1
Vraag
2
Reacties
Ayoub3lh

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet snelheid over kabel niet wat het hoort te zijn.

Ik heb een abonnement van 300 mbps. Als ik naast mijn conectbox modem zit en verbinding maak met de 5 ghz optie ontvang ik 290 mbps (Volgens Speedtest by Ookla). Als ik een kabel vanuit de conectbox direct in mijn computer doe krijg ik maar 95 mbps. Hoe werkt dit en waarom is dit mogelijk.
Alvast bedankt.
38 Reacties 38
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
KBX458 wrote:

U kunt alleen hogere snelheden behalen door uw systeem te upgraden met een ander moederbord én, waarschijnlijk, i.v.m. comptabiliteit, een processor van een jongere categorie.


Volgens de schermprint van de netwerk eigenschappen zit er een Intel 82579V Gigabit ethernet adapter in deze PC, dus het moeten upgraden lijkt mij onzin.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ayoub3lh

Heb je op de PC wel de laatste drivers voor de ethernet kaart geïnstalleerd staan ?

Je zou dit programma kunnen draaien , is volledig veilig gratis te downloaden en te gebruiken ( de light versie ) https://snailsuite.com/download-snaildriver

Dit werkt beter als de drivers die bij je pc zitten en zeker als je geen updates kan downloaden omdat het systeem te oud is.

Installeren en laten draaien is een fluitje van een cent
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ronihd dat programma kende ik niet. Ga het gelijk uitproberen op m'n oude laptop. Ben nieuwsgierig.:wink:
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
KBX458 wrote:
Ronihd dat programma kende ik niet. Ga het gelijk uitproberen op m'n oude laptop. Ben nieuwsgierig.:wink:


Ik gebruik het al jaren naar volle tevredenheid 😉
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het proberen vergt enige tijd. Mijn laptop is vergelijkbaar met dat van TS, maar dan een I3 processor, dus qua rekenkracht nog iets trager. Internetsnelheid hetzelfde. (100/100)
En.....gaat ie kapot door een experiment; het zij zo.:wink:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
KBX458 ,

Het mooie van Snaildriver, het programma maakt backups. Dus werkt een nieuwe driver niet naar volle tevredenheid zet je de oude zo weer terug.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
KBX458 wrote:
Het proberen vergt enige tijd. Mijn laptop is vergelijkbaar met dat van TS, maar dan een I3 processor, dus qua rekenkracht nog iets trager. Internetsnelheid hetzelfde. (100/100)
En.....gaat ie kapot door een experiment; het zij zo.:wink:


Kapot gaat hij zeker weten niet door het aanpassen van hardware drivers.....kan er denk alleen maar beter door worden 🙂
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Ayoub3lh ,

Kijk eens bij de eigenschappen van de 82579v adapter of Speed en Duplex wel op Auto Negotiation staat en niet op 100 Mbps full of half. Hier haalt hij probleemloos mijn 250/25 abonnement.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ronihd kapot gaan was ik ook niet bang voor; maar de laptop is bestemd voor experimenten en het risico dat ie de geest geeft, is ingecalculeerd. Heb hem afgelopen december gekocht voor €100,= , dus kan me de kop niet kosten. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.:relaxed:
Trouwens klein foutje in een van mijn vorige reacties; geen 100/100, maar 72/72 en na update van drivers ongewijzigd.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
KBX458 wrote:
Ronihd kapot gaan was ik ook niet bang voor; maar de laptop is bestemd voor experimenten en het risico dat ie de geest geeft, is ingecalculeerd. Heb hem afgelopen december gekocht voor €100,= , dus kan me de kop niet kosten. Dat bedoelde ik er mee te zeggen.:relaxed:


Heb je het al geprobeerd ?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Sparco,
ff gekeken: de PCIe family controller staat hier, op de laptop, in auto negotiation. Het maximaal haalbare is hier iig bereikt.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ronihd inderdaad uitgeprobeerd op de laptop.
Ik zal zo onder genot van een kop koffie, de desktop aan het programma onderwerpen.
Dat gaat met een I7 met bovengemiddelde kloksnelheid een ietsje sneller.
Ik laat het straks wel weten.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Gelijk nieuwsgierig natuurlijk, dus een speedtest gedaan om te kunnen zien of er verbeteringen zijn behaald. En inderdaad. De bufferbloat was altijd grijs door volgens DSL, software issues. Nu in het groen.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
KBX458 wrote:
Sparco,
ff gekeken: de PCIe family controller staat hier in auto negotiation. Het maximaal haalbare is hier iig bereikt.

Laat me raden: Het is een Realtek PCIe FE family controller ofwel Fast Ethernet (FE) i.p.v. Gigabit Ethernet. Niet vergelijkbaar met de adapter van de topic starter aangezien een dergelijke Fast Ethernet adapter geen 1000 Mbps link snelheid kan behalen die een Gigabit Ethernet adapter wel kan behalen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
KBX458 Nadat je snaildriver hebt gedraaid ? en dus andere drivers op je netwerkkaart hebt staan ?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
ArChie.DVB correct. Was de letters FE vergeten te vermelden.
Voor alle duidelijkheid: ik praat hier over mijn laptop.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ronihd inderdaad. Om misverstanden voor te zijn: het betreft de desktop met I7 processor.
Ik wist dat die slechte bufferbloat ergens in de software lag, maar vindt maar eens waar precies. Dus door snaildriver opgelost.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sparco©1963 wrote:
Ayoub3lh ,

Kijk eens bij de eigenschappen van de 82579v adapter of Speed en Duplex wel op Auto Negotiation staat en niet op 100 Mbps full of half. Hier haalt hij probleemloos mijn 250/25 abonnement.

Iedereen bedankt voor de reacties, het is gelukt. Speed en Duplex heb ik op Auto negotiation gezey en heb een nieuwe kabel gebruikr en het werkt nu goed!
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
ArChie.DVB


Volgens de schermprint van de netwerk eigenschappen zit er een Intel 82579V Gigabit ethernet adapter in deze PC, dus het moeten upgraden lijkt mij onzin.

Je hebt helemaal gelijk. Die had ik compleet over het hoofd gezien.
Daardoor krijg je dus inderdaad een heel andere benadering van het probleem.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic