1
Vraag
2
Reacties
theyoung

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internet snelheid upload aangepast maar download niet

Ik heb een Cisco EPC3925 modem. De verhoging van 100/10 is nu 90/15.

De download is dus niet verhoogt alleen de download.

 

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik wilde de locatie zeker weten @theyoung @Template , ook in oudere woningen kan de eerste plaats in de meterkast zitten, het is maar net wat het makkelijkst was in het verleden.

De meterkast kon ook een stukje de gang in zitten en dan is direct in de woonkamer het makkelijkst. 

Hier zitten de meterkasten in rond de honderd jaar oude huizen aan de straatkant, direct achter de voorgevel.

 

@theyoung schreef: "oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd?"

Als iemand van Ziggo hier langskomt en dit uitvoert, dan wel.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bekijk in context

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Erik 

 

vandaag is de connect box binnen gekomen. De splitter (nog) niet maar gelijk de modem gewisseld vandaag en ingesteld. 
Nou dat is een hele verbetering. 154 Mbps down en 15,4Mbps upload. Gewoon super service!

 

4BD3E61F-9A41-4AD1-965A-67B29338D01D.png

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Waarschijnlijk wordt er een ''fast'' verbinding gemaakt. ''Fast'' is max 100 mb met wat overhead kom je dan uit op zo'n 90 mb. Dit kan komen doordat je netwerkkaart geen gigabit aankan, ook dienen je kabels minimaal cat 5e zijn. Ook een 100mb switch gebeurt nogal eens.

Een draadje stuk of een losse/defecte aansluiting veroorzaakt ook een terugval naar deze ''fast'' verbinding.

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Gebruik reeds al cat5e en 6 en managede switches zijn allemaal 1Gbps. Test rechtstreeks op de modem zou dus wel de 150Mbps moeten halen. Modem is wel erg oud.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@theyoung  schreef: Modem is wel erg oud.

Klopt, Ziggo zal die dan ook per direct vervangen voor een nieuwe waar je wifi via 2,4 en 5 GHz tegelijk kunt gebruiken.

 

Maar dan kan er mogelijk ook een nieuwe splitter en korte kabels nodig zijn.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dan zouden die gelijk meegestuurd kunnen worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De  Cisco EPC3925 modem zit aan de muur direct onder waar de kabel binnen komt en hier zit een MCP-03 UPC Woonkamersplitter van Tratec. Hebben er altijd voor gezorgd dat de afstand niet te groot. De modem dus niet in de meterkast geplaatst maar direct onder de aansluiting. De nieuwe modem (welke?) zal dan beter zijn en de nieuwe snelheid van 150Mbits aan kunnen? Alvast bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er geen Ziggo aansluiting in je meterkast?

Komt Ziggo binnen in je huiskamer?

 

Nieuw modem? Er is er maar 1, een Connect box.

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nee de modem zit netje onder de aansluiting inde woonkamer. Ik weet dat sommig de modem naar de meterkast verhuizen maar dat dit soms problemen kon geven dus dit niet gedaan. 
oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd? Hopelijk werkt deze een stuk beter. Nu ja de huidige Cisco modem hebben we ook al heel wat jaartjes en de firmware is nog van 2014 🙂

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

In oudere woningen, zit de Ziggo aansluiting toch meestal niet in de meterkast?

 

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Klopt het zit ook in de woonkamer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik wilde de locatie zeker weten @theyoung @Template , ook in oudere woningen kan de eerste plaats in de meterkast zitten, het is maar net wat het makkelijkst was in het verleden.

De meterkast kon ook een stukje de gang in zitten en dan is direct in de woonkamer het makkelijkst. 

Hier zitten de meterkasten in rond de honderd jaar oude huizen aan de straatkant, direct achter de voorgevel.

 

@theyoung schreef: "oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd?"

Als iemand van Ziggo hier langskomt en dit uitvoert, dan wel.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie in je eerste bericht dat het signaal zeer laag is en je modem bijna Ziggo niet kan bereiken.

Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs @theyoung 

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert bedankt voor de update en wachten af wanneer de Ziggo moderator online is. Hopelijk kan hij ons verder helpen. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @theyoung, daar was ik al 🙂
Ook fijn dat je al bent voorzien van een goed advies!
Echt top!

Een gratis nieuw modem en splitter ( deze worden afzonderlijk van elkaar bezorgd) is bij deze voor je aangevraagd.
PostNL zal alles zo snel mogelijk bezorgen.

Laat je (als alles in gebruik is genomen) daarna weten hoe het gaat met de download snelheid?
 

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Geweldig! Zodra het allemaal binnen is gaan wet het testen en laten we het weten. Bedankt. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, graag gedaan 🙂

theyoung
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Erik 

 

vandaag is de connect box binnen gekomen. De splitter (nog) niet maar gelijk de modem gewisseld vandaag en ingesteld. 
Nou dat is een hele verbetering. 154 Mbps down en 15,4Mbps upload. Gewoon super service!

 

4BD3E61F-9A41-4AD1-965A-67B29338D01D.png

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Kijk eens aan! Fijn dat deze nieuwe Connectbox al voor verbetering heeft gezorgd 🙂
De splitter en kabel wordt morgen of overmorgen nog bezorgd, komt komt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic