Vraag
Reacties
Oplossing
Rik61
Level 1

Internet snelheid op de tv - cache vol?

Alles is bekabeld en de computer heeft downloadsnelheid van 180 mb maar op de tv met speedtest en diverse kabels geprobeerd niet meer dan 75 mb.
Vraag is hoe kan dit ???
Netflix werkt wel maar IPTV niet. Is een Samsung Smart TV en deed het altijd gewoon en nu opeens niet. Kan het zijn dat de buffer vol is van de tv en hoe dit dan te verhelpen ?
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Rik61 Ik wil toch ook even reageren. Wat xGarfieldx-Dave al aangaf is in de meeste gevallen zo. De netwerkkaarten >lan (ook van recievers etc) zijn vaak 100mbps netwerkkaarten. Je kan dit ook zien in bv de conectbox die dan bij de aangesloten apparaten, aangeeft u kabels en of netwerkkaart is verouderd inz bv tv en reciever. Terwijl alles nieuw is.

Wifi daar in tegen, plaatst de fabrikant een 1 gb draadloos netwerkkaart. Ook ik haal draadloos moeite loos 195 >200 mbps (bij de 5Ghz) terwijl via lan variërend van 50 tot 80 mbps. En soms zelfs lager, op mijn smart tv.

Wat Steefb aangeeft klop ook. Omdat de meeste apps hooguit 10/20 a 30 mbps vragen, ( ook netflix app ) is 75 mbps ruim en ruim voldoende.

Ik zou er mij niet te druk overmaken.

Inz de melding " buffering en geen contact " volg de raad van Steefb op. Eerst de internet verbinding verbreken op tv> tv stroomloos> nadat stroom er weer op is: Internet verbinding opnieuw instellen. Meestal zijn de problemen dan opgelost.

Evt: tijdens deze procedure kan je ook evt. je modem even resetten. ( In eerste instantie ook even 3 a 5 minuten stroomloos zetten) En wees zeker dat de utp kabels nog ok zijn!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave
Level 20
T.E.A.M.
De meeste Smart TV's hebben een netwerkkaart van 100mbps bekabeld in de TV.
Op wifi kunnen ze wel snellere snelheid halen, dit heeft niks met Ziggo te maken.

Gewoon even je boekje van de TV raadplegen hoeveel internet snelheid deze aan kan.
0 Kudos
Rik61
Level 1
Topicstarter
Denk dat het probleem niet ligt bij de tv maar bij een buffer of cache ...
0 Kudos
Rik61
Level 1
Topicstarter
Krijg de melding buffering en geen contact ..
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Wat gebeurt er als jje de TV in fabrieksinstelling zet, of kijk of er een update dwars zit. Even op de website van Samsung kijken bij ondesteuning en software.
0 Kudos
Rik61
Level 1
Topicstarter
Het terugzetten is altijd een mogelijkheid maar wil eerst even zien of er andere mogelijkheden cq manieren zijn..en waar het probleem vandaan komt ..
0 Kudos
Steefb
Level 20
75 mb is voor een TV ook ruim voldoende. Zelfs overkill.
0 Kudos
Rik61
Level 1
Topicstarter
Ben benieuwd waar het probleem nu eigenlijk zit ...
0 Kudos
Steefb
Level 20
Is de TV al eens volledig spanningloos gemaakt? (zeker 10 min stroom eraf)
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Rik61 Ik wil toch ook even reageren. Wat xGarfieldx-Dave al aangaf is in de meeste gevallen zo. De netwerkkaarten >lan (ook van recievers etc) zijn vaak 100mbps netwerkkaarten. Je kan dit ook zien in bv de conectbox die dan bij de aangesloten apparaten, aangeeft u kabels en of netwerkkaart is verouderd inz bv tv en reciever. Terwijl alles nieuw is.

Wifi daar in tegen, plaatst de fabrikant een 1 gb draadloos netwerkkaart. Ook ik haal draadloos moeite loos 195 >200 mbps (bij de 5Ghz) terwijl via lan variërend van 50 tot 80 mbps. En soms zelfs lager, op mijn smart tv.

Wat Steefb aangeeft klop ook. Omdat de meeste apps hooguit 10/20 a 30 mbps vragen, ( ook netflix app ) is 75 mbps ruim en ruim voldoende.

Ik zou er mij niet te druk overmaken.

Inz de melding " buffering en geen contact " volg de raad van Steefb op. Eerst de internet verbinding verbreken op tv> tv stroomloos> nadat stroom er weer op is: Internet verbinding opnieuw instellen. Meestal zijn de problemen dan opgelost.

Evt: tijdens deze procedure kan je ook evt. je modem even resetten. ( In eerste instantie ook even 3 a 5 minuten stroomloos zetten) En wees zeker dat de utp kabels nog ok zijn!
Rik61
Level 1
Topicstarter
En gelukt internet eraf, stroom eraf minimaal 10 minuten, stroom er op, iptv proberen doet het dan niet want geen internet, internet erop en jahoor werkt ..
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Goed om te horen!
0 Kudos