Rik61 Ik wil toch ook even reageren. Wat
xGarfieldx-Dave al aangaf is in de meeste gevallen zo. De netwerkkaarten >lan (ook van recievers etc) zijn vaak 100mbps netwerkkaarten. Je kan dit ook zien in bv de conectbox die dan bij de aangesloten apparaten, aangeeft u kabels en of netwerkkaart is verouderd inz bv tv en reciever. Terwijl alles nieuw is.
Wifi daar in tegen, plaatst de fabrikant een 1 gb draadloos netwerkkaart. Ook ik haal draadloos moeite loos 195 >200 mbps (bij de 5Ghz) terwijl via lan variërend van 50 tot 80 mbps. En soms zelfs lager, op mijn smart tv.
Wat
Steefb aangeeft klop ook. Omdat de meeste apps hooguit 10/20 a 30 mbps vragen, ( ook netflix app ) is 75 mbps ruim en ruim voldoende.
Ik zou er mij niet te druk overmaken.
Inz de melding " buffering en geen contact " volg de raad van Steefb op. Eerst de internet verbinding verbreken op tv> tv stroomloos> nadat stroom er weer op is: Internet verbinding opnieuw instellen. Meestal zijn de problemen dan opgelost.
Evt: tijdens deze procedure kan je ook evt. je modem even resetten. ( In eerste instantie ook even 3 a 5 minuten stroomloos zetten) En wees zeker dat de utp kabels nog ok zijn!