1
Vraag
2
Reacties
Ayoub3lh

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet snelheid over kabel niet wat het hoort te zijn.

Ik heb een abonnement van 300 mbps. Als ik naast mijn conectbox modem zit en verbinding maak met de 5 ghz optie ontvang ik 290 mbps (Volgens Speedtest by Ookla). Als ik een kabel vanuit de conectbox direct in mijn computer doe krijg ik maar 95 mbps. Hoe werkt dit en waarom is dit mogelijk.
Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Ayoub3lh ,

Kijk eens bij de eigenschappen van de 82579v adapter of Speed en Duplex wel op Auto Negotiation staat en niet op 100 Mbps full of half. Hier haalt hij probleemloos mijn 250/25 abonnement.

Bekijk in context

38 Reacties 38
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Jan F. wrote:
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb



Bij dit antwoord sluit ik me aan. Persoonlijk denk ik dat het de kabel is. Ayoub3lh ; weet je wat voor kabel (CAT nummer) je gebruikt voor de verbinding? 🙂
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik
Jan F. wrote:
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb

Ik gebruikte hiervoor een cat5e kabel. Dit hoort genoeg te zijn. Heb 2 verschillende cat5e kabels geprobeerd en het resultaat blijft hetzelfde. Mijn moederbord is de ms 7707 met een i5 2300 wat ook 1000 mbps aan hoort te kunnen dus aan de kabel en de netwerkkaart ligt het volgens mij niet.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:

Jan F. wrote:
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb

Bij dit antwoord sluit ik me aan. Persoonlijk denk ik dat het de kabel is. Ayoub3lh ; weet je wat voor kabel (CAT nummer) je gebruikt voor de verbinding? 🙂

Ik heb hiervoor een CAT5E kabel gebruikt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u inlogt op de Connectbox wat ziet u dan bij aangesloten apparaten? Als u daar 100 Mb ziet probeer dan eens een andere poort, een andere kabel of kijk naar de instellingen van uw netwerkkaart.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Jan F. schreef:
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb
U schreef:
Ik gebruikte hiervoor een cat5e kabel. Dit hoort genoeg te zijn. Heb 2 verschillende cat5e kabels geprobeerd en het resultaat blijft hetzelfde. Mijn moederbord is de ms 7707 met een i5 2300 wat ook 1000 mbps aan hoort te kunnen dus aan de kabel en de netwerkkaart ligt het volgens mij niet.


"Volgens u ligt het niet aan de netwerkkaart. Maar.....
hebt u al daadwerkelijk gekeken bij de netwerkeigenschappen?
zoekvenster linksonder > tik: netwerkeigenschappen
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij Maximale verzendeenheid staat er 1500 mbps. Is dat waar ik naar hoor te kijken?
KBX458 wrote:
Jan F. schreef:
Dat ligt waarschijnlijk aan de kabel of de netwerkkaart van uw computer. Een daarvan of beiden hebben een 100 Mbps verbinding en geen 1Gb
U schreef:
Ik gebruikte hiervoor een cat5e kabel. Dit hoort genoeg te zijn. Heb 2 verschillende cat5e kabels geprobeerd en het resultaat blijft hetzelfde. Mijn moederbord is de ms 7707 met een i5 2300 wat ook 1000 mbps aan hoort te kunnen dus aan de kabel en de netwerkkaart ligt het volgens mij niet.


"Volgens u ligt het niet aan de netwerkkaart. Maar.....
hebt u al daadwerkelijk gekeken bij de netwerkeigenschappen?
zoekvenster linksonder > tik: netwerkeigenschappen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ayoub3lh wrote:

Bij Maximale verzendeenheid staat er 1500 mbps. Is dat waar ik naar hoor te kijken

Nee: maar het probleem is duidelijk:

Daar moet 1 Gb staan.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Als u inlogt op de Connectbox wat ziet u dan bij aangesloten apparaten? Als u daar 100 Mb ziet probeer dan eens een andere poort, een andere kabel of kijk naar de instellingen van uw netwerkkaart.

Ik heb al een andere poort en een andere kabel geprobeerd. Ik ga nu de instellingen proberen te veranderen. Ik heb geen idee hoe dat moet maar dat kan k vast wel uitvogelen. Welke instellingen moet ik precies veranderen?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Er staat snelheid van verbinden 100 mb, dan is er een apparaat of kabel ( connector) die de snelheid beperkt.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:

Ayoub3lh wrote:

Bij Maximale verzendeenheid staat er 1500 mbps. Is dat waar ik naar hoor te kijken
Nee: maar het probleem is duidelijk:




Weet u misschien wat ik hieraan kan doen.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steefb wrote:
Er staat snelheid van verbinden 100 mb, dan is er een apparaat of kabel ( connector) die de snelheid beperkt.

Ik heb echt geen idee wat voor apparaat het zou kunnen zijn en ik heb 2 verschillende kabels uitgeprobeerd. Ik kan het opnieuw doen met een paar andere kabels kijken wat voor resultaten ik krijg.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het ligt waarschijnlijk toch aan de kabel. Controleer zoals Steefb aangeeft ook alle connectoren.
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jan F. wrote:
Het ligt waarschijnlijk toch aan de kabel. Controleer zoals Steefb aangeeft ook alle connectoren.

Wat wordt er precies bedoelt met connectoren?
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Een connector, afhankelijk van het type ook wel stekker of soms steker genoemd, of contrastekker, maakt het mogelijk een elektrische verbinding te maken die ook weer eenvoudig losgenomen kan worden. Het kan gaan om het leveren van stroom, een of meer signalen, of beide. Wikipedia
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net een andere kabel gebruikt en er staat bij de ziggo instellingen dat er 1000 wordt geleverd naar mijn apparaat. Ik was daar blij mee maar toen ik een speedtest deed(Speedtest by Ookla) kreeg k maar 90 mbps.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
U laat zich misleiden door het begrip verzendeenheid.
Als u kijkt naar: snelheid van de verbinding dan staat er 100/100.
Dat betekent, ook al trapt u het gaspedaal door de bodem, u nimmer een hogere snelheid zult kunnen behalen dan 100 Mb, bekabeld zowel als draadloos.

U kunt alleen hogere snelheden behalen door uw systeem te upgraden met een ander moederbord én, waarschijnlijk, i.v.m. comptabiliteit, een processor van een jongere categorie.

Uw systeem is waarschijnlijk van het merk Medion en al op leeftijd. Het is dan ook verstandig om een nieuw(er) systeem aan te schaffen en daarbij te letten op de netwerkeigenschappen.
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Ayoub3lh wrote:
Ik heb net een andere kabel gebruikt en er staat bij de ziggo instellingen dat er 1000 wordt geleverd naar mijn apparaat. Ik was daar blij mee maar toen ik een speedtest deed(Speedtest by Ookla) kreeg k maar 90 mbps.

Maak met die andere kabel nog eens schermprints van de netwerk eigenschappen van de PC en verbonden apparaten scherm van het modem.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic