1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erikvb6

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet snelheid niet aangepast na nieuw abonnement

Hallo,

 

sinds een paar weken zijn we van Ziggo start naar Ziggo compleet gegaan voor meer internet snelheid.

we hebben wel een nieuwe mediabox XL ontvangen maar het internet blijft traag en haald niet de beloofde waardes met de speedtest.

hoe is dit op te lossen? we betalen nu al wel voor het nieuwe abonnement

 

mvg

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

gebruik je de mediabox xl als modem of heb je een los modem?

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Erikvb6 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Met een upgrade in je abonnement verwacht je natuurlijk deze upgrade ook daadwerkelijk terug te zien in jouw internetsnelheid. Ik ben dan ook blij dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt. Ik zie dat je hebt gekozen voor Internet Complete en TV Start met een Mediabox XL. Bij dit abonnement maak je gebruik van een los modem (Arris Connectbox) en uiteraard de Mediabox XL voor het televisiekijken. 

Met Internet Complete hoor je de snelheid van je abonnement (250 Mbps) via een netwerkkabel te behalen. Via wifi zal de snelheid altijd iets lager uitvallen, maar dat komt omdat de wifi een signaal in de lucht is waar veel externe factoren invloed op hebben. Je geeft aan de snelheid niet te halen. Mag ik vragen welke snelheden je behaalt met een netwerkkabel? En ook ben ik erg benieuwd naar de gevraagde informatie van @anoniemforum. Zien we je snel terug?
 

Erikvb6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi bedankt voor jullie reacties

 

onderstaande de gevraagde foto en een screenshot van de internetsnelheid met kabel.
De down en Upstream is me niet gelukt. de eerste keer inloggen op http://192.168.178.1 moest ik het wachtwoord veranderen en nu kan ik de site niet meer bereiken (“http://192.168.178.1 heeft de toegang geweigerd”)

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Jij bedankt voor je terugkoppeling hier, @Erikvb6! Qua aansluiting ziet het er prima uit voor zover ik kan zien. Op welke wijze heb je de speedtest gedaan? Heb je een computer of laptop direct bekabeld aangesloten op je modem en ben je toen een speedtest gestart met de wifi op ‘uit’? En is het misschien nog gelukt om in te loggen op het modem? 

We horen graag van je!

Erikvb6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

het is inmiddels gelukt om in te loggen, zie de afbeelding voor de gevraagde up- en downstream waardes.

De speedtest heb ik met laptop direct bekabeld aangesloten op de modem met de wifi uit

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dankjewel @Erikvb6 en fijn dat het nu wel gelukt is. Zou je het modem eens rechtstreeks willen aansluiten op de hoofdaansluiting en dan nog een keer waarden uit het modem hier kunnen delen?

Erikvb6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi,

 

ik heb de modem aan de hoofdaansluiting aangesloten en dit zijn de waardes:

is er iets mis met de aansluiting? wat zou de oplossing kunnen zijn want vooralsnog hebben we geen sneller internet waar we wel voor betalen.

mvg

Erik

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je hebt ruis op de downstream en het vermogen dBmV is aan de hoge kant. Het AOP is verouderd, waardoor o.a. instraling door 4 en 5G apparaten. Dit is van invloed op je downloadsnelheid. Het AOP zal door een Ziggomonteur kosteloos moeten worden vervangen. Een moderator kan dit voor je regelen.

Erikvb6
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@KBX458  bedankt voor je antwoord, ik wacht de reactie van Ziggo even af

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Erikvb6

Thanks voor de screenshots. Zo te zien heeft KBX458 al met je meegekeken 🙂 Ik heb de monteur voor je ingepland om het AOP voor je te vervangen. Hij komt langs op maandag 25 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Komt deze datum/tijd je niet goed uit dan kun je de afspraak gemakkelijk verplaatsen via Mijn Ziggo onder het kopje Gegevens → Mijn monteursafspraken. 

We horen graag van jou hoe het gaat als de monteur bij je langs is geweest. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic