Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Badje1945
Level 1

Internet snelheid niet behaald

ik heb een abonnement voor een snelheid van 500mb - echter de test ligt tussen de 80 en 85mb.

heb het meerdere keren geprobeerd, doch helaas………..

verbinding met LAN kabel (cat6) 

modem reset geprobeerd 

resultaat: geen verbetering 

 

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Badje1945
Level 1
Topicstarter

Probleem opgelost. Nieuwe kabel getrokken en opgelost. Ik heb ook nooit geweten dat een router vertraging geeft. Er is trouwens ook prut in de handel.  Geleerd: goedkoop is duurkoop!! 15meter kabel voor 4,99…….begin er niet aan. 

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
Steefb
Level 20

Probeer eens een andere kabel, een breukje of slecht contact laat je verbinding terugvallen naar een '’fast'’ verbinding.

 

Je hebt wel een 1 gb netwerkaart en deze staat ook goed ingesteld ?

 

0 Kudos
Badje1945
Level 1
Topicstarter

dank voor uw reactie, maar het gaat om een Macbook Pro met OS Big Sur.

andere suggesties?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Die zal ook wel ergens zo'n instellingen hebben, maar kabels blijven hoofdverdachte.

 

Heb je een connect box? Wat zie je hier?

 

0 Kudos
Badje1945
Level 1
Topicstarter

stuur me dan maar even de link waar ik ‘connectie devices’ vind…….

 

0 Kudos
Steefb
Level 20
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hi goedemorgen @Badje1945

Als je niet je volledige snelheid haalt dan moeten we daarmee aan de slag. Top dat Steefb al te hulp is geschoten. Is het gelukt om in te loggen in je modem met behulp de link? We zien je reactie graag verschijnen. 

0 Kudos
Badje1945
Level 1
Topicstarter

Probleem opgelost. Nieuwe kabel getrokken en opgelost. Ik heb ook nooit geweten dat een router vertraging geeft. Er is trouwens ook prut in de handel.  Geleerd: goedkoop is duurkoop!! 15meter kabel voor 4,99…….begin er niet aan. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Badje1945 

Bedankt voor je terugkoppeling en heel fijn om te horen dat het probleem opgelost is met een nieuwe kabel!

0 Kudos