Vraag
Reacties
Oplossing
Michavb
Level 2

Internet snelheid te laag

Met meerdere speedtesters gekeken naar de download snelheid via mijn UTP verbinding.

Dit geeft resultaat tussen de 100 en 140 Mbps bij een 300Mbps abonnement.

Ook na het vervangen van kabels geen verschil.

 

Hoe kan ik zien of dit ligt aan het modem of het AOP (of buitenshuis)?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De installatie is aan een algehele upgrade toe. AOP, splitter (UMU-01/1006) en kabels zijn verouderd en onvoldoende afgeschermd tegen instraling.

 

Ik zie in een hoek van een van de foto's dat je nog een los(se) router en/of AP gebruikt. Indien dit een router is, staat deze in AP mode? Heb je de snelheid eerder direct op de EVW3200 getest?

 

20220622-01.jpg

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Michavb, goed dat je het aankaart! Ik zie dat je al goed geholpen bent en heb een monteur ingepland op 28-06-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de monteur verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten hoe het gegaan is? 

Bekijk in context

Michavb
Level 2
Topicstarter

Monteur is langs geweest en alle onderdelen zijn vervangen. Het euvel bleek uiteindelijk het modem zelf te zijn.

De snelheid is middels speedtest uitgekomen rond de 300 +/- een paar bitjes.

Dus werkt weer naar behoren!

 

Mijn dank aan zowel de hulp van de community als Ziggo voor de oplossing 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Michavb 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Wlmpie
Level 11

Ik neem aan dat je die speedtests wel via een ethernetkabel doet want als je het via wifi doet dan zijn die gemeten snelheden prima. Edit: via utp verbinding getest lees ik nu, dan is het idd te traag.

Michavb
Level 2
Topicstarter

 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Michavb dank voor je foto. Kun je ook een foto plaatsten van het modem ?

Ik kan de tekst niet lezen op de splitter en ik weet niet hoe lang die splitter er al op zit, maar ik denk dat-ie aan vernieuwing toe is.

0 Kudos
Michavb
Level 2
Topicstarter

Splitter is nog niet zo oud volgens mij (dacht dat deze met de Mediabox was meegekomen)

De tekst op de splitter geeft info over de schakelaar die aanwezig is. Aan of Uit afhankelijk of de radio direct hierop is aangesloten.

 

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Michavb Toch denk ik dat er wellicht een nieuwe splitter moet worden opgestuurd en dat zou verbetering moeten brengen. Maar ik weet ook niet alles, dus voordat ik aan de bel trek zal ik collega @Bert of @tobiastheebe  vragen mee te kijken. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De installatie is aan een algehele upgrade toe. AOP, splitter (UMU-01/1006) en kabels zijn verouderd en onvoldoende afgeschermd tegen instraling.

 

Ik zie in een hoek van een van de foto's dat je nog een los(se) router en/of AP gebruikt. Indien dit een router is, staat deze in AP mode? Heb je de snelheid eerder direct op de EVW3200 getest?

 

20220622-01.jpg

Michavb
Level 2
Topicstarter

Extra router is voor WiFi (router is ingesteld als AP). Mijn PC hangt direct aan het modem via UTP.

Modem staat normaal gesproken netjes in een open kastje 😉

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Helder, dan is een monteursafspraak de volgende stap.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik denk ook dat een monteur hier de aangewezen persoon is om dit op te lossen, mogelijk zelfs met een nieuw modem, en dat is gratis als dit de 1e plaats is, waar Ziggo je woning binnenkomt.

0 Kudos
Michavb
Level 2
Topicstarter

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? 🙂

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

0 Kudos
Michavb
Level 2
Topicstarter

Netjes, dank alvast voor de assistentie, allen. 🙂

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Michavb, goed dat je het aankaart! Ik zie dat je al goed geholpen bent en heb een monteur ingepland op 28-06-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de monteur verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten hoe het gegaan is? 

Michavb
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor het inplannen. Staat in de agenda 🙂

 

Michavb
Level 2
Topicstarter

Monteur is langs geweest en alle onderdelen zijn vervangen. Het euvel bleek uiteindelijk het modem zelf te zijn.

De snelheid is middels speedtest uitgekomen rond de 300 +/- een paar bitjes.

Dus werkt weer naar behoren!

 

Mijn dank aan zowel de hulp van de community als Ziggo voor de oplossing 🙂