1
Vraag
2
Reacties
Rik61

Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet snelheid op de tv - cache vol?

Alles is bekabeld en de computer heeft downloadsnelheid van 180 mb maar op de tv met speedtest en diverse kabels geprobeerd niet meer dan 75 mb.
Vraag is hoe kan dit ???
Netflix werkt wel maar IPTV niet. Is een Samsung Smart TV en deed het altijd gewoon en nu opeens niet. Kan het zijn dat de buffer vol is van de tv en hoe dit dan te verhelpen ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Rik61 Ik wil toch ook even reageren. Wat xGarfieldx-Dave al aangaf is in de meeste gevallen zo. De netwerkkaarten >lan (ook van recievers etc) zijn vaak 100mbps netwerkkaarten. Je kan dit ook zien in bv de conectbox die dan bij de aangesloten apparaten, aangeeft u kabels en of netwerkkaart is verouderd inz bv tv en reciever. Terwijl alles nieuw is.

Wifi daar in tegen, plaatst de fabrikant een 1 gb draadloos netwerkkaart. Ook ik haal draadloos moeite loos 195 >200 mbps (bij de 5Ghz) terwijl via lan variërend van 50 tot 80 mbps. En soms zelfs lager, op mijn smart tv.

Wat Steefb aangeeft klop ook. Omdat de meeste apps hooguit 10/20 a 30 mbps vragen, ( ook netflix app ) is 75 mbps ruim en ruim voldoende.

Ik zou er mij niet te druk overmaken.

Inz de melding " buffering en geen contact " volg de raad van Steefb op. Eerst de internet verbinding verbreken op tv> tv stroomloos> nadat stroom er weer op is: Internet verbinding opnieuw instellen. Meestal zijn de problemen dan opgelost.

Evt: tijdens deze procedure kan je ook evt. je modem even resetten. ( In eerste instantie ook even 3 a 5 minuten stroomloos zetten) En wees zeker dat de utp kabels nog ok zijn!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
De meeste Smart TV's hebben een netwerkkaart van 100mbps bekabeld in de TV.
Op wifi kunnen ze wel snellere snelheid halen, dit heeft niks met Ziggo te maken.

Gewoon even je boekje van de TV raadplegen hoeveel internet snelheid deze aan kan.
Rik61
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Denk dat het probleem niet ligt bij de tv maar bij een buffer of cache ...
Rik61
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Krijg de melding buffering en geen contact ..
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes
Wat gebeurt er als jje de TV in fabrieksinstelling zet, of kijk of er een update dwars zit. Even op de website van Samsung kijken bij ondesteuning en software.
Rik61
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het terugzetten is altijd een mogelijkheid maar wil eerst even zien of er andere mogelijkheden cq manieren zijn..en waar het probleem vandaan komt ..
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
75 mb is voor een TV ook ruim voldoende. Zelfs overkill.
Rik61
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben benieuwd waar het probleem nu eigenlijk zit ...
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Is de TV al eens volledig spanningloos gemaakt? (zeker 10 min stroom eraf)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Rik61 Ik wil toch ook even reageren. Wat xGarfieldx-Dave al aangaf is in de meeste gevallen zo. De netwerkkaarten >lan (ook van recievers etc) zijn vaak 100mbps netwerkkaarten. Je kan dit ook zien in bv de conectbox die dan bij de aangesloten apparaten, aangeeft u kabels en of netwerkkaart is verouderd inz bv tv en reciever. Terwijl alles nieuw is.

Wifi daar in tegen, plaatst de fabrikant een 1 gb draadloos netwerkkaart. Ook ik haal draadloos moeite loos 195 >200 mbps (bij de 5Ghz) terwijl via lan variërend van 50 tot 80 mbps. En soms zelfs lager, op mijn smart tv.

Wat Steefb aangeeft klop ook. Omdat de meeste apps hooguit 10/20 a 30 mbps vragen, ( ook netflix app ) is 75 mbps ruim en ruim voldoende.

Ik zou er mij niet te druk overmaken.

Inz de melding " buffering en geen contact " volg de raad van Steefb op. Eerst de internet verbinding verbreken op tv> tv stroomloos> nadat stroom er weer op is: Internet verbinding opnieuw instellen. Meestal zijn de problemen dan opgelost.

Evt: tijdens deze procedure kan je ook evt. je modem even resetten. ( In eerste instantie ook even 3 a 5 minuten stroomloos zetten) En wees zeker dat de utp kabels nog ok zijn!
Rik61
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
En gelukt internet eraf, stroom eraf minimaal 10 minuten, stroom er op, iptv proberen doet het dan niet want geen internet, internet erop en jahoor werkt ..
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Goed om te horen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic