Ik heb een Cisco EPC3925 modem. De verhoging van 100/10 is nu 90/15.
De download is dus niet verhoogt alleen de download.
Hoe kan ik dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik wilde de locatie zeker weten @theyoung @Template , ook in oudere woningen kan de eerste plaats in de meterkast zitten, het is maar net wat het makkelijkst was in het verleden.
De meterkast kon ook een stukje de gang in zitten en dan is direct in de woonkamer het makkelijkst.
Hier zitten de meterkasten in rond de honderd jaar oude huizen aan de straatkant, direct achter de voorgevel.
@theyoung schreef: "oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd?"
Als iemand van Ziggo hier langskomt en dit uitvoert, dan wel.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Beste Erik
vandaag is de connect box binnen gekomen. De splitter (nog) niet maar gelijk de modem gewisseld vandaag en ingesteld.
Nou dat is een hele verbetering. 154 Mbps down en 15,4Mbps upload. Gewoon super service!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarschijnlijk wordt er een ''fast'' verbinding gemaakt. ''Fast'' is max 100 mb met wat overhead kom je dan uit op zo'n 90 mb. Dit kan komen doordat je netwerkkaart geen gigabit aankan, ook dienen je kabels minimaal cat 5e zijn. Ook een 100mb switch gebeurt nogal eens.
Een draadje stuk of een losse/defecte aansluiting veroorzaakt ook een terugval naar deze ''fast'' verbinding.
Gebruik reeds al cat5e en 6 en managede switches zijn allemaal 1Gbps. Test rechtstreeks op de modem zou dus wel de 150Mbps moeten halen. Modem is wel erg oud.
@theyoung schreef: Modem is wel erg oud.
Klopt, Ziggo zal die dan ook per direct vervangen voor een nieuwe waar je wifi via 2,4 en 5 GHz tegelijk kunt gebruiken.
Maar dan kan er mogelijk ook een nieuwe splitter en korte kabels nodig zijn.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Dan zouden die gelijk meegestuurd kunnen worden.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
De Cisco EPC3925 modem zit aan de muur direct onder waar de kabel binnen komt en hier zit een MCP-03 UPC Woonkamersplitter van Tratec. Hebben er altijd voor gezorgd dat de afstand niet te groot. De modem dus niet in de meterkast geplaatst maar direct onder de aansluiting. De nieuwe modem (welke?) zal dan beter zijn en de nieuwe snelheid van 150Mbits aan kunnen? Alvast bedankt!
Is er geen Ziggo aansluiting in je meterkast?
Komt Ziggo binnen in je huiskamer?
Nieuw modem? Er is er maar 1, een Connect box.
Nee de modem zit netje onder de aansluiting inde woonkamer. Ik weet dat sommig de modem naar de meterkast verhuizen maar dat dit soms problemen kon geven dus dit niet gedaan.
oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd? Hopelijk werkt deze een stuk beter. Nu ja de huidige Cisco modem hebben we ook al heel wat jaartjes en de firmware is nog van 2014 🙂
In oudere woningen, zit de Ziggo aansluiting toch meestal niet in de meterkast?
Klopt het zit ook in de woonkamer.
Ik wilde de locatie zeker weten @theyoung @Template , ook in oudere woningen kan de eerste plaats in de meterkast zitten, het is maar net wat het makkelijkst was in het verleden.
De meterkast kon ook een stukje de gang in zitten en dan is direct in de woonkamer het makkelijkst.
Hier zitten de meterkasten in rond de honderd jaar oude huizen aan de straatkant, direct achter de voorgevel.
@theyoung schreef: "oké er word dus een nieuwe connect box met nieuwe splitter opgestuurd?"
Als iemand van Ziggo hier langskomt en dit uitvoert, dan wel.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Ik zie in je eerste bericht dat het signaal zeer laag is en je modem bijna Ziggo niet kan bereiken.
Morgen komt er een Ziggo moderator hier langs @theyoung
Beste Bert bedankt voor de update en wachten af wanneer de Ziggo moderator online is. Hopelijk kan hij ons verder helpen.
Goedemiddag @theyoung, daar was ik al 🙂
Ook fijn dat je al bent voorzien van een goed advies!
Echt top!
Een gratis nieuw modem en splitter ( deze worden afzonderlijk van elkaar bezorgd) is bij deze voor je aangevraagd.
PostNL zal alles zo snel mogelijk bezorgen.
Laat je (als alles in gebruik is genomen) daarna weten hoe het gaat met de download snelheid?
Geweldig! Zodra het allemaal binnen is gaan wet het testen en laten we het weten. Bedankt.
Helemaal goed, graag gedaan 🙂
Beste Erik
vandaag is de connect box binnen gekomen. De splitter (nog) niet maar gelijk de modem gewisseld vandaag en ingesteld.
Nou dat is een hele verbetering. 154 Mbps down en 15,4Mbps upload. Gewoon super service!
Kijk eens aan! Fijn dat deze nieuwe Connectbox al voor verbetering heeft gezorgd 🙂
De splitter en kabel wordt morgen of overmorgen nog bezorgd, komt komt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.