1
Vraag
2
Reageer en help mee
JPV1971

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet snelheid op pc 200mb op laptop 600mb

Beste,

Onlangs verhuisd naar een nieuwe woning. Wennen met alles wat al aangelegd was, maar inmiddels een goed en stabiel netwerk.

Ik kom met de ziggo speedtest niet verder dan 200 mb op mijn zolder (Cat 6 nieuwe kabel), terwijl op exact hetzelfde netwerk kabeltje mijn laptop met de speedtest 600+ MB haalt. 

In mij oude woning haalde mijn PC dat ook, dus ik ga ervan uit er iets in de PC is veranderd (onbewust).

Googlen levert me eigenlijk niet meer dan bekijk de adapter bij de instellingen en kijk daar naar de snelheid, die staat op 1 GB. Ik heb ook al geprobeert te spelen met de speed/duplex verbinding op 1 GB te zetten, zelfde resultaat. 

Misschien iemand hier die een instelling weet die ik zou kunnen proberen die ik over het hoofd heb gezien?

Dank alvast!

Grt

JP

7 Reacties 7
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64816Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17431Likes

Is de laatste software update van de ethernet netwerkadapter al geïnstalleerd?

AlexHelpt

Level 16
Expert
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

Andere DNS-server op pc ingesteld?

JPV1971
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zat inderdaad niet de laatste op, dus dat maar even gedaan, helaas zonder resultaat, dank!

JPV1971
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hij heeft de standaard DNS servers van Ziggo genomen, ik heb 2 andere van Ziggo geprobeerd. Helaas geen verbetering.

AlexHelpt

Level 16
Expert
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

200 is wel een bijzondere snelheid voor LAN. Weten we zeker dat het over de LAN-verbinding gaat en niet toevallig om een (ingebouwde) Wireless-verbinding?

Daarnaast: welke speedtest gebruik je? Ik zweer bij http://www.dslreports.com/speedtest

JPV1971
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruikte de ziggo speedtest zowel op de laptop als op de pc. Van dslreports.com word ik al helemaal niet vro;lijk die geeft naar Zurich 100MB download. betreft een medion pc met ingebouwde netwerkkaart zonder wifi mogelijkheden

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 228Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @JPV1971! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat jammer dat je op zolder maar 200 Mbps haalt, terwijl je hiervoor veel meer haalde. Fijn dat je al zoveel hebt getest. Heb je ook een andere internet kabel getest, modem gereset, pc opnieuw opgestart? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic