jouw thuisnetwerk? Wat voor type netwerkkabel gebruik je?
Als ik je modem controleer dan zie ik dat er op LAN3 een aansluiting is met een maximale doorvoersnelheid van 100 Mbps. Dit beïnvloedt dus de snelheid in je netwerk. Wat heb je op deze aansluiting precies aangesloten?
@pietnoe Jouw situatie is iets anders aangezien je de snelheid draadloos hebt gemeten. Het binnenkomende signaal op je modem ziet er echter niet optimaal uit. Ik wil je vragen om een eigen topic te starten en het probleem daar uiteen te zetten met foto's toegevoegd van jouw hoofdaansluiting en aansluiting(en) naar het modem. Zo kunnen we voorkomen dat de situatie van jou en @Jebbe door elkaar heen gaan lopen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.