1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Michavb

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Internet snelheid te laag

Met meerdere speedtesters gekeken naar de download snelheid via mijn UTP verbinding.

Dit geeft resultaat tussen de 100 en 140 Mbps bij een 300Mbps abonnement.

Ook na het vervangen van kabels geen verschil.

Hoe kan ik zien of dit ligt aan het modem of het AOP (of buitenshuis)?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34867Posts
  • 2568Oplossingen
  • 17534Likes

De installatie is aan een algehele upgrade toe. AOP, splitter (UMU-01/1006) en kabels zijn verouderd en onvoldoende afgeschermd tegen instraling.

Ik zie in een hoek van een van de foto's dat je nog een los(se) router en/of AP gebruikt. Indien dit een router is, staat deze in AP mode? Heb je de snelheid eerder direct op de EVW3200 getest?

20220622-01.jpg

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Michavb, goed dat je het aankaart! Ik zie dat je al goed geholpen bent en heb een monteur ingepland op 28-06-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de monteur verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten hoe het gegaan is? 

Bekijk in context

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is langs geweest en alle onderdelen zijn vervangen. Het euvel bleek uiteindelijk het modem zelf te zijn.

De snelheid is middels speedtest uitgekomen rond de 300 +/- een paar bitjes.

Dus werkt weer naar behoren!

Mijn dank aan zowel de hulp van de community als Ziggo voor de oplossing 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
Meldingen
Aan Uit
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6564Posts
  • 239Oplossingen
  • 5170Likes

Dag @Michavb 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Wlmpie

Level 11
  • 551Posts
  • 11Oplossingen
  • 172Likes

Ik neem aan dat je die speedtests wel via een ethernetkabel doet want als je het via wifi doet dan zijn die gemeten snelheden prima. Edit: via utp verbinding getest lees ik nu, dan is het idd te traag.

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6564Posts
  • 239Oplossingen
  • 5170Likes

Dag @Michavb dank voor je foto. Kun je ook een foto plaatsten van het modem ?

Ik kan de tekst niet lezen op de splitter en ik weet niet hoe lang die splitter er al op zit, maar ik denk dat-ie aan vernieuwing toe is.

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Splitter is nog niet zo oud volgens mij (dacht dat deze met de Mediabox was meegekomen)

De tekst op de splitter geeft info over de schakelaar die aanwezig is. Aan of Uit afhankelijk of de radio direct hierop is aangesloten.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6564Posts
  • 239Oplossingen
  • 5170Likes

@Michavb Toch denk ik dat er wellicht een nieuwe splitter moet worden opgestuurd en dat zou verbetering moeten brengen. Maar ik weet ook niet alles, dus voordat ik aan de bel trek zal ik collega @Bert of @tobiastheebe  vragen mee te kijken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34867Posts
  • 2568Oplossingen
  • 17534Likes

De installatie is aan een algehele upgrade toe. AOP, splitter (UMU-01/1006) en kabels zijn verouderd en onvoldoende afgeschermd tegen instraling.

Ik zie in een hoek van een van de foto's dat je nog een los(se) router en/of AP gebruikt. Indien dit een router is, staat deze in AP mode? Heb je de snelheid eerder direct op de EVW3200 getest?

20220622-01.jpg

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Extra router is voor WiFi (router is ingesteld als AP). Mijn PC hangt direct aan het modem via UTP.

Modem staat normaal gesproken netjes in een open kastje 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34867Posts
  • 2568Oplossingen
  • 17534Likes

Helder, dan is een monteursafspraak de volgende stap.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78745Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23512Likes

Ik denk ook dat een monteur hier de aangewezen persoon is om dit op te lossen, mogelijk zelfs met een nieuw modem, en dat is gratis als dit de 1e plaats is, waar Ziggo je woning binnenkomt.

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen? 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34867Posts
  • 2568Oplossingen
  • 17534Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Netjes, dank alvast voor de assistentie, allen. 🙂

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2760Posts
  • 399Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Michavb, goed dat je het aankaart! Ik zie dat je al goed geholpen bent en heb een monteur ingepland op 28-06-2022 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de monteur verplaatsen via mijn Ziggo. Laat je weten hoe het gegaan is? 

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor het inplannen. Staat in de agenda 🙂

Michavb
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is langs geweest en alle onderdelen zijn vervangen. Het euvel bleek uiteindelijk het modem zelf te zijn.

De snelheid is middels speedtest uitgekomen rond de 300 +/- een paar bitjes.

Dus werkt weer naar behoren!

Mijn dank aan zowel de hulp van de community als Ziggo voor de oplossing 🙂